Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarde volgens kenners?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
    Raar dat er geen airco op zit. Ik dacht dat dit standaard was op die goed uitgeruste eindereeks Rabbit modellen. 2.000 euro lijkt me een aanvaardbare prijs als je rekening houdt met de niet perfect herstelde ongevalschade.
    De airco was indertijd (2003) een meerprijs van 1000 euro.

Ik ben er al uit dat ik hem niet weg doe. De wagen is niet hersteld bij volkswagen zelf maar bij een andere carossier. Die wees me wel op, nogal veel geld om te herstellen maar soit, heb ik dan toch gedaan. Uiterlijk niks aan te zien, maar ik zie het wel binnenin en een wisser die (om één of ander reden) wat krassen heeft gemaakt op het punt waar hij is vast gemaakt....... Maar het zijn natuurlijk dié details die het doen bij verkoop, ben ik me van bewust.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
      een heel pak verliezen ga je, of je moet natuurlijk die ene koper vinden die net dit gevalletje zoekt...

als je iets wil verkopen, geeft geen kat er geld voor, als je zelf iets zoekt om te kopen kost het altijd een heel pak. in u ogen is jouw auto de absolute topkoop. rijd perfect en geen aankomende problemen, een volledig betrouwbare auto.
      voor de koper is dit zomaar een 2dehands wagen met mogelijke problemen in de toekomst en een groot vraagteken waarom die auto ineens verkocht wordt.

één van de redenen dat mijn golf nooit meer verkocht wordt en eerder als sloop zal eindigen dan als okkasie. nogthans is die superbetrouwbaar en zou er gewoon mee naar rusland durven vertrekken. ik ken ook zijn slechtere kantjes en dat maakt hem niet meer geschikt om ooit te verkopen. waarde van mijn eigen auto: 150€ oud ijzer. nu mag uw auto nog zoveel keren beter zijn als mijn auto, ik vertrouw de mijne boven de uwe. de uwe is misschien 1500€ waard. en toch is de mijne van 150€ MIJ meer waard dan de uwe

dus wat is "iets" waard... afhankelijk wie er naar kijkt
      Klopt helemaal! Ben nieuw op dit forum net om die éne vraag die ik stelde.

Ik had een beetje verwacht van autoliefhebbers dat die meteen zouden aanraden om toch maar voor de nieuwe te gaan, gewoon om "die nieuwe" te hebben. Het verrast mij dat velen ook nog "zuinig" denken, net als ik op de veel vlakken. (en dat was ook mijn intentie bij het nieuw aankopen om er véle jaren mee te doen, nog een pak meer dan 11.5 gezien maar 5000 per jaar)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
        Een paar foto's zouden wel handig zijn om mee de prijs te bepalen.
        Is een model zoals er velen rijden hoor...........

De eerste 'google' die ik tegenkom is gewoon een kopie van de mijne, de mijne is van 5/2003, en de lichtgrijze bekleding in de stoelen is bij mij een ietsje anders, de motor is op de foto netjes gereinigd, das een kleintje hé, daar even werk van maken.............. ;-)

Volkswagen Golf ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Maar zoals gezegd, heb het idee van een nieuwe al lang van me afgezet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
          Ok, bedankt.
          Zoals overal trekken ze er de overname premie al vanaf.
          Precies of het rijdt hier vol wagens die minder waarde hebben dan 1728 euro.

Wij hebben een 85 pk Golf gehad en die ging echt niet vooruit.
          Die 1700 en oneffen komen eigenlijk perfect overeen wat ik kreeg voor een 16 jaar oude turbo diesel met een gebarsten 'soin de culasse' (ken de schrijfwijze niet.) Dat wist de garage niet maar ik wel, geen kat die er naar keek, gewoon op uiterlijk afgegaan (was ook wel netjes onderhouden) maar volgens mij kan er aan die prijs niets gedaan worden van de garage (de dealer) uit. Ik denk dat ik indertijd 1300 kreeg bij inwisselen, zoveel jaar geleden.

Haha, eerste golfje 14 jaar oud, 20.000 bef betaald en nog 10.000 bef voor gekregen na nog eens 2 jaar bij aankoop van die turbo diesel.
          (2.5 jaar oud, 37.000 km, maar wel genoeg voor betaald toen vond ik, soit, ik wou en moést dié hebben....;-) )
          Ik zie mezelf toch niet meer met iets anders rijden...........of ik moet de lotto winnen (ik speel niét mee)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Maar 't is toch makkelijk... je krijgt recyclagepremie van 1730 euro. Da's al een mooi bedrag. Je bestelt je nieuwe en zet intussen je oude te koop voor meer. Krijg je meer is't goed, krijg je't niet is het ook goed want je krijgt al een goede prijs... Voor 250 euro zou ik iig de moeite niet doen.
            Als ik uit ervaring redeneer, de vorige was op en moést vervangen worden (wilde ik niet te pas en te onpas om iemand moeten rekenen om me te helpen, dat wilde ik niet meer, ben vrouw en ken wel iets van een wagen maar ook niet alles.)
            Dus doe ik de investering om vele jaren goed te zitten, dat is ook zo geweest, een zaligheid om zonder problemen te kunnen rijden.

Op dit moment is vervanging niet echt nodig, maar liet ik me meeslepen, dus meteen 14000 op tafel leggen is helemaal niet zo nodig als de vorige keer. Ik blijf rijden met mijn ouder bakje en laat de centjes op de bank staan. Er is geen NOODZAAK om te vervangen...........een nieuwe zou gewoon luxe zijn, ik was even aan het dromen.

