Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto die niet oldtimer is tijdelijk inschrijven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Auto die niet oldtimer is tijdelijk inschrijven

    Hallo,

    Ik ben sinds vorig jaar trotse eigenaar van een BMW 850i van 1991. Dus nog geen oldtimer maar dat is wel het doel. Nu omdat ik nog een heel jaar moet wachten vooraleer ik met de auto als oldtimer kan rijden. Wou ik hem misschien dit jaar al inschrijven maar niet voor het hele jaar maar enkel in de zomermaanden.
    De jaarlijkse wegentaks nu is maar liefst iets van 2400 Euro . Stel ik schrijf de wagen voor 5 maanden in dit jaar en daarna uitschrijf en weer aan de kant zet. Krijg ik dan het resterende bedrag van de andere 7 maanden teruggestort in dit geval 1400 Euro?

    Wat ik ook wil weten is de Biv hier zal ik wel niks van terugzien maar weet er soms iemand hoeveel dit kan zijn voor deze auto? Ik weet je kan dit berekenen online maar je moet de CO opgeven, en die kan ik voor deze auto maar nergens vinden.

    Grtz,

  • #2
    dat kan je toch via chassisnr zien op de website?
    als je de auto uitschrijft, kan je idd de rest van de maanden terugbetaald

    Comment


    • #3
      Goh, ik zou deze NIET inschrijven voor die 25 jaar is, de BIV gaat gigantisch zijn en daar zie je inderdaad niets van terug. En wetende dat de BIV voor deze auto vanaf volgend jaar (als de regels niet veranderen laat ons hopen) als hij 25 jaar oud is maar 40 euro is.

      Ik zal de BIV die je moet betalen als je hem nu al inschrijft eens rap berekenen... (ben zelf ook benieuwd)

      Comment


      • #4
        De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 1.740,19 EUR
        De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 1.968,52 EUR

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
          De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 1.740,19 EUR
          De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 1.968,52 EUR
          Verkeersbelasting is minder dan ik dacht (2400). Heb je 24 fiscale pk opgegeven want het is een 5.0L. En hoe heb je die Biv berekend is inderdaad hoog maar ja als ik al van die VB kan terugvorderen kan ik er nog mee leven. Je moet in het achterhoofd houden dat deze auto's niet goed tegen stilstaan kunnen en als ik volgend jaar eerst nog een paar duizend aan herstellingen moet steken door het stilstaan terwijl ik voor dat geld ook al met de auto eerder had kunnen rijden is de keuze snel gemaakt.

          Comment


          • #6
            ah ik had 20 fiscale pk's "gevonden" (snel snel eens gezocht op 850i)

            voor uw motor gaan ze een euro 0 - norm opgeven en een co-uitstoot van 297 (indien onbekend)

            Comment


            • #7
              waar ga je op onderhoud (gaan) met je 850i?

              Comment


              • #8
                Voor die biv en vb samen kan je een andere auto kopen. Je zou wel gek zijn om hem zo kort onder gewone platen in te schrijven.

                Comment


                • #9
                  als je hem van vorig jaar al hebt, staat hij dus al een tijdje stil. en hem pas deze zomer inschrijven duurt ook nog een paar maand.
                  om dan zomaar 2K inschrijving en 1K wegenbelasting weg te gooien...
                  bepaalde herstellingen zal je toch al moeten doen nu. ik heb hier autos staan die meer dan 3jaar niet gereden hebben. dat is accu vervangen, starten en rijden

                  Comment


                  • #10
                    Prachtige auto, zo'n 8-reeks.

                    On topic: ik zou ook nog een beetje geduld hebben, en ondertussen de auto in orde zetten: met de uitgespaarde taksen kun je al heel wat zaken laten aanpakken.
                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                      ah ik had 20 fiscale pk's "gevonden" (snel snel eens gezocht op 850i)

                      voor uw motor gaan ze een euro 0 - norm opgeven en een co-uitstoot van 297 (indien onbekend)
                      Ah zo en die is altijd onbekend veronderstel ik zeker bij wagens van voor 96. Want het is inderdaad het hoogste maar ik denk dat die waarde ook niet ver zal afwijken van de werkelijke waarde. Dus dan 1740.19 Biv en 2400 +/- jaarlijkse taks.
                      Maar als ik dan bv maar 5 maanden dit jaar met de auto rijd dan krijg ik 1400 van de jaarlijkse wegentaks terug of hoe wordt dat berekend?
                      Ik weet wel veel mensen zullen mij hier gek verklaren maar stilstaan is echt niet goed voor deze auto's. Plus dat daar nog eens bijkomt dat ik gewoon ongeduldig ben

