Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Herstellen of Verkopen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Herstellen of Verkopen ?

    Corvette laten herstellen of niet ?

    Wagen : Corvette Targa 1979.

    Probleempje à la gigantisch.
    Heb herstellingen laten uitvoeren door een garagist, wat hij hersteld had mag nu worden hersteld door een andere garagist !
    Ik laat hun weten dat er een probleem is met de wagen. Namelijk dat bij het gas geven en het gas lossen bij een snelheid van min. 60 km/uur de wagen een schok krijgt en z'n baan verliest.
    Maar echter moest eerst de automatische versnellingen hersteld worden (wat door de eerste garagist naar de haaien werd geholpen), dan pas kon men een testrit maken en uitmaken wat er aan scheelde (betreft de schok).
    Nu heeft dat laatste garage enkel de wagen op de brug gezet en voor zichzelf uitgemaakt dat de stangen en andere aan de wielen dienen vervangen te worden zonder eerst een testrit gemaakt te worden.
    Hun prijsofferte is naar mijn normen hoog en vroeg hun om enkel de versnellingen te maken, wat ze echter weigeren zogenaamd dat het te gevaarlijk zou zijn betreft die stangen en dergelijke om op de baan te rijden. Hun reputatie zou eraan vasthangen beweert men en uiteraard wat ze niet zeggen is dat ik hun misschien nog een proces zou kunnen aan doen. Dus weigeren ze enkel de versnellingsbak te herstellen.

    Sinds ik de wagen in m'n bezit heb, betekent de wagen een lijdensweg voor me. Personen die me in de steek lieten nog voordat ze eraan werkten, een garagist dat me gepluimd heeft en nu een andere garagist dat super enthousiast veel wilt verdienen ! Ik vrees dat zelfs dit jaar de corvette niet voor mij besteed zal zijn. Vorig jaar was het ook een jaar van zorgen ZONDER rijplezier !

    Ik vraag jullie oprechte mening. Moet ik het doorverkopen in z'n geheel voor onderdelen en veel verlies maken, of het toch laten herstellen voor min. 10.000 €.
    Wat denken jullie ?

  • #2
    Als ik het goed begrijp zijn er dus problemen met de automaatbak? Forumlid Timmie heeft wel ervaring met Amerikanen en zal wel een goed adres kennen voor uw bak te laten nazien/herstellen.

    Comment


    • #3
      Moet dan toch zijn dat er achteraan wel speling te zien is he. Voor automaten heb je toch gespecialiseerde revisiebedrijven? Waarom neem je niet even contact met zo'n bedrijf? Dan ben je vrijwel zeker dat het goed gedaan is.

      Comment


      • #4
        De vraag is of die wagen nog een herstelling van €10.000 waard is en hoeveel je er tot nu toe hebt ingestoken. Rekening houdende met de waarde na de herstelling en de waarde zonder de herstelling zou je een afweging moeten maken.

        Het staat je trouwens altijd vrij om een factuur te betwisten maar dan is er wel mogelijkheid dat je op een dure advocaat beroep zal moeten doen.

        Comment


        • #5
          Het ligt niet aan de versnellingsbak zelf. Wel aan het gedeelte waar de versnellingspook is, waar je de automatische versnellingen aanpast. Dus het zou nog kunnen dat de herstelling zelf niet moeilijk of duur is.
          Ik ga hem daar weghalen en door een garagist dat 140 km ver woont van mij laten nakijken. Had reeds mijn gewone wagen bij hem laten herstellen. Kende hem van tervoren ook.
          Er is dus nog niets hersteld door die laatste garagist. Ze zijn enkel uit op geld blijkbaar. Ze lijken nu op hun tenen getrapt omdat ik hun te dure herstellingen niet wil laten uitvoeren. Ik vroeg hun om enkel de versnellingsgedeelte te doen en kreeg een email terug, het kwam er op neer dat ze hun reputatie willen beschermen en ze vragen om de auto op te komen halen. Een middel om me te dwingen hun voorstel van herstellingen te laten uitvoeren maar daarmee is het probleem van die schok ook niet opgelost. Dus ze willen er enkel zoveel aan veranderen maar dan wordt het een zo goed als een nieuwe wagen ! Dan kon ik maar beter eentje gekocht hebben dat volledig in orde was (en duurder natuurlijk).

