Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuring voor verkoop oldtimer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Toen ik de W124 300TE (gekocht in NL) naar de keuring reed met de platen van de W124 300D Turbo erop, heb ik control gehad van de politie. Zij zagen niet eens het verschil haha! Ze hebben al de papieren nagekeken, en of mijn voorste en achterste plaat hetzelfde waren en klopten met wat er op de papieren stond.

    Ik kocht vorig jaar in Amsterdam een W124 250TD. Ook gewoon met de platen van de W124 turbo naar huis gereden hoor, wel de verzekering op de hoogte gebracht. Soms moet je risico's durven nemen.

    Maar dan gaat het over 2 wagens van hetzelfde type natuurlijk, anders geraak je er niet mee weg
    Last edited by ; 27/01/2015, 10:39.

    Comment


    • #22
      Het is gewoon heel simpel, het Belgische systeem trekt op niks.
      oldtimer keuren met je platen mag wel, maar er naartoe rijden niet. hoe krom kan een systeem zijn????
      in ieder geval, gisteren bij de douane geweest met de papieren van mijn escort rs turbo (zie mijn oldtimers en classics)
      en wat blijkt ze zijn daar goedkoper geworden!!!
      ik moest de volle 3cent afrekenen en heb ze dan maar bijna de helft fooi gegeven

      Comment


      • #23
        Dan ben ik erop gelegd geweest dinsdag. Heb 10 cent bij de douane moeten betalen in Gent.
        Waar is dat voor die 3 cent?

        Comment


        • #24
          voor uw roos formulier en de sticker denk ik
          maarja voor uw 10cent zou ik nu ook niet naar de rechtbank stappen

          Comment


          • #25
            Stel dat je gn uitvoerdocument hebt, wat dan?

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Kristofm Bekijk Berichten
              Stel dat je gn uitvoerdocument hebt, wat dan?
              Dan denk ik dat je een probleem hebt...
              Maar ga is langs bij de douane dan weet je het zo

              Comment


              • #27
                mijne is ingevoerd zonder problemen maar leek me leuke vraag voor iemand die met dit probleem zit en hier zoekt.

                volgens wat ik gehoord heb, dien je hem in te voeren als alleenstaand geval (zotte keuring)

                Comment


                • #28
                  Vanaf een bepaald bwj heb je ook een gelijkvormigheids attest/ coc nodig ...................ook voor een oldtimer. Ik dacht maar ben niet zeker vanaf bwj 69 maar als je naar een keuringstation belt gaat men je dat direct vertellen
                  Succes

                  Comment


                  • #29
                    Als je laat keuren voor oldtimer (O platen) heb je geen gelijkvormigheidsattest nodig.

                    Comment


                    • #30
                      Is er iemand die weet of een wagen ook in te voeren is op een andere naam als degene die vermeld is op de buitenlandse aankoopfactuur?
                      ik heb een wagen gekocht in Nederland, factuur op mijn naam omdat dat het gemakkelijkste was en ik ook de auto ben gaan halen.
                      bedoeling is echter dat mijn ouders er mee gaan rijden, en dus ook op hun naam inschrijven.

                      Comment


                      • #31
                        quote Als je laat keuren voor oldtimer (O platen) heb je geen gelijkvormigheidsattest nodig.quote
                        klopt niet ik moest er vorig jaar alvast één voorleggen of kreeg hem er niet door.
                        @rochlans, als jij factuur maakt aan je ouders voor 0 € bvb ( btw of zoiets is er toch niet meer verschuldigd ) dan kunnen zij met beide facturen naar douane om voertuig in te klaren en 705 op inschrijvings formulier te verkrijgen, daar kunnen ze dan mee naar de keuring.
                        succes
                        CHRIS

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door ZEN Bekijk Berichten
                          quote Als je laat keuren voor oldtimer (O platen) heb je geen gelijkvormigheidsattest nodig.quote
                          klopt niet ik moest er vorig jaar alvast één voorleggen of kreeg hem er niet door.
                          De mijne vorig jaar ook laten keuren (O-plaat) en had geen gelijkvormigheidsattest nodig.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door ZEN Bekijk Berichten
                            quote Als je laat keuren voor oldtimer (O platen) heb je geen gelijkvormigheidsattest nodig.quote
                            klopt niet ik moest er vorig jaar alvast één voorleggen of kreeg hem er niet door.
                            @rochlans, als jij factuur maakt aan je ouders voor 0 € bvb ( btw of zoiets is er toch niet meer verschuldigd ) dan kunnen zij met beide facturen naar douane om voertuig in te klaren en 705 op inschrijvings formulier te verkrijgen, daar kunnen ze dan mee naar de keuring.
                            succes
                            CHRIS
                            Mijn oldtimer ingevoerd uit UK zonder gelijkvormigheidsattest.
                            Oldtimerkeuring was geen enkel probleem.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                              De mijne vorig jaar ook laten keuren (O-plaat) en had geen gelijkvormigheidsattest nodig.


                              Hangt er blijkbaar vanaf hoe oud hij is, die van mij was toen 33 jaar voor oudere ( weet niet hoe oud ) is t inderdaad niet nodig . Ik dacht voor 69 maar ben t niet zeker.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door ZEN Bekijk Berichten
                                Hangt er blijkbaar vanaf hoe oud hij is, die van mij was toen 33 jaar voor oudere ( weet niet hoe oud ) is t inderdaad niet nodig . Ik dacht voor 69 maar ben t niet zeker.
                                Mijn wagen was maar 30 jaar oud (1979) toen ik hem liet keuren zonder GVA.

