Mededeling

Collapse
No announcement yet.

garantie op oldtimers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Er staan ook onwaarheden in uw post: het hangt niet af van wat er op de factuur staat maar van wat er op de bestelbon staat. Ik vind het verbazend dat jij dat niet weet.
    Da's muggeziften he man, de faktuur wordt toch altijd overgenomen van de bestelbon he. Als je op je faktuur andere zaken zet dan op je bestelbon ben je gewoon heel erg dom bezig. Op de bestelbon staan immers de verkoopsafspraken en die worden steeds overgenomen op faktuur. Al ware het maar om de 4 nieuwe banden die je beloofde te bewijzen aan de fiscus dat je ze daadwerkelijk gemonteerd hebt en dat ze niet meer in uwe stock zitten en uzelf in te dekken dat de klant de nieuwe banden er niet afhaalt en zegt dat hij nog banden tegoed heeft. Kom je allemaal tegen hoor.... Je weet niet hoe sommige mensen erop uit zijn anderen te pakken. En zeggen dat ik mij nooit laten vangen heb zou liegen zijn, ook mij hebben ze wel eens bij mijn kl.. gehad. Mijnen maat deed verhuur, dat was nog veel erger. Kon van tijd zijn eigen auto's gaan ophalen in het Oostblok of zijnen auto had plots een andere motor, of andere banden,...
    Op ne gegeven moment weet je wel hoe je u moet indekken zulle en wat kan en niet kan.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Als ik zie welke mooie wagens er voor recyclagepremie afgevoerd worden voor 1500 euro en minder. Daar zitten auto's bij waar men dikwijls nog een paar jaar kan mee rijden.
      is in andere landen ook die recyclagepremies en wordt dan verkocht als een "groene" maatregel! ja goede auto's vernietigen en subsidies geven voor nieuwe fijn-stof-producerende directe inj. benz./dieselauto's is vree groen lol

      wellicht te danken aan lobbying van de auto-industrie

      Comment


      • #23
        Ja, dat niet alleen, al die vervuiling die ontstaat door een auto te vernietigen en door een nieuwe te bouwen. Als je dat nog eens in rekening brengt weet ik niet wat het beste is voor het milieu. Maar die recyclagepremies komen niet van de overheid, dat niet. Dat zijn de invoerders die hiervoor zorgen. Inderderdaad, de autosector doet dan alsof zij een grote inspanning doen voor het milieu terwijl het gewoon commerce is.

        Comment


        • #24
          ja tuurlijk kost nieuwe auto produceren ook aan het mileu, ergens gelezen dat de ecol. kost van een auto voor ong. 50% de productie van de auto zelf is

          elders vind ik dit:
          De enormiteit van de klassieke auto (tot meer dan 2000kg auto per persoon) noopt ons tot het incalculeren van de aanzienlijke energie die het heeft gekost om die auto te produceren. Dit wordt geraamd op ongeveer 76 000 kWh, het equivalent van 3 L/100km over een carrière van 250 000 km
          Over zon-tot-wiel verbruik, en appels en peren. Wanneer het over energiegebruik gaat, wordt er fluks gegoocheld met termen en eenheden in functie van het te maken punt. Deze must-read referentie geeft een helder inzicht in de mechanismen en grootheden van het globale energiehuishouden. In dit boek


          oudere benzine-auto's vervuilen ook nog s minder (directe uitstoot) doordat het geen dir. injecties zijn (dus veel minder fijn stof)

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Inderderdaad, de autosector doet dan alsof zij een grote inspanning doen voor het milieu terwijl het gewoon commerce is.
            en de politiekers doen dan alsof zij een goede maatregel uitvoeren voor het milieu

            Comment


            • #26
              Idd, en ondertussen 2100 EUR per 10000 EUR BTW op hunnen bil, met als kers op de taart weer een keer BIV.

              Comment


              • #27
                Garantie op een Oldtimer gaat niet simpel zijn denk ik.
                Kraftbayer
                Last edited by ; 28/12/2014, 20:46.

                Comment


                • #28
                  Ik heb het eens nagevraagd aan de secretaris van Federauto. Garantie op een oldtimer is ook verplicht als professionele verkoper.

                  Zoals hierboven gemeld zijn er inderdaad wel achterpoortjes die op de bestelbon kunnen vermeld worden (voor restauratie, voor onderdelen, te herstellen,...).

                  Wijzelf bieden onze oldtimers aan met een garantie van 2 jaar op het complete voertuig, maar dat zijn dan ook wagens die van top tot teen in orde staan.