          Sinds ik die wagen heb is het een lijdensweg geweest om die te laten herstellen. Al bij de aankoop in Olen werd ik gedoopt in pesterij. Ze vroegen om 5000€ in het zwart te betalen, maar ik wou het volledig op factuur hebben. Had mijn oude garagist de kleine lettertjes niet gelezen op het contract, was ik hem na drie dagen al kwijt ! Ik moest hem binnen de drie dagen komen ophalen ! Lelijke praktijk van die invoerder ! Gewoon omdat ik niets in het zwart wou betalen !
          Van rijplezier kan ik nu nog niet spreken ! Zelf iemand van een Corvette club hier in België heeft me laten stikken ! Net zoals 2 anderen ervoor. Dan de garagist in Gavere die er een zooitje van had gemaakt. Een garagist uit Doornik die zich heeft gespecialiseerd in oldtimers wou het herstellen totdat bleek... dat die uit Gavere zelf klant was (voor onderdelen) bij hem ! Sinds een jaar ben ik verhuisd naar Wallonië en hier gaat het triestig verhaaltje gewoon verder.

          Het is sinds m'n kindertijd dat ik droom van een Corvette Stingray of Targa, zou spijtig zijn om nu deze te moeten opgeven. Dan komt er toch geen tweede meer.

          Als het niet de moeite is om de herstellingen te laten uitvoeren, tja, dan verlies ik al de hele aankoopsom ervan. Veel krijg ik er toch niet meer van als het enkel voor onderdelen is.
          Last edited by ; 10/03/2015, 17:18.

          Comment


          • #6
            Zeer spijtig dat het zo is gelopen met uw droomwagen. Hopelijk is er hier iemand op het forum die u kan verder helpen.

            Comment


            • #7
              Ik ga hem van die laatste garage weghalen en hem door m'n oude garagist laten nakijken. Heb hem reeds opgebeld en hij wilt ernaar kijken. Dan zie ik verder. Hij had me al wel verteld over de methode dat garages om geld te kunnen verdienen op mensen die weinig tot niets van mechaniek afweten. Heb bijgeleerd. Dus ik vermoed dat ze dit doen bij die garage. Zoveel mogelijk vernieuwen en dan is hij inderdaad een prachtige wagen in uitstekende conditie ! Maar welk prijskaartje betaal je ervoor ? Een splinternieuwe wagen ? Dus ik ga zien wat m'n oude garagist die 140 km ver woont uiteindelijk zal zeggen over de conditie. Hij zal dan ook de herstellingen uitvoeren. Of wie weet is er een beter voorstel hier !

              Comment


              • #8
                Zeer spijtig wat er gebeurd is. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat je me de indruk geeft om totaal niet mechanisch onderlegd te zijn (wat auto's betreft toch tenminste). Zo'n oldtimer op de baan zetten én houden zonder ietwat technische feeling is dan wel een huzarenstuk, vind ik. Zeer makkelijke prooi voor mensen die het minder goed menen. Eigenlijk moet je iemand vinden die weet waarover hij praat én een hart heeft voor de wagens. Logisch gezien zou ik je daarvoor verwijzen naar de owners club. Jij van jouw kant, moet natuurlijk ook open staan voor zijn/haar adviezen. Veel succes.
                King of the Ludospace - currently running nr. 6

                2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                Comment


                • #9
                  uit uw verhaal snap ik niet direct wat er fout is, maar blijkbaar willen garages niet dat je met die auto nog rijdend vertrekt daar (ernstig probleem???).
                  bij versnellingsbak problemen bij amerikanen, worden die daar gewoon uitgehaald en bij een revisiebedrijf in automaatbakken binnengestoken. daarvoor moet niet de hele auto binnen (tenzij het probleem zich in de auto voordoet).

                  het is één van de grote problemen als je met een amerikaan rijd, namelijk een goeie garage vinden die eraan kan werken. ik heb ook overal gesukkeld en uiteindelijk beslist zowat alles zelf te gaan doen (het enige dat ik niet mag zelf doen is de gasinstallatie steken, en na 2jaar ben ik onderweg een tank verloren... tot zover dus de goeie garages in belgie).
                  de volgende LPG boer had de keuze:
                  -ofwel aanvaarde hij dat IK het volledig frame bouwde waar de gastanken in kwamen en hij mocht een installatie papiertje maken,
                  -ofwel ging ik elders
                  heb 1000€ betaald, maar de installatie was tenminste deftig gedaan nu en onmogelijk nog een tank te verliezen.