                      Comment


                      • #12
                        Je bent een held dat je u aan een 8 serie waagt! Ik durf het niet aan om er eentje te kopen. Je krijgt idd de taksen terug voor de periode dat je de auto uit het verkeer haalt. Persoonlijk zou ik de auto nog een jaartje aan de kant laten staan. Kan je zelf aan de auto sleutelen? Mispak je niet want het zijn hele dure wagens in gebruik.

                        Stel jouw auto eens voor met foto's en een woordje uitleg?
                        The shark is BACK! BMW 635csi

                        BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017


                        2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door MrEJ Bekijk Berichten
                          Maar als ik dan bv maar 5 maanden dit jaar met de auto rijd dan krijg ik 1400 van de jaarlijkse wegentaks terug of hoe wordt dat berekend?
                          Bv. je schrijft hem in op 1 juni , iets later (1,5 a 2 maand later) krijg je de rekening in je bus. Je betaald wegentaks van 1 juni 2015 tot 31 mei 2016. Stel je schrijft hem dan terug uit op 30 september dan krijg je de taks van de maanden terug die je nog te goed had (en ook de taks van de maand waarin je hem uitschreef krijg je terug) het is dus altijd "beter" om een auto op het einde van de maand uit te schrijven (zoals het ook beter is van hem in het begin van de maand in te schrijven)

                          2400 euro : 12 X het aantal maanden te goed krijg je dus terug... maar daar kan je wel enkele maanden op mogen wachten... zo gaat dat hier in het land.

                          Comment


                          • #14
                            Allereerst proficiat met je E31! Al van kindsaf een van m'n favo BMW modellen. Helaas erg duur dus zal het voor mij wss bij een schaalmodelletje blijven. :/

                            Wat betreft je vraag, persoonlijk zou ik ook wachten tot hij de gezegende leeftijd van 25 bereikt heeft om hem in te schrijven. M'n Benz 250D heeft zo ook een jaar stilgestaan om die reden, anders ging het ook bijna €1000 zijn of zo. Heb dan wel kosten gehad, maar't is een oude bak met bijna 400k km, dus ging die kosten sowieso gehad hebben indien ik hem een jaar eerder had ingeschreven. En ik ben ook een beetje stom geweest om hem binnen te doen in een garage waar ik nog nooit geweest was.

                            Indien je iemand kent met Z-platen, zou je evt. kunnen vragen om deze bvb een of twee keer paar maand te lenen om een ritje van bvb 40km te doen.

                            E30SHOP.be
                            - Alles voor uw BMW E30.
                            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                            Comment


                            • #15
                              Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje met mijn Jaguar XJ40 van '93.

                              Ik had natuurlijk wel het geluk van deze nog net op tijd aan te kopen en in te schrijven voor ze de BIV-berekening hebben aangepast. Toen slechts €60 euro betaald ipv €1300 wat het vandaag zou kosten.
                              Wat ik doe is voor mezelf een periode van 4 maanden uitkiezen waarin ik met de auto wil rijden. De betaaltermijn van je autotaksen is namelijk ook 4 maand...

                              Ik krijg dus eerst de rekening gepresenteerd voor het ganse jaar en negeer die factuur gewoon. Na 4 maanden schrijf ik de auto terug uit, en een paar weken later krijg ik de restfactuur.
                              Dit jaar bvb moest ik €1011 verkeersbelasting betalen normaal gezien. Na +/- 3 maand nu auto al uitgeschreven en +/- €250 taks betaald. Zo hoef ik nooit te wachten op geld dat moet terugkeren van de staat.

