Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Calibra 25jaar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
    Plots staat iedereen zot van een voorwielaandrijver .
    Of 4x4
    Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
    Audi A3 Sportback Amibition 2013

Comment

Plots staat iedereen zot van een voorwielaandrijver .
      een topdesign moet je erkennen, heeft nix met fwd te maken, al bepaalt de tractie toch deels het design

cla ftw

Comment

Gisteren nog een cabrio tegengekomen.

Sent from here
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gtske Bekijk Berichten
          Of 4x4
          Die rijdt zoals een voorwielaandrijver .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            een topdesign moet je erkennen, heeft nix met fwd te maken, al bepaalt de tractie toch deels het design

cla ftw
            Versta mij niet verkeerd hè , ik kan deze wagen zeker ook smaken maar een topdisign vind ik het niet . Hele hopen zag je er vroeger trouwens ook niet van rijden .

Comment

Hele hopen zag je er vroeger trouwens ook niet van rijden .
              Net dat maakt 'm nu dan redelijk exclusief en zijn schoonheid natuurlijk.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Eén van mijn beste vrienden had destijds een zilvergrijze, verlaagd en met een dikke uitlaat erop. Toen was dit likkebaarden...

Comment

Zo een originele Calibra vind ik prachtig, maar die vind je bijna niet meer.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Nee echt, je ziet die niet meer he. Ook zijn voorloper zie je niet meer. Was ook ferm zo'n Manta GSI. Da's allemaal van mijn jonge jaren en is wel leuk om eens terug te zien!

Comment

Vind dat echt spijtig, heb enkele jaren terug naar zo een Calibra zitten zoeken, en niet gevonden.
                        Zie geregeld wel een Calibra rondrijden, maar die zijn altijd "verkracht".

Ik ken iemand die zo een Manta GSI gehad heeft (zelf volledig in orde gezet, want was een wrak toen hij die kocht), heeft die uiteindelijk verkocht voor een heel schoon bedrag.
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Manta GSi roept bij mij een trieste herinnering op. Had ne hele goeie kameraad die tijdens zijn vrije tijd een Manta terug mooi maakte. Was mijn wekelijkse biljartvriend voor ik uitging. Maanden heeft die eraan gewerkt, alle vrije tijd erin gestoken. Intussen reed hij met een aftands Coltje. Eindelijk was de dag aangebroken om die Manta te rijden. Eerst nieuwe banden erop en van daaruit enkele honderden meters verder bij een bevriende garagist nog de motor een beetje bijstellen. En dan was het tijd voor de echte testrit... Ongeveer 2 kilometer ver is ie geraakt, miste de bocht aan hoge snelheid en de duiker in de gracht op... Op slag dood. Heeft toen wel echt indruk gemaakt op mij en nu ngo eigenlijk een beetje...
                          Triest verhaal, maar ook dit hoort bij auto's. Jammer genoeg een aantal vrienden kwijt geraakt destijds in het verkeer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Manta GSi roept bij mij een trieste herinnering op. Had ne hele goeie kameraad die tijdens zijn vrije tijd een Manta terug mooi maakte. Was mijn wekelijkse biljartvriend voor ik uitging. Maanden heeft die eraan gewerkt, alle vrije tijd erin gestoken. Intussen reed hij met een aftands Coltje. Eindelijk was de dag aangebroken om die Manta te rijden. Eerst nieuwe banden erop en van daaruit enkele honderden meters verder bij een bevriende garagist nog de motor een beetje bijstellen. En dan was het tijd voor de echte testrit... Ongeveer 2 kilometer ver is ie geraakt, miste de bocht aan hoge snelheid en de duiker in de gracht op... Op slag dood. Heeft toen wel echt indruk gemaakt op mij en nu ngo eigenlijk een beetje...
                            Triest verhaal, maar ook dit hoort bij auto's. Jammer genoeg een aantal vrienden kwijt geraakt destijds in het verkeer.
                            Ongeveer hetzelfde meegemaakt. Een van mijn beste vrienden die in 1982 het leven liet met zijn nieuwe Kadett GTE terwijl hij beschonken zonder gordel op de passagierszetel zat en een andere vriend ermee liet rijden. Die had niks en hij zijn nek gebroken, auto was zelfs niet perte totale

Alcohol in het verkeer, zoveel jaren later nog steeds een probleem

Comment

Alcohol in het verkeer is idd een groot probleem, ik heb zo ook vrienden verloren.
                              Het meest akelige is als je er dan nog zelf op uitkomt terwijl je ze nog geen tien minuten d'r voor hebt proberen tegen te houden om met de auto te vertrekken.

Maar dat is weer een heel ander verhaal.

Comment

Ja... vind wel dat je nu minder hoort van die weekend ongevallen met jongeren. Jongeren lijken me totaal anders tov auto's te staan dan wij in onze jonge jaren. Eigenlijk volwassener.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Ja... vind wel dat je nu minder hoort van die weekend ongevallen met jongeren. Jongeren lijken me totaal anders tov auto's te staan dan wij in onze jonge jaren. Eigenlijk volwassener.
                                  De mentaliteit bij de jongeren is inderdaad verbeterd maar toch gebeurt het nog teveel, ook de daarmee gepaarde vluchtmisdrijven. Elk verkeersslachtoffer is er 1 teveel.

En nu back on topic

Comment

Soms duikt er toch nog eens eentje op (zowel op 2de hands als in het wild) uiteindelijk zullen alleen de zuivere exemplaren over blijven en dan heb je een hele mooie typische jaren 90 coupé (al verscheen hij nog justekes in de jaren 80 ;-) )

Beetje hetzelfde verhaal dat je over de Tigra A (intern Tigra S93 ) kan vertellen: vaak gruwelijk verneukt, platgereden en afgebroken... zuiver exemplaar is zeldzaam geworden.

Comment

Calibra was idd mooi. Zelfs mijn schoonvader heeft er ooit nog ene gehad. Maar als ik mag kiezen, dan toch maar ne Manta.

Comment

Working...
                                      X