                  ik vrees dus ook dat jij met die corvette ff zal zoeken tot je een goeie garagist vind die er iets van kent, of de moeite wil doen iets op te zoeken (de garage waar ik soms ga, en mag er zelf sleutelen, is ook bereid mijn internetdocumentatie en haynes manuals te lezen voor ze iets uitvoeren. wel een raar zicht als je met een capri of een dodge in een VW/Audi garage staat)
                  Last edited by ; 12/03/2015, 08:06.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                    uit uw verhaal snap ik niet direct wat er fout is, maar blijkbaar willen garages niet dat je met die auto nog rijdend vertrekt daar (ernstig probleem???).
                    Het enige grote probleem zijn de garages tot nu toe, alsook de personen die aan de wagen gewerkt zouden hebben. Het is niet de versnellingsbak zelf, deze kan geen rook veroorzaken binnen in de wagen zelf. Ja, had wat rookvorming dat van onder de versnelling-hendel kwam.

                    @gpdude
                    Ja, ik ben geen mechanicien. Heb eigenlijk geen echte passie voor de mechaniek zelf. Wel de wagen in z'n geheel. Hopelijk klinkt dit niet te vreemd Dus m'n oude garagist van 140 km verder gaat er eens naar kijken en zien of er echt wel van alles dient veranderd te worden. Indien het zo is, weet ik dat het geen 6000€ zal kosten, al is het versnellingsprobleem er nog niet bij geteld, alsook het probleem van de schok. Misschien zal deze opgelost zijn door alle stangen aan de wielen (ik veronderstel van de ophanging) te vervangen. Nu maandag of dinsdag wordt de Corvette opgehaald. Misschien dan toch nog een succesvolle einde aan dit Corvette-verhaal ?

                    Comment


                    • #11
                      Stuur eens naar Timmie een PM, die weet misschien wel iemand. Ik ben persoonlijk zeer te spreken over Veraco in Melsele.
                      Ik kan nog altijd niet goed opmaken uit je tekst wat er aan scheelt, nog nooit zo iets gehoord..

                      Hoe heb je de auto gekocht? Gekocht van de invoerder hier in belgie (zo ja, garantiekwestie???), heb je die op bestelling laten overkomen, etc etc?

                      Persoonlijk vind ik dat er veel aan scheelt. Hoe is de auto voor de rest? Misschien kan je beter deze weg doen en een andere 'Vette kopen, meer dan genoeg. Misschien komt het zo nog goedkoper uit dan hem volledig te laten oplappen.
                      Classic cars on demand

                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

                      - It's time to make your dream come true -

                      Comment


                      • #12
                        En olen, dat is California Import zeker ? Nooit zaken met gedaan maar ik heb altijd hun auto's duur gevonden.
                        Op zich zijn de TH350's uit u corvette (is toch een 3 bak automaat dat er in ligt he?) redelijk bullitproof. Ik heb in CA die bakken al zien rijden met amper olie in en die begaven het nog niet! Dus die automaat gaat niet de kost zijn (een nieuwe heb je voor 1500 euro). Ik heb mijne uit de Nova eens laten spoelen, alle pakkingen vervangen en volledig nakijken voor dik 500 euro in de Speedshop in Stekene.
                        Last edited by CaliforniaDream; 13/03/2015, 01:24.
                        Classic cars on demand

                        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                        www.californiadream.be

                        - It's time to make your dream come true -

                        Comment


                        • #13
                          Als hij 5000€ per auto in het zwart wil vangen is het misschien logisch dat hij duur is.

                          Comment


                          • #14
                            aha rook die vanuit de versnellingshendel komt, nu beginnen we ergens te komen.
                            en is dat verbrande geur van rook of anders?