                                Comment


                                • #36
                                  Volgens mij is het hier weer een gevalletje - typisch bels - wie je juist op de keuring krijgt.

                                  Zelf wel geen problemen mee gehad, elke auto hier heeft een gelijkvormigheidsattest.

                                  Comment


                                  • #37
                                    ik ben ooit met mijn fiesta mk1 naar de keuring gegaan. gevonden in een veld, eigenaar al 2jaar dood, garage de papieren verloren.
                                    ik had een papier van de politie van 'onvrijwillig verlies boorddocumenten' en ik ermee naar de keuring.

                                    auto afgekeurd op de handrem. had totaal geen papieren nodig want had dat politiepapier. oldtimer geen GVA nodig, inschrijvingsbewijs moest ik toch nieuw krijgen en vorig keuringsblad kreeg ik een kopie van de keuring zelf (en erna een nieuw rood).
                                    auto naar garage, handrem gechecked (GEEN probleem ermee ) en garage ging terug naar de keuring met Z platen.

                                    auto werd er geweigerd wegens geen GVA. ik bel naar het hoofdbureau van die keuring en vraag of dat nodig was. bij oldtimers NIET bevestigen ze mij en de stationchef moest die auto aanvaarden. dus ik bel garage terug die nog op de keuring stond en zeg hun dat. stationchef weigerd en zei: ik ben hier de baas en ik beslis welke auto gekeurd worden. en die auto wordt hier NIET gekeurd. garage kon terugrijden (en t koste mij euros).
                                    we vragen dus een GVA aan (3weken wachten) en gaan terug naar de keuring. werd WEER geweigerd omdat het politiedocument al verlopen was (max 30d) en ik dus een duplicaat van inschrijvingsbewijs moest hebben. dus ik naar DIV. ik kreeg GEEN duplicaat omdat die auto al 2jaar uitgeschreven was en de vorige eigenaar niet meer in leven. ONMOGELIJK nog een duplicaat te krijgen. bij inschrijving krijgt ge toch een nieuw, liet DIV me weten. moet ge die natuurlijk wel gekeurd krijgen voor ge kunt inschrijven.

                                    uiteindelijk naar politie gegaan voor zo een nieuw blad, en dit kon ook niet. ge kunt namelijk maar 1 keer aangeven dat ge de papieren kwijt zijt. na veel heen en weer lopen heeft die agent die datum op dat papier veranderd, opnieuw afgedrukt en ik daarmee naar de keuring. t was toen ineens in orde (wel valse papieren want het afgedrukte blad kwam dus niet overéén met het origineel in de politiecomputer).

                                    wat ik ondertussen wel al weet (en zelf hoofdbureau van de keuring is niet op de hoogte)
                                    -een importauto die NOOIT in belgie werd ingeschreven, wordt aanvaard met zijn buitenlandse papieren voor O-plaat keuring. dus geen GVA maar WEL de originele van land van herkomst
                                    -een importauto die ooit wel ingeschreven was in belgie, moet WEL in bezit zijn van het belgische GVA. als dit werd ingenomen bij export, moet ge maar een nieuw vragen voor die weer te importeren
                                    -een belgische wagen moet ook in bezit zijn van GVA als ge oldtimerkeuring doorvoert.

                                    maw, als er ooit een gva was, MOET het aanwezig zijn bij de keuring
                                    Last edited by ; 01/04/2015, 12:22.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Rochlans Bekijk Berichten
                                      Is er iemand die weet of een wagen ook in te voeren is op een andere naam als degene die vermeld is op de buitenlandse aankoopfactuur?
                                      ik heb een wagen gekocht in Nederland, factuur op mijn naam omdat dat het gemakkelijkste was en ik ook de auto ben gaan halen.
                                      bedoeling is echter dat mijn ouders er mee gaan rijden, en dus ook op hun naam inschrijven.
                                      Zouden ze wel eens moeilijk over kunnen doen... Had eens een Polo mk1 gekocht, en de naam op 't inschrijvingsformulier was die van de verkoper z'n vrouw, en de naam op het verkoopcontract was van de verkoper. DIV deed dus moeilijk en weigerde ('t was dat marginaal wijf 'Anneke' dat vroeger in Harelbeke zat en nu in Gent zit).

                                      E30SHOP.be
                                      - Alles voor uw BMW E30.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                        wat ik ondertussen wel al weet (en zelf hoofdbureau van de keuring is niet op de hoogte)
                                        -een importauto die NOOIT in belgie werd ingeschreven, wordt aanvaard met zijn buitenlandse papieren voor O-plaat keuring. dus geen GVA maar WEL de originele van land van herkomst
                                        -een importauto die ooit wel ingeschreven was in belgie, moet WEL in bezit zijn van het belgische GVA. als dit werd ingenomen bij export, moet ge maar een nieuw vragen voor die weer te importeren
                                        -een belgische wagen moet ook in bezit zijn van GVA als ge oldtimerkeuring doorvoert.

                                        maw, als er ooit een gva was, MOET het aanwezig zijn bij de keuring
                                        Zou best kunnen mijn w201 was bij import 28jaar en ik had geen GVA nodig. Hij was hiervoor 1jaar Nederlander en 27jaar Zwitser.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X