Maar ik lees alle reacties even graag, ben blij dat ik zoveel vlotte reacties krijg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Maar die ontbrekende airco is voor de meesten een KO criterium. Dan nog een ongevalswagen....

Ik vrees dat dit een export auto wordt. Meer dan 1000€ moet je dan niet verwachten.
              Inderdaad, er zitten nogal vaak kaartjes onder de wisser..........

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                Ok, bedankt.
                Zoals overal trekken ze er de overname premie al vanaf.
                Precies of het rijdt hier vol wagens die minder waarde hebben dan 1728 euro.

Wij hebben een 85 pk Golf gehad en die ging echt niet vooruit.
                Tja, een keuze die je maakt; "het gaat niet vooruit."

Ben allang terug gekeerd van (redelijk) agressief rijden, boetes, banden, remblokken, remschijven en veel verbruiken.

Niet voor niks stapte ik over naar een degelijke wagen die voor mij geen 200 per uur hoeft te rijden.

Oh ja, heb vaak mogen wagens testen van vrienden, golf gti, peugeot 207 of mercedes SLK. Ik merk dat verschil ook wel hé, maar ben geen man, het mag best wat trager voor me (vooral omwille van boetes dan.)

Comment

't Zal aan mij liggen zeker?

Als ik dan zoiets zie staan...........wààr zit het hem...........

Volkswagen Golf ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Ja de motor..........

Dat ding is wel 10 jaar ouder...........

Nu ja.

Comment

Die vraagprijs is daarom nog niet de prijs die ze effectief gaan krijgen he.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

ik heb zo'n VR6 van 1993 tot 1997 gehad, een pareltje die ik nog steeds met een big smile herinner
                      fantastische motor, zij het wat duur in taksen, maar het was een lease-wagen
                      de wagen is na de huurperiode in de familie gebleven, en heeft nog jaren rijplezier bezorgd aan een nicht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jix Bekijk Berichten
                        Ik had een beetje verwacht van autoliefhebbers dat die meteen zouden aanraden om toch maar voor de nieuwe te gaan, gewoon om "die nieuwe" te hebben. Het verrast mij dat velen ook nog "zuinig" denken, net als ik op de veel vlakken. (en dat was ook mijn intentie bij het nieuw aankopen om er véle jaren mee te doen, nog een pak meer dan 11.5 gezien maar 5000 per jaar)
                        mensen denken niet altijd zuinig, mensen kijken naar betrouwbaarheid. ze hebben nu de kans om autos, die ze kennen uit hun jeugd, zelf te bezitten.
                        ik vertrouw een auto met +300k km ook meer dan een nieuwe. heb jaren met nieuwe leasewagens gereden, voor mij echt niet meer. zo min mogelijk electronica in een auto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                          mensen denken niet altijd zuinig, mensen kijken naar betrouwbaarheid. ze hebben nu de kans om autos, die ze kennen uit hun jeugd, zelf te bezitten.
                          ik vertrouw een auto met +300k km ook meer dan een nieuwe. heb jaren met nieuwe leasewagens gereden, voor mij echt niet meer. zo min mogelijk electronica in een auto
                          Ik héb vertrouwen in het merk waar ik al jaren mee rijd.

Het is nu misschien nog niet aan de orde maar het is iets wat in de nabije toekomst wel een rol zou kunnen spelen.

Hoé gaat onze overheid die "oudere" auto's belasten terwijl ze naar nieuwere (onbetaalbare) elecktrische auto's willen gaan, ik lees wel meer dingen over (het is nog niet bestaand, ze spreken erover) dat ouderen eruit moeten en de nieuwe propere 'erin' moeten (op de mijne zit een katalysator, ondertussen wel al gehoord dat dat ding het ook kan begeven en das niet goedkoop omdat te vervangen.)

Die electronica, i know, over de 100 euro voor vervanging van een raambediening, een hendeltje om te draaien gaat na 20 jaar nog mee..........

Lees wel vaker over mercedes (maar ook volvo bijvoorbeeld) die die kilometerstanden halen..............

Soit, iedereen aan de electrische auto, alleen, de zogezegde vervuilende, zijn een derde goedkoper...........

Nu ja, onze overheid, iedereen kent het debacle met de zonnepanelen, dikke flop daar.............maar ze "beslissen dààr" vanalles hé.........

Comment

Haha, hoe iemand zo sterk kan vastzitten aan een type of merk, ik zie het bij mezelf, maar dan ook weer bij anderen die dan steevast fan zijn van een ander merk...............

Misschien idee voor een nieuw onderwerp, welke clichées hoorde je al over verschillende merken........?

(daarom geen clichées maar gewoon hun échte ervaringen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Die vraagprijs is daarom nog niet de prijs die ze effectief gaan krijgen he.
                              Wéét ik wel..........

...........maar als ik dit nog zou kunnen krijgen, zal ik toch nog eens nadenken over een nieuwe.......

In mijn droombeeld half om half, de helft krijgen van de prijs van die nieuwe..........

............maar ja, ik droomde maar........

Ik ga mijn Golfke maar houden, mijn beestje....

Comment

Ja da's echt wel dromen he. Ik denk dat je meer kans hebt op de Lotto. Misschien moet je daarmee beginnen, dan kan je met een beetje geluk veel nieuwe Golfjes kopen

Comment

Working...
                                X