                  Comment


                  • #29
                    En allicht van een hogere prijsklasse

                    Comment


                    • #30
                      Waarschijnlijk (niet dat daar iets mis mee is). Anders kan je dat nooit veroorloven. Een auto van pakweg 40 jaar heeft 9/10 slechte bedrading ed, je kan moeilijk alles vervangen én winst maken ...
                      Classic cars on demand

                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

                      - It's time to make your dream come true -

                      Comment


                      • #31
                        op mijn verkoopsbewijs van de oldtimer stond volgende. 'verkocht in de staat waarin het zich bevindt en gekend door de koper; met keuring als oldtimer; zonder garantie'
                        maw ook niet echt zoals het wettelijk zou moeten maar het is in mijn ogen wel duidelijk wat erop staat. Ik zal die verkoper ook nooit verantwoordelijk stellen want de auto komt na 40jaar stilstaan uit een Zweedse garage. Als die man alles moet nagaan en op zijn kosten herstellen dan krijg je die nooit verkocht

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                          Waarschijnlijk (niet dat daar iets mis mee is). Anders kan je dat nooit veroorloven. Een auto van pakweg 40 jaar heeft 9/10 slechte bedrading ed, je kan moeilijk alles vervangen én winst maken ...

                          Aan correcte prijs inkopen. En een nieuwe kabelboom is nu ook niet de kost he. Carrosseriewerk blijft het duurst.
                          Het helpt natuurlijk wel dat we amper auto's verkopen onder de 90.000 euro. En bij goedkopere wagens is het een berekend risico soms natuurlijk. Als je 3 wagens verkoopt met een gezonde winstmarge kan er al eentje serieuzere problemen ontwikkelen voordat er sprake gaat zijn van verlies draaien.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                            Aan correcte prijs inkopen. En een nieuwe kabelboom is nu ook niet de kost he. Carrosseriewerk blijft het duurst.
                            Het helpt natuurlijk wel dat we amper auto's verkopen onder de 90.000 euro. En bij goedkopere wagens is het een berekend risico soms natuurlijk. Als je 3 wagens verkoopt met een gezonde winstmarge kan er al eentje serieuzere problemen ontwikkelen voordat er sprake gaat zijn van verlies draaien.
                            Inderdaad.
                            En kabelboom is inderdaad niet de kost, maar de helft van de auto openleggen en alles aansluiten, dat zijn uren die snel oplopen..

                            In wat voor auto's doe jij soms ?
                            Classic cars on demand

                            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                            www.californiadream.be

                            - It's time to make your dream come true -

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                              op mijn verkoopsbewijs van de oldtimer stond volgende. 'verkocht in de staat waarin het zich bevindt en gekend door de koper; met keuring als oldtimer; zonder garantie'
                              maw ook niet echt zoals het wettelijk zou moeten maar het is in mijn ogen wel duidelijk wat erop staat. Ik zal die verkoper ook nooit verantwoordelijk stellen want de auto komt na 40jaar stilstaan uit een Zweedse garage. Als die man alles moet nagaan en op zijn kosten herstellen dan krijg je die nooit verkocht
                              De bedoeling van de verkoper mag dan wel duidelijk zijn, juridisch gezien heeft hij jou 2 jaar garantie gegeven.
                              De vermeldingen "in de staat waarin het zich bevindt", "zonder garantie" en "oldtimerkeuring" hebben geen enkele juridische waarde. Met deze formulering kan een professionele verkoper nooit de garantie ontlopen en wordt hij door de wetgever geacht de maximale garantie van 24 maanden gegeven te hebben.
                              Hij had op de factuur alle gebreken moeten vermelden die onder de wettelijke garantie vallen en duidelijk moeten omschrijven dat het voertuig voor restauratie of onderdelen dient.

                              Als je van slechte wil bent, kan je hem zelfs voor een heel deel van de kosten doen opdraaien.
                              Last edited by ; 05/01/2015, 09:40.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                Inderdaad.
                                En kabelboom is inderdaad niet de kost, maar de helft van de auto openleggen en alles aansluiten, dat zijn uren die snel oplopen..

                                In wat voor auto's doe jij soms ?
                                Auto's worden sowieso quasi volledig uit elkaar gehaald voor inspectie, en 90% wordt compleet nut and bolt gerestaureerd

                                Oldtimer cabriolets en sportwagens tot en met jaren 70 vooral. E-type, 190SL, 280SL, Maserati, Porsche,...

                                Comment


                                • #36
                                  Hebben jullie een site?

                                  Comment


                                  • #37
                                    En wat bvb met 'verkoop in opdracht van klant, zonder garantie'?

                                    Mijn Benz was zo'n geval en achteraf nog veel kosten aan gehad. Maar heb hem ook eerst een jaar gestald, dus dan is het een beetje te laat om nog naar de verkoper te lopen...

                                    E30SHOP.be
                                    - Alles voor uw BMW E30.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Zo gebeurt het dus Ian, verkoop in consignatie. Bij aankoop krijgt men dan een verkoopsovereenkomst met de vorige eigenaar en niet met een garagist of handelaar.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Mijn Monza komt ook van bij een garagist maar verkocht em privé. Geen idee als er echt iets zou mankeren of ik dan ergens garantie zou kunnen eisen en halen...
                                        Hij is het alleszins niet van plan te geven, toen ik er over begon zei em dat de Monza privé verkocht werd en er dus geen garantie op zat.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Een garagist die een auto 'privé' verkoopt terwijl hij er winst op maakt en de auto niet zelf heeft ingeschreven gedurende een lange periode overtreedt de wet en zal aansprakelijk worden gesteld voor eventuele garantiegevallen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X