Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto die niet oldtimer is tijdelijk inschrijven

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

zelf al is die nog altijd gekeurd in NL, in belgie krijg je het in principe niet op de baan.

nu mag je wel de voorschermen afslijpen en er een kit opzetten. dat is enkel plaatwerk en heeft geen dragende functie. als je de achterkant gaat openslijpen, dat is een andere zaak. normaal moet daar de originele rand blijven zitten en moet de kit er gewoon over gezet worden. als je die rand afslijpt, dan riskeer je (heel veel kans toe) dat je afgekeurd wordt. de binnenkuip en buitenplaat vormen daar namelijk wel een dragend gedeelte. zonder die rand, is je wegligging omzeep en zit je ophanging haast los.

voor rallywagens kan je een speciale keuring doen op je auto (VAS keuring. google maar ff).
    oldtimers worden vaak gekeurd als ze nog origineel zijn, en eens ze op O-plaat staan, worden ze aangepast met oa andere motoren, verlaging, verbreding, gelaste rolkooien... je zal er binnenkort veel te koop zien komen als de oldtimerkeuring erdoor komt

Comment

Heb jij al wat meer vernomen over de oldtimerkeuring?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rochlans Bekijk Berichten
        Heb jij al wat meer vernomen over de oldtimerkeuring?
        Bij mijn weten zijn dat enkel nog geruchten. En die hoorde ik 5 jaar geleden ook al.

Comment

Oldtimer keuring komt erooit. Het gaat niet blijven duren met dat jarenlang ongekeurd rondrijden. Een a volonte aanpassingen doorvoeren. Het laatste dat ik ervan weet is dat er per provincie een persoon opgeleid zou worden voor oldtimerkeuringen. Je kan dus niet zomaar eenderwaar gaan keuren.

Ik heb in ieder geval elke zowat omgebouwde auto ofwel gesloopt ofwel verkocht en ben alles legaal gaan doorvoeren. Geen 1.3 met een 2.0 blok enzo, geen uitgebouwde/verlaagde/getunede gevallen meer. Ook verzamel ik orginee spul zoals 1.3 en 1.6 blokjes want ik vermoed dat die op een moimet gewild gaan worden.

Comment

Working...
          X