                            mijn volgorde van werken zou zijn:
                            -versnellingsbak olie controlleren. is deze mooi rood en ruikt niet verbrand, zou ik de bak zo al laten zitten.
                            -daarna eens verder kijken. verbrande rook = warmte. dus de uitlaat die ergens tegen zit, de uitlaat die lek is, een ronddraaiende deel dat ergens tegen schuurt...
                            -dat de auto een schok geeft bij gaslossen, kan zijn omdat een cardan kapot is (ga je eerder merken als je gas geeft ipv lossen), of dat er aan de ophanging iets deftig fout zit waardoor 1 of meerdere wielen van positie veranderen als je gas loslaat. zowieso NIET goed en zou er ook niet meer mee op de baan rijden. of dat nu 6000€ gaat kosten is iets anders.
                            dit bovenstaande is toch te testen, auto van de grond krikken en dan eens aan een wiel sleuren en trekken. als da wiel naar voor/achteran kan bewogen worden, dan ff onderaan kijken welk deel het wiel niet vasthoud (rubber weg??? t zou de eerste auto niet zijn dat ik zo tegenkom. en dan zagen ze dat hun banden maar 2maand meegaan)

                            is die auto trouwens al door de keuring geraakt?

                            @thibautDD: met CI heb ik wel al ervaringen. men cadillac kwam van ginder. enkel de ontsteking was kapot zei die, en die verkocht me alle onderdelen mee. toen ik het kleppendeksel open deed verschrok ik nogal.

                            heb toen lang op internet naar info en mensen met ervaring gezocht en 1 persoon op ICQ leek men auto te herkennen vanop de fotos. die wist me te zeggen dat het blok omzeep was. cadillac toen met 3K verlies verkocht.
                            de nieuwe eigenaar heeft er 17K moeten tegengooien voor die weer rijwaardig was
                            Last edited by ; 13/03/2015, 09:26.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                              aha rook die vanuit de versnellingshendel komt, nu beginnen we ergens te komen.
                              en is dat verbrande geur van rook of anders?

                              mijn volgorde van werken zou zijn:
                              -versnellingsbak olie controlleren. is deze mooi rood en ruikt niet verbrand, zou ik de bak zo al laten zitten.
                              -daarna eens verder kijken. verbrande rook = warmte. dus de uitlaat die ergens tegen zit, de uitlaat die lek is, een ronddraaiende deel dat ergens tegen schuurt...
                              -dat de auto een schok geeft bij gaslossen, kan zijn omdat een cardan kapot is (ga je eerder merken als je gas geeft ipv lossen), of dat er aan de ophanging iets deftig fout zit waardoor 1 of meerdere wielen van positie veranderen als je gas loslaat. zowieso NIET goed en zou er ook niet meer mee op de baan rijden. of dat nu 6000€ gaat kosten is iets anders.
                              dit bovenstaande is toch te testen, auto van de grond krikken en dan eens aan een wiel sleuren en trekken. als da wiel naar voor/achteran kan bewogen worden, dan ff onderaan kijken welk deel het wiel niet vasthoud (rubber weg??? t zou de eerste auto niet zijn dat ik zo tegenkom. en dan zagen ze dat hun banden maar 2maand meegaan)

                              is die auto trouwens al door de keuring geraakt?

                              @thibautDD: met CI heb ik wel al ervaringen. men cadillac kwam van ginder. enkel de ontsteking was kapot zei die, en die verkocht me alle onderdelen mee. toen ik het kleppendeksel open deed verschrok ik nogal.

                              heb toen lang op internet naar info en mensen met ervaring gezocht en 1 persoon op ICQ leek men auto te herkennen vanop de fotos. die wist me te zeggen dat het blok omzeep was. cadillac toen met 3K verlies verkocht.
                              de nieuwe eigenaar heeft er 17K moeten tegengooien voor die weer rijwaardig was
                              Inderdaad, gaat TK er van uit dat de bak stuk is door de rook of zijn er andere elementen (te vroeg opschakelen, ruw schakelen, ...)?
                              Zo nee, dan zal het inderdaad misschien een lek in de uitlaat zijn. Maar belangrijker is, wat veroorzaakt het lek in de uitlaat. Roest (roest op een C3, ergste dat je kan hebben. Je kan bijna niet aan de metalen delen onder al die "plastiek") of ergens tegen schuren (foute uitlaat, slecht gemonteerd,...)

                              Keuring is inderdaad een goede vraag. Maar als de problemen zijn begonnen vlak na de koop, je hebt normaal 1j garantie hé... Mss Erendriel hier ook eens bijhalen :p

                              En wist niet dan CI zo slecht was. U blok zag er inderdaad kut uit, klaar voor de schroot! Koopt uwe volgende amerikaan maar bij nen betrouwbare, pakt ene van het forum hier ...
                              Classic cars on demand

                              www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                              www.californiadream.be

                              - It's time to make your dream come true -

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                                Als ik het goed begrijp zijn er dus problemen met de automaatbak? Forumlid Timmie heeft wel ervaring met Amerikanen en zal wel een goed adres kennen voor uw bak te laten nazien/herstellen.

