zelf al is die nog altijd gekeurd in NL, in belgie krijg je het in principe niet op de baan.
nu mag je wel de voorschermen afslijpen en er een kit opzetten. dat is enkel plaatwerk en heeft geen dragende functie. als je de achterkant gaat openslijpen, dat is een andere zaak. normaal moet daar de originele rand blijven zitten en moet de kit er gewoon over gezet worden. als je die rand afslijpt, dan riskeer je (heel veel kans toe) dat je afgekeurd wordt. de binnenkuip en buitenplaat vormen daar namelijk wel een dragend gedeelte. zonder die rand, is je wegligging omzeep en zit je ophanging haast los.
voor rallywagens kan je een speciale keuring doen op je auto (VAS keuring. google maar ff).
oldtimers worden vaak gekeurd als ze nog origineel zijn, en eens ze op O-plaat staan, worden ze aangepast met oa andere motoren, verlaging, verbreding, gelaste rolkooien... je zal er binnenkort veel te koop zien komen als de oldtimerkeuring erdoor komt
nu mag je wel de voorschermen afslijpen en er een kit opzetten. dat is enkel plaatwerk en heeft geen dragende functie. als je de achterkant gaat openslijpen, dat is een andere zaak. normaal moet daar de originele rand blijven zitten en moet de kit er gewoon over gezet worden. als je die rand afslijpt, dan riskeer je (heel veel kans toe) dat je afgekeurd wordt. de binnenkuip en buitenplaat vormen daar namelijk wel een dragend gedeelte. zonder die rand, is je wegligging omzeep en zit je ophanging haast los.
voor rallywagens kan je een speciale keuring doen op je auto (VAS keuring. google maar ff).
oldtimers worden vaak gekeurd als ze nog origineel zijn, en eens ze op O-plaat staan, worden ze aangepast met oa andere motoren, verlaging, verbreding, gelaste rolkooien... je zal er binnenkort veel te koop zien komen als de oldtimerkeuring erdoor komt
Comment