Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford escort Pinto Motor in plaats van de KENT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ford escort Pinto Motor in plaats van de KENT

    Goedendag..

    Ik ben van plan om in m'n project ( escort mk2 van '76) een pinto(2.0 dohc) motor te plaatsen in plaats van de 1300 KENT.
    Maar ik hoor van mensen dat het niet zo slim is om te doen voor de keuring..
    Mijn idee was dan wel, hem te gaan keuren met de 1300 om dan later dan de 2.0l erin te plaatsen.
    Nu gaat het ook de ronde dat oldtimerkeuring om de 2 jaar zal moeten gebeuren..

    Is er iemand die mij raad kan geven, wat juist te doen?
    Is er een manier om hem te keuren met die blok, ...?

    mvg

  • #2
    Origineel blok erin

    Comment


    • #3
      1300 vervangen door een 1300GT (instant van 55 naar 72pk). enig verschil is de inlaat met dubbel carb en spaghetti uitlaat (misschien ook nokkenas maar dat zien ze zeker niet op de keuring).
      eventueel steek je een 1600kent, heb je tussen de 84 en 96pk.

      een pinto is trouwens een 2.0 OHC blok en GEEN DOHC. het blok is een pak langer, dus je moet de radiatorsteun wegslijpen vooraan, inlaat en uitlaat zijn gewisseld van kant. opletten dus dat je inlaatstuk niet tegen je rembekrachtiger zit (dacht dat je die moest lager steken).
      motorsteunen van een RS2000 zoeken want die van een kent passen niet.

      kortweg veel teveel werk en ze zien het op 1seconde op de keuring. terwijl ze een 1300GT NIET kunnen zien en ook de 1600 ziet er hetzelfde uit. als je een kent tuned kan je tot een 120-140pk geraken en das al meer dan de standaard 100pk van die 2.0 OHC

      ik heb het geprobeerd en afgeblazen


      ge moogt draaien en keren wat ge wilt, de motor krijgt ge er niet in zonder die radiatorsteun weg te slijpen


      heb ALLES nog liggen voor de ombouw. ik overweeg zelf van mijn 1600kent niet meer te steken en gewoon de 1300 lichtjes aanpassen nog naar een 90pk ofzo.
      daar dan een 5bak achter van een sierra en dan kleine wielen en banden steken. snellere acceleratie door de kleine wielen en toch dezelfde top door de 5de versnelling
      Last edited by ; 22/01/2015, 13:29.

      Comment


      • #4
        Inderdaad, zeker niet doen.... veel te opvallend en de periodieke keuring voor oldtimer komt er zeker door, kwestie van tijd !
        Ik heb een 1600 ipv een 1300, kenners zien het, in de keuring niet .

        Comment


        • #5
          Hi,


          Dit is uitzonderlijk fatsoenlijk en prachtig bericht.
          Ik ben erg blij toegetreden tot dit forum.
          Ik vind het buitengewoon veel .... !!!!




          Hartelijk dank ...

          Comment

          Working...
          X