Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Houden of verkopen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Voor u heeft da ding een emotionele waarde, terwijl ik en waarschijnlijk alle andere antwoordende leden er totaal geen emotioneel gevoel bij hebben. Dus is mijn oordeel eigenlijk niet ideaal en kan ik/we trouwens niet over oordelen om zoiets te houden of niet.

    Mij zegt het niks en ik zou deze auto direct verkopen.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
      Dus is mijn oordeel eigenlijk niet ideaal en kan ik/we trouwens niet over oordelen om zoiets te houden of niet.
      En zo komen we weer bij bericht #2 ... lol !

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
        Nooit geen fan geweest van uw commentaar hier.
        vind ik leuk !

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten

          Nie te schatten gij!
          voor??? die escorts zijn niet mijn ding (FWD), maar om goedkoop cabrio te rijden waar je ook een achterbank in hebt, zijn die wel ideaal.
          diegene waar ik mijn capri 3.0 van kocht, deed deze ook weg omdat die allesbehalve ideaal was met de kinderen. en die kocht zich zo een escort (blauwe) als vervangende hobby auto
          Last edited by ; 30/08/2014, 21:59.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Ikke wel ja.. Maar dat hangt een beetje af van wat je belangrijk vindt. Airco, servostuur en zo zijn zaken die ik niet wil missen. Anderen vinden het juist leuk om terug naar de basis te gaan. Ik zie graag een oldtimer...bij iemand anders. Kan daar ook bewonderend naar kijken, maar zelf mee rijden zegt me niet veel.
            Ge zou natuurlijk ook nen oldtimer kunnen kopen die al die zaken aan boord heeft.
            Powered by Detroit Diesel.

            Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

            Comment


            • #26
              En om op de vraag te antwooden; houden!

              Maar aangezien het verleden al meermaals heeft bewezen dat ik wel een koper ben maar geen verkoper doet mijn mening er volstrekt niet toe.
              Powered by Detroit Diesel.

              Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

              Comment


              • #27
                ik zou deze zeker bij houden, mijn zoon van 7 jaar rijd zelfs nog niet zo dikwijls mee met de oldie, en idd, gewoon iets van de jaren 80 er bij nemen, mits een beetje zoeken zijn er wel koopjes te doen, in de winter zijn de cabrio's ook al goedkoper hé

                Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                Nooit geen fan geweest van een spitfire.
                ofwel klopt hier iets niet in uw zin , ofwel vind je het schitterende auto's en vind je het spijtig dat je er zelf nooit 1 gehad hebt
                1988 renault super 5 baccara (weekend oldie)
                1987 volvo 340 GL (daily oldie)
                2006 seat altea (daily)

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Ikke wel ja.. Maar dat hangt een beetje af van wat je belangrijk vindt. Airco, servostuur en zo zijn zaken die ik niet wil missen. Anderen vinden het juist leuk om terug naar de basis te gaan. Ik zie graag een oldtimer...bij iemand anders. Kan daar ook bewonderend naar kijken, maar zelf mee rijden zegt me niet veel.
                  Een oldtimer is inderdaad een mengeling van bezitplezier en van (gebrek aan) bruikbaarheid. Het is geen daily, het mag dus wat missen op gebied van comfort, uitrusting, en fiabiliteit! Het blijft een sprong in het verleden, wie dat niet graag heeft , zal met een oldtimer niet gelukkig zijn. Alternatief is dan een Mazda MX5...

                  Comment


                  • #29
                    Ja, of zoals cruiser zegt, een oldtimer die dat wel heeft. Een W124 cabrio met airco bvb zou ik wel zien zitten om erbij te hebben.

                    Comment


                    • #30
                      ik zie dat anders: mijn oldtimers hebben
                      -GEEN airco die kapot kan
                      -geen servo die kapot kan
                      -geen electrische sloten die kapot kunnen (eigenlijk had men golf 2 dat wel, maar is uitgeschakeld en wordt er binnenkort uitgesloopt)
                      -...