                              Als je het er verder voor over hebt om de volle BIV te betalen, moet je dat doen. Maar ik zou toch eerst alle andere opties overwegen zoals idd Z-platen lenen voor een uurtje. En je auto gewoon iedere maand eens 20 minuten laten draaien kan ook voldoende zijn.
                              En als je zeker bent van je stuk kan je ook wel eens overwegen om platen van je daily er even op te hangen, en een toertje te doen op vlakbij gelegen veldwegen. Maar dat is op eigen risico natuurlijk...
                              1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                              2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                              2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                              -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

                              www.carfac.be "Driving on experience"

                              Comment


                              • #16
                                dat laatste zou ik toch niet doen.tegenwoordig komen er overal cameras en anders systemen die nr platen scannen. als ze je daarmee pakken...
                                als je onderweg tegengehouden wordt, ben je de auto en waarschijnlijk nr platen ook direct kwijt en mag je het eens gaan uitleggen bij de rechter.

                                Z of ZZ platen met een bevriend garagist ofzo? misschien zitten er hier wel die graag eens een bolleke-pijl rondrit meedoen met een beetje speciale wagen en die toegang hebben tot zulke nr platen ;-)

                                Comment


                                • #17
                                  Het is ook die ellendige Biv waar ik serieus door twijfel. Maar ik ben bang dat deze nog hoger is dan 1740.19 Dat bedrag nemen ze als de CO2 onbekend is. Ik kan deze nergens terugvinden maar wat als ze deze bij de DIV wel hebben en hoger is dan 297g. Wat bij deze motor niet ondenkbaar is. In onderstaand topic heeft iemand bij een oude Mercedes van 1991 een Biv van 10490 Euro ik weet ook niet hoe ze bij zo een bedrag komen maar dat is wel gigantisch veel.

                                  Platen van mijn dagelijkse wagen omhangen is echt geen optie, risico is gewoon te groot. En de motor stationair warm laten draaien deed ik ook geregeld. Maar ben er onlangs achter gekomen dat dit ook helemaal niet goed is. Ik zou gewoon uitsluitsel willen hebben over de biv dat samen met de wegentaks voor 5/6 maanden kom ik op 2700 om de auto dit jaar op de weg te hebben. En dat is het mij misschien nog net waard.

                                  Grtz,

                                  Comment


                                  • #18
                                    Sorry maar die BIV van 10.000 + voor een 91er 300SL klopt echt niet hoor

                                    en de co-uitstoot is bij dergelijke wagen onbekend, vandaar dat ze die tabellen in het leven geroepen hebben, ze gaan wel degelijk 297g CO2 waarde ingeven.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oja, wat BEEMER zei ben ik nog vergeten te bevestigen. HELD!
                                      Ik ben geen absolute BMW fanaat maar een 8-reeks is toch ook wel een droomwagen van mij. Heb enige tijd de ervaring mogen opdoen met C_X z'n E32 750i, welke uit hetzelfde era komt en dezelfde motor heeft. Een zalige rustgevende cruiser was dat.

                                      Wat betreft dat van eigen platen ophangen: dat hangt natuurlijk zeeer sterk af waar je woonachtig bent. Ik zou er ook geen km mee op een drukke steenweg willen mee komen. Maar woon je midden ten velde is het best een optie het overwegen waard. (imho).

                                      Zovele jaren geleden ooit eens geflitst geweest toen ik in een rush naar Aalst moest over en weer met mijn camionette die nog net niet ingeschreven was, en waar platen ophingen van onze Classic Mini Cooper indertijd. Buiten de snelheidsboete niks moeten betalen. Hebben zeker de foto niet bekeken.
                                      1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                                      2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                                      2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                                      -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

                                      www.carfac.be "Driving on experience"

                                      Comment


                                      • #20
                                        Auto die niet oldtimer is tijdelijk inschrijven

                                        Even het topic kapen: maat van me heeft een manta a met uitverbredingen staan waarvan de voorschermen uitgeslepen zijn. Die auto staat nog op nederlands kenteken, weliswaar geschorst of hoe zeggen ze dat daar. Wil dit dan zeggen dat ie zonder problemen kan gekeurd worden met de uitverbredingen na invoer? Wij zijn gewoon uit interesse eens gn vragen in de keuring of uitbredingen op oldtimer mogen en ze zeiden dat dit niet meer mocht. 2e bedenking, hoe gaat dat dan met al die rallywagens, en al die oldies met gelaste kooien, die worden toch ook telkens gekeurd?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X