                                you summoned me ?


                                Oorspronkelijk geplaatst door ClassicSpirit Bekijk Berichten
                                Het ligt niet aan de versnellingsbak zelf. Wel aan het gedeelte waar de versnellingspook is, waar je de automatische versnellingen aanpast. Dus het zou nog kunnen dat de herstelling zelf niet moeilijk of duur is.
                                Ik ga hem daar weghalen en door een garagist dat 140 km ver woont van mij laten nakijken. Had reeds mijn gewone wagen bij hem laten herstellen. Kende hem van tervoren ook.
                                Er is dus nog niets hersteld door die laatste garagist. Ze zijn enkel uit op geld blijkbaar. Ze lijken nu op hun tenen getrapt omdat ik hun te dure herstellingen niet wil laten uitvoeren. Ik vroeg hun om enkel de versnellingsgedeelte te doen en kreeg een email terug, het kwam er op neer dat ze hun reputatie willen beschermen en ze vragen om de auto op te komen halen. Een middel om me te dwingen hun voorstel van herstellingen te laten uitvoeren maar daarmee is het probleem van die schok ook niet opgelost. Dus ze willen er enkel zoveel aan veranderen maar dan wordt het een zo goed als een nieuwe wagen ! Dan kon ik maar beter eentje gekocht hebben dat volledig in orde was (en duurder natuurlijk).

                                Sinds ik die wagen heb is het een lijdensweg geweest om die te laten herstellen. Al bij de aankoop in Olen werd ik gedoopt in pesterij. Ze vroegen om 5000€ in het zwart te betalen, maar ik wou het volledig op factuur hebben. Had mijn oude garagist de kleine lettertjes niet gelezen op het contract, was ik hem na drie dagen al kwijt ! Ik moest hem binnen de drie dagen komen ophalen ! Lelijke praktijk van die invoerder ! Gewoon omdat ik niets in het zwart wou betalen !
                                Van rijplezier kan ik nu nog niet spreken ! Zelf iemand van een Corvette club hier in België heeft me laten stikken ! Net zoals 2 anderen ervoor. Dan de garagist in Gavere die er een zooitje van had gemaakt. Een garagist uit Doornik die zich heeft gespecialiseerd in oldtimers wou het herstellen totdat bleek... dat die uit Gavere zelf klant was (voor onderdelen) bij hem ! Sinds een jaar ben ik verhuisd naar Wallonië en hier gaat het triestig verhaaltje gewoon verder.

                                Het is sinds m'n kindertijd dat ik droom van een Corvette Stingray of Targa, zou spijtig zijn om nu deze te moeten opgeven. Dan komt er toch geen tweede meer.

                                Als het niet de moeite is om de herstellingen te laten uitvoeren, tja, dan verlies ik al de hele aankoopsom ervan. Veel krijg ik er toch niet meer van als het enkel voor onderdelen is.
                                een duurdere wagen is vaak goedkoper in totaal omdat hier minder werk aan moet uitgevoerd worden.
                                mensen denken vaak dat ze een koopje doen maar eigenlijk kopen ze de problemen van een ander.



                                btw, Amerikanen zijn vaak meer waard in onderdelen dan in zijn geheel.


                                voor herstelling en onoplosbare problemen is de beste die ik ken vavotec in Eeklo ( de buur van LPG Vanmenen )
                                zijn passie/bezigheid is voornamelijk de oorzaak etc vinden van onoplosbare problemen.

                                Als je wil dat ik er naar kijk ga ik er wel eens mee moeten gereden hebben voor ik weet wat je bedoelt.
                                -verder is het inderdaad zo dat je eerst sommige basiszaken moet nakijken.
                                zoals transmissieolie ( peil en kleur )
                                -motor ( draait die nog op alle cilinders of zit er hier ook iets mis )
                                -ophanging ( speling )
                                -remmen ( trekt die weg als je op de rem staat, dan kan het goed zijn dat er een rem blijft hangen.
                                -drivetrain ( lager van de achteras ofzo die gewoon in frut van 1 is )
                                ik heb zo ooit op 160km een lager kapot gereden ( te hard aangespannen in de garage ) hierdoor begon na 80 km ( buiten een piepend lawaai links vooraan ) de auto om de x aantal tijd weg te trekken omdat het wiel aan het vastlopen was. ook bij het afremmen was het niet doenbaar

                                toch nog thuis geraakt en toen we de rem eraf haalden om de lager te bekijken was er niets meer over van deze lager.
                                Last edited by Timmie; 13/03/2015, 13:39.