                      ik heb tal van nieuwe leasewagens gereden en dat zijn net allemaal de problemen die ik ermee heb gehad
                      (airco na 20k km die kapot is waardoor de auto in totaal 3dagen in de garage heeft gestaan,
                      deursloten die een foutmelding gaven,
                      cruise control die at random uitviel en dan nog meestal in een goeie bergop komende van de ardennen,
                      ramen die ineens niet meer dicht willen en die je dan met combinaties van contactslot, deurslot en raamschakelaars opnieuw kunt inleren dankzij de garage aan de telefoon
                      ...)
                      bijgevolg heeft mijn escort mk2 nog minder luxe dan origineel. zit geen radio in en heb de chauffage zelf ook verwijderd. ik rijd toch altijd in de zomer. das dan weer een ding die niet kapot kan gaan of beginnen lekken.
                      bij mij is autorijden HEEEEEEEL basic. ik hoef geen electrische handrem, start-stop systeem, airco (is wel handig maar met alle problemen met mijn leasebakken reed ik meer zonder airco dan met), radio met knopkes aan het stuur, electrische ramen...
                      1 stuur, 4wielen en minstens aandrijving op 1 van de 4 is voldoende.

                      ik zou nog meer plezier hebben met zo een voiture uit 1930, kan ze alleen niet betalen. 30pk op van die fietsbandjes , veel plezanter dan 200pk in ne huidige auto die alles voor u regelt
                      Last edited by ; 31/08/2014, 08:53.

                      Comment


                      • #31
                        en iets in het genre Escort cabrio is een pak goedkoper "voor erbij" dan bv. een 124 cabrio (die vaak nog niet eens oldtimer zijn met bijgevolg ook nog eens hoge taksen)

                        Comment


                        • #32
                          Ik begon mijn Daily van 23 jaar al te missen als die voor 3 weken stil stond voor een herstelling...

                          Mijn polo doe ik ook nooit weg: Prijs per km is ontzettend veel met de laatste jaren gemiddeld 100km maar ik betaal dat graag ... Een mens moet een bezigheid en hobby hebben.
                          Benzine
                          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                          '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                          '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                          Diesel
                          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                            en iets in het genre Escort cabrio is een pak goedkoper "voor erbij" dan bv. een 124 cabrio (die vaak nog niet eens oldtimer zijn met bijgevolg ook nog eens hoge taksen)
                            Maar ge moet dat ook bekijken in mijn situatie he. Ik ben ziek en heel snel vermoeid. Als een auto comfortabeler is, helpt me dat enorm. Alleen al rijgeluiden kunnen erg vermoeiend zijn.
                            Enkele jaren geleden zou ik dat wellicht anders bekeken hebben. Zo had ik veel buggy's vroeger. En heb daar erg veel plezier aan gehad. En comfort was er totaal niet. Maar ook moeten mee stoppen om die reden.
                            Dus daarom een oldtimer om naar te kijken voor mij lol...

                            Comment


                            • #34
                              Merci alvast voor de vele meningen, antwoorden en voorstellen.
                              Om op een paar te antwoorden;

                              *Financieel betekent deze wagen niets, als ik hem verkoop heb ik misschien toch mijn aankoopprijs terug... Onderhoud en verzekeringen zijn ook peanuts. Tenzij iemand weet of deze wagen binnen 5jaar een fortuin kn waard zijn?
                              *Wagen staat bijlange niet in de weg, in de garage kan toch geen (dagelijkse) andere auto, daarvoor is ze te klein . Dus een wagen erbij zal niet lukken, dan heb ik toch plaats tekort...
                              *Ik hou van wagens met een ziel en een mooie, tijdloze lijn. punt. De voorstellen die hier gepasseerd zijn zeggen mij niet veel omwille van deze redenen (maar zoals DHL aanhaalde: dit hangt af van ieders situatie) Ik heb zelfs nog nooit de radio aangestoken, deze is eigenlijk totaal overbodig. De andere 'luxezaken' zoals airco en stuurbekrachtiging zijn volgens mij dan ook totaal niet nodig in deze 'spit'.

                              Mensen die weten of er plaats achteraan is in een mercedes SL R107 en een VW karmann ghia? vooral dan om een kinderzitje kwijt te kunnen.

                              Groeten!

