Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
@ Dries : wel, ik heb al een mailtje gestuurd naar de beheerder van die site . Die zal wel op de hoogte zijn van veel ivm die modellen.
@ Bobo : niet overdrijven hé, ik kan mijn Escort MKII zo wat gans in onderdelen nieuw kopen als ik wil . En zelfde voor pakweg Manta's en andere Opels, of de meeste BMWs. Ook mini enzo kan je nog alles krijgen.
Over het algemeen zijn er nog veel stukken beschikbaar voor oude fiatjes.
"Nagenoeg geen roest " let hier maar goed op. Een 70er jaren fiat roest al bij de gedachte aan regen (veel veel sneller dan een escort). Inspecteer deze kleine plekjes roest zeer goed. Een plekje onderaan van 1cm kan een gat van 20cm worden bij nadere inspectie. Fiat heeft prachtige wagens gemaakt en ik ben zeker fan. Omdat ik de strijd tegen roest beu was heb ik mijn fiatjes weggedaan (waren geen 124's)
Ik zou me dus enkel zorgen maken om de roest. De rest kan je makkelijk herstellen of vervangen.
Als het een goed exemplaar is en je hebt een goede verluchte garage (kan je echt niet continu buiten laten staan, want dan gaat het snel) en je gaat er niet mee in pekel of teveel regen rijden dan kan je er nog lang plezier aan beleven.
Garage is geen probleem, grote geïsoleerde hangar waar grote frigo's draaien (dus warmte aan buitenzijde frigo).
Idd, zal trachten grondig te checken voor roest, want dat is ook iets dat ik niet zelf kan. 'Mekaniek en elektriek' kan ik deels zelf of begin ik gewoon aan en zie waar ik kom, lassen enzo.... mmmm, niet voor mij.
Volgens mail van verkoper zou het enkel vliegroest zijn in motorcompartiment.
Garage is geen probleem, grote geïsoleerde hangar waar grote frigo's draaien (dus warmte aan buitenzijde frigo).
Idd, zal trachten grondig te checken voor roest, want dat is ook iets dat ik niet zelf kan. 'Mekaniek en elektriek' kan ik deels zelf of begin ik gewoon aan en zie waar ik kom, lassen enzo.... mmmm, niet voor mij.
Volgens mail van verkoper zou het enkel vliegroest zijn in motorcompartiment.
Vliegroest..
Onlangs ook een fiatje gaan bekijken, ik bel eerst eens om te vragen of er roest aanwezig is: "Nee zeker geen roest!"
Totdat ik ging kijken, en het van ver al zag: blazen, onder de wielkasten kwam de lak eraf als ik hier aan voelde..
In plaats van gewoon eerlijk te zijn, moet iedereen daar natuurlijk speciaal naartoe rijden
Vraag aan die fiat club nederland mss eens of ze mensen in belgie kennen met een 124, misschien dat een kenner van fiat 124 wel zin heeft om mee te gaan kijken met jou.
Zwaar ondergewaardeerde auto.
Biedt het rijplezier van een Alfa GT Junior voor de helft van de prijs.
Mechanische onderdelen gaan weinig problemen geven daar deze gedeeld werden met de 124 Spider en daar bestaat een hele onderdelenindustrie rond.
Plaatwerk, chroom en interieur vormen wel een probleem : moeilijk te vinden en zo goed als geen after-market onderdelen.
Zoals anderen hier reeds gezegd hebben : roest is het grootste probleem bij deze auto's en gezien hun lage waarde zijn er veel die geplamuurd en overspoten zijn, dus best heel goed nakijken.
Als je echter een degelijk exemplaar vindt, heb je gegarandeerd massa's rijplezier.
Zal inderdaad heel goed uit mijn doppen moeten kijken.
Weet via via ook Alfa Giulia super staan die gerestaureerd is, motorblok is gedaan door garagist waar ik aan de pompen ga werken, dus eens praatje gaan doen vandaag . Prijs is wel stuk hoger.... Sinds revisie heeft de wagen 50km gereden . Heeft teveel andere wagens staan en gene tijd...
Het is em niet geworden, idd onderhuidse roest aan rand voorruit, helaas... Motor klinkt zalig, gaat goed vooruit, zeker voor die leeftijd.
Boite heeft ook revisie nodig maar das nu niet onoverkomelijk maar wel extra kost.
Het is em niet geworden, idd onderhuidse roest aan rand voorruit, helaas... Motor klinkt zalig, gaat goed vooruit, zeker voor die leeftijd.
Boite heeft ook revisie nodig maar das nu niet onoverkomelijk maar wel extra kost.
En heb je nog nieuws van die Giulia? Ik heb er zelf jaren eentje gehad, was ook wel een fijn machien, ik heb nog altijd spijt dat ik hem heb weggedaan...
Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Neeje, die garagist ging me bellen. De verkoper wil niemand over de vloer, dus de wagen moet eerst tot in de garage geraken om daar te koop gesteld te worden. Ga der deze week nog eens binnenspringen, interesseert me echt wel, misschien net iets meer dan ik wil uitgeven, maar als hij echt goe is...
Comment