                                Comment


                                • #17
                                  Woaw het magische woord was blijkbaar 'rook' ! Heb echt al reuze aanwijzingen gelezen hier. Zal dit alvast aan m'n oude garagist doorgeven. Bedankt voor al de tips en verwijzingen alvast.

                                  @Timmie : De versnellingsprobleem dient eerst te worden opgelost eer er kan meer gereden worden.

                                  Wat meer uitleg betreft de rook. Er was geen stank dat van buiten uit kwam, toen ik uitstapte na de rookvorming, was er echt geen reuk of rook buiten. Het kwam van recht onder de versnellingshendel in de wagen. Was ergens gestopt en had de motor uit gedaan. Wou dan de motor weer aandoen en deze wou niet starten. Er kwam toen rook tevoorschijn van onder de versnellingsconsole in de wagen zelf. Probeerde terug na een paar minuten en het probleem was weg. De motor startte terug normaal. (Weet wel dat die eerste garagist me zei dat de batterij leeg liep na een dag, terwijl er helemaal niets aan mankeerde toen de wagen bij hem binnenging. Het was zelfs een nieuwe batterij en die liep helemaal niet leeg na een dag ! Dus die idioot had iets gedaan waardoor een kortsluiting ergens mogelijk is.)

                                  Ik kon dus weer doorrijden naar huis. Eenmaal voor de garagepoort toen de wagen stilstond, kon je de versnellingshendel vrij bewegen van voren naar achteren. er was geen klik meer dat zei dat het in een bepaalde stand zat. Het was dus één vrije losse beweging.

                                  Dus dat ligt al niet aan de olie, vemits de rook en geur enkel binnen was kunnen we de versnellingsbak zelf ook uitsluiten denk ik.
                                  Motor draait fijn en goed, ik merk helemaal niets vreemds op.
                                  Betreft de remmen, deze blijven niet steken.
                                  Bij het gas lossen/indrukken, de schok dat je voelt en dat hij dan plots z'n weg wat verliest , gebeurt bij het gas lossen en het gas indrukken. Vooral goed voelbaar als je minstens 50 km rijd.
                                  Keuring : het was gekeurd na de invoering van de wagen door CI. Dat was in juli 2012. Heb de belgische papieren om op de baan te mogen rijden. Sindsdien is het wel niet meer geschouwd geweest.
                                  Ja het kwam van bij CI. Dat boezemt me nu wel wat angst in, maar ik ga eerst peilen naar wat m'n garagist gaat zeggen. Als het enkel de stangen zijn met de rubbertjes is het goed. Zoals fcapri het zegt valt dit uit te testen.

                                  Jongens ik hou m'n hart vast. Had de snelheidsmeter enz laten veranderen door een digitale maar heb de originele nog allemaal. Snelheidsmeter was kapot trouwens. Ja, het is niet meer in de originele staat. Voor mij hoeft dat niet, ik wou er mijn bakje van maken ! De T-top van binnen was ook vervangen door een andere kleur omdat ik de wagen naar een bordeaux wou laten omspuiten en het interieur ook aanpassen mettertijd. Er zijn een paar dingetjes door nieuw vervangen maar deze zien er identiek uit als het originele. Kwam van bij Eckler uit amerika.
                                  Wat ik wou bekomen was gebaseerd op deze dat ik had gevonden op internet :
                                  vb_corvette_1.jpg

                                  Comment


                                  • #18
                                    U transmissie is niet stuk. Maar waarschijnlijk wel het kabeltje dat de transmissie aanstuurt. Kan je vergelijken met de kabel van een fietsrem/versnelling.

                                    Voor 50 euro heb je dat bij u aan de deur. Waarschijnlijk minder.
                                    Maar je hebt een put of brug nodig sinds je die moet bevestigen aan de transmissie.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Reden dat die kabel door kan gaan btw.

                                      Slechte massa aan het blok waardoor de transmissiekabel de massa naar het chassis wordt via de pook.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X