                              Alex
                              Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
                              Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
                              Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
                              Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

                              Comment


                              • #35
                                Om terug te komen op de Spit van de topic-opener, ik denk dat een deel van de beslissing ook te maken heeft met de ware toestand van de wagen. Ik lees dat er hier en daar roest optreedt, dat is voor een dergelijke wagen, die destijds zonder de minste bescherming gebouwd werd, een mogelijk probleem. Als roest de vleugels aantast, dient ook van dichtbij bekeken worden op de kwade niet ernstiger is. Delen van het chassis zijn gekend om gemakkelijk te roesten, alsmede de dorpels en de holle ruimtes voor en achter de wielen. Enkel een nog zeer harde wagen is dus in acht te nemen, en deze zijn vrij zeldzaam.
                                Daar het om zogoed als de goedkoopste roadster ooit gaat, zijn de meeste Spitfire wat verwaarloosd -zoniet mishandeld- geweest door hun eigenaar(s). Bovendien zal de waarde van een Spit nooit hoog worden, en de restauratie ervan is dus financiëel soms niet verantwoord, men blijft hier wel beter nuchter over...tenzij men zelf veel kan ondernemen qua koetswerk en mechaniek

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  Om terug te komen op de Spit van de topic-opener, ik denk dat een deel van de beslissing ook te maken heeft met de ware toestand van de wagen. Ik lees dat er hier en daar roest optreedt, dat is voor een dergelijke wagen, die destijds zonder de minste bescherming gebouwd werd, een mogelijk probleem. Als roest de vleugels aantast, dient ook van dichtbij bekeken worden op de kwade niet ernstiger is. Delen van het chassis zijn gekend om gemakkelijk te roesten, alsmede de dorpels en de holle ruimtes voor en achter de wielen. Enkel een nog zeer harde wagen is dus in acht te nemen, en deze zijn vrij zeldzaam.
                                  Daar het om zogoed als de goedkoopste roadster ooit gaat, zijn de meeste Spitfire wat verwaarloosd -zoniet mishandeld- geweest door hun eigenaar(s). Bovendien zal de waarde van een Spit nooit hoog worden, en de restauratie ervan is dus financiëel soms niet verantwoord, men blijft hier wel beter nuchter over...tenzij men zelf veel kan ondernemen qua koetswerk en mechaniek
                                  Merci voor de uitleg guyugy, het is inderdaad deze overweging die het lastig maakt om en beslissing te nemen.
                                  Als ik hem herdoe doe ik het liever goed ( volledige restauratie ), maar dan moet ik hem wel houden: die kosten kan ik er nooit meer uithalen bij herverkoop.
                                  Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
                                  Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
                                  Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
                                  Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

                                  Comment


                                  • #37
                                    @Alex
                                    Misschien een goede zet : rij even naar Ghyvelde bij de plaatselijke Anglo-Parts vestiging. Het is maar een korte wandeling en deze mensen zullen je kunnen zeggen of je wagen een restauratie waard is, en wat het mogelijk kan kosten.
                                    Oppassen er is daar ook verleidelijk materiaal in de genre van MG's en TR's zie dat je niet besmet geraakt. ;-))
                                    ik ga daar mijn wisselstukken halen, het is nog daar vrij artisanaal...maar het geeft mij een goed gevoel, die mensen zijn dagelijks met onze beestjes bezig

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      @Alex
                                      Misschien een goede zet : rij even naar Ghyvelde bij de plaatselijke Anglo-Parts vestiging. Het is maar een korte wandeling en deze mensen zullen je kunnen zeggen of je wagen een restauratie waard is, en wat het mogelijk kan kosten.
                                      Oppassen er is daar ook verleidelijk materiaal in de genre van MG's en TR's zie dat je niet besmet geraakt. ;-))
                                      ik ga daar mijn wisselstukken halen, het is nog daar vrij artisanaal...maar het geeft mij een goed gevoel, die mensen zijn dagelijks met onze beestjes bezig
                                      Supertip! Kan ik mijn Frans nog eens oppoetsen ;-)
                                      In Kortemark woont er ook iemand die mij al een paar keer geholpen heeft. Een oudere man die vroeger nog gewerkt heeft in een Triumph-garage.
                                      Zeer artisanaal , maar wel een wandelende encyclopedie ivm Engelse wagens. Heeft een volledig gerestaureerde Spitfire en TR3 staan, waarmee hij elk weekend op de baan is
                                      Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
                                      Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
                                      Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
                                      Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

                                      Comment


                                      • #39
                                        r 107





                                        je vrouw zal haar stoel wel wat naar voor moeten schuiven
                                        hij moet ook de optie kindersitze hebben anders is de 107 maar voor 2 personen gehomologeerd

                                        maar ik zou de spitfire houden

                                        Comment


                                        • #40
                                          Saab 900 classic cabrio niets als vervanger?
                                          Denk dat de twijfel van te verkopen gaat blijven.
                                          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                                          Comment

                                          Working...
                                          X