Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag: golf 1 dagelijks gebruik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vraag: golf 1 dagelijks gebruik

    Hallo, ik ben nieuw en denk wel dat er hier mensen zijn die mij kunnen helpen, ik vraag mij af of een golf 1 met op papier 1100cc maar onder de kap een golf 2 1800 GTI 16v met dubbele weber door de keuring krijgt? Hij is ook verlaagt zonder validatieverslag of montageattest erbij en hij heeft brede velgen maar deze zijn zonder adapters of dergelijke als laatste een super sprint uitlaat (volledig) nu krijg ik dit ooit levend door de keuring oldtimer dagelijks gebruik? en zou het lukken moet je hem bij de verzekering dan aangeven als 1100 of de waarheid maar zeggen en de verkoper krijgt hem als gewone oldtimer door de keuring omdat de motor er al in zat toen hij hem kocht uit Nederland
    mvg Lennert

  • #2
    Oldtimer: één keer keuring en met beperkingen rijden
    Dagelijkse keuring: gelijkvormigheidsattest bij D'ieteren halen(het is een NL wagen dus volgens mij heb je dat nog niet) en D'ieteren gaat je dat ook niet geven waarschijnlijk want echt origineel ziet die er niet uit eh onder de motorkap.

    Qua oldtimer: ze zijn de laatste tijd iets strenger geworden maar daar zal een groot deel geluk bij zijn.
    Ik zou toch zeker met originele banden gaan.

    In Nederland mag je een andere motor plaatsen (er zijn daar wel regels rond van wat er juist mag en niet mag maar dat is een andere discussie, gelijk aantal cilinders, 1/3 regel,... ).
    In principe zou een voertuig dat binnen de Europese unie toegelaten is ook in België moeten mogen rondrijden maar de belgische wetgeving laat geen andere motoren dan standaard toe.

    Verzekering: die gaan u geen verzekering geven voor een voertuig die volgens de letter van de wet niet legaal is.

    Dus stel dat je hem door de keuring krijgt als oldtimer en verzekert als 1100cc dan heb je iets wat je eigenlijk volgens de wet enkel op een trailer kan zetten voor es op circuit of privéterrein kan gaan rijden.
    De verzekering gaat je nooit voor meer vermogen verzekeren dan standaard.

    Zeer kort door de bocht: ofwel koop je een 1100cc ofwel een GTI alles ertussen is zeer spannend en leuk maar niet toegelaten in België en zit je in een grijze zone(eigenlijk zeer donkergrijs).

    Ik heb al es op forums gehoord dat es iemand zijn stoute schoenen zou moeten aantrekken en het proberen. Iets met de europese regelgeving die strookt met de belgische.
    Er rijden bvb porsche rsr replica's rond die langs geen kanten meer kloppen met origineel en die door de keuring zijn geraakt.

    Mja wachten op een politicus die inziet dat hier geld mee te verdienen valt
    In Duitsland kan je van een 50cc brommer een 170cc maken. Kost wel wat geld om dat legaal op papier te laten zetten(eintragen, TUV goedkeuring zo van die dingen) Maar de overheid verdient daar zeer goed aan.
    Heb je een andere uitlaat op je moto hoppah: betaal maar er een paar tientallen euro's om dat op papier te zetten.

    Als je zoiets verkoopt zet er dan op de verkoopsdocumenten bij dat de koper ervan op de hoogte is dat het voertuig voorzien is van een andere motor en dat dit voertuig volgens de wet niet straatlegaal is en dus ook niet voor straatverkeer in aanmerking komt. Geen idee of dit een wettelijke waarde heeft maar zou dit toch zeker doen.

    Owja en ivm met je wagen door de keuring krijgen.
    Verlaging op een oldtimer doen ze moeilijk over, moet origineel zijn.
    Dus stel dat je hem erdoor wil als oldtimer: originele rijhoogte, originele banden en duimen dat het lukt.
    Last edited by ; 04/03/2015, 12:55.

    Comment


    • #3
      Ok merci voor de info!

      Comment


      • #4
        Hier alles wat niet mag, vreemd genoeg staat er niets tussen over engine swaps. Er circuleerde zo'n screenshot van een document van GOCA op het net waarop de info van de engine swap (van auto's op O-plaat) ingevuld kon worden (van x kW naar y kW en van x PK naar y PK), maar of dat echt is weet ik niet, want ik vind het nergens op de site van GOCA..

        Wel kan je proberen een import auto als alleenstaand geval laten homologeren, maar dat duurt een paar maand en kost ook vrij veel dacht ik. Maar weet niet of dat nog kan als de auto al in BE ingeschreven geweest is.



        E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.
        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

        Comment


        • #5
          Oei zie nu pas dat icevolvo dacht dat het mijn auto was maar het was 1 waar ik interesse in had en daarom toch wou onderhoren :p en had ookal gestuurd naar de keuring zelf en die zeggen toch maar iets raars over de motor...image.jpg En het wordt dus btw verder zoeken dus :p

          Comment


          • #6
            Nog langer...is nu al de langste in zijn segment (bijna 5 meter). Parkeren en ondergrondse garages zijn geen evidentie

            Hoog tijd dat Jaguar met zijn D-segmenter van 4,6-4,7 meter komt (de XE) om de A4/C/3 te bestoken.










            ___________________
            Pass your spanishprograms.com learn spanish and in first try by using our guaranteed and best quality regiscollege If you are looking for fast success in usj.edu then join today to find complete testking and pass passguide on first try. A person can pick
            Last edited by ; 25/03/2015, 11:03.

            Comment

            Working...
            X