Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Herstellen of Verkopen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Timmie, kan ook niet anders... Diene mens zit op de vlieger, naar de USA, om da kabelke te gaan halen....
    Of zoals hier soms wel eens gebeurt: free advice, om dan te gaan lopen.
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

    Comment


    • #22
      Waarschijnlijk....
      Of nen anderen auto gaan zoeken.....

      Hoop wel dat hij beseft dat als hij nu al jankt. Hij gaat afzien als hij die auto ooit wil aanpassen naar zijn stijl.
      Het spuiten alleen al is 5K
      En dan best iemand die ervaring heeft hierin.
      Anders ga je huilen als u verf in de polyester kruipt.
      Dan nog interieur 1K

      Alle 7 meters hetzelfde model 800-1300euro

      Ophanging en remmen deftig zetten 2000 euro


      En hopen dat het chassis ni rot is

      Comment


      • #23
        Nu ni overdrijven he mannen. Zijn laatste bericht is van 22u geleden. Wil nog niet zeggen dat hij hier niet meer gaat terug komen he.

        Comment


        • #24
          Haha grappig allemaal
          Dat spuiten naar bordeaux kleur gaat niet door. Als ik nu es de lotto zou winnen... of een deeltje ervan tenminste en gene 50€ ! Alhoewel, das genoeg voor dat kabeltje blijkbaar.
          Eerst de opinie weten van m'n garagist volgende week pas. Maar al de info van jullie geef ik hem wel door. Zou tof zijn als het niet te duur uitkomt en alles kan hersteld worden.

          Comment


          • #25
            bijna alles kan hersteld worden. en veel van de kosten kunnen zelf uitgespaard worden naargelang hoe handig je bent.

            nu als je met een 30 jaar oude amerikaan wil rijden ga je wel 1 van de volgende zaken nodig hebben.
            1)Kennis van zaken en een goed paar poten aan u lijf om te sleutelen
            2) een diepe portomonee om iemand anders te betalen om het werk te doen.

            dit laatste heb je al aan de lijve ondervonden.


            volgende tip.
            1/3de van het budget van de auto zou de aankoop van de auto moeten zijn.
            1/3de voor alles in orde te brengen op een deftige manier
            1/3de voor onverwachte rommel die je gaat tegenkomen


            voor een firebird, 4000 euro voor de auto.
            2500 euro voor onverwachte rommel als tax etc
            remmen vervangen, banden vervangen, rubbers vervangen, ruitenwissers, schokdempers vervangen ( 2000 euro )
            transmisie olie vervangen , airco in orde zetten, raam en deurrubbers vervangen....
            nuja, je begrijpt het wel denk ik.
            Last edited by Timmie; 14/03/2015, 16:00.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
              volgende tip.
              1/3de van het budget van de auto zou de aankoop van de auto moeten zijn.
              1/3de voor alles in orde te brengen op een deftige manier
              1/3de voor onverwachte rommel die je gaat tegenkomen


              voor een firebird, 4000 euro voor de auto.
              2500 euro voor onverwachte rommel als tax etc
              remmen vervangen, banden vervangen, rubbers vervangen, ruitenwissers, schokdempers vervangen ( 2000 euro )
              transmisie olie vervangen , airco in orde zetten, raam en deurrubbers vervangen....
              nuja, je begrijpt het wel denk ik.
              Sinds wanneer is tax in België een onverwachte kost? Wij zijn toch koploper van de belastingen op alles en nog wat.

              Comment


              • #28
                Timmy,

                Der klopt iets niet helemaal in je berekening.

                aankoop 1/3: 4000€
                in orde brengen 1/3 : 2000€
                onverwachte rommel 1/3 : 2500€

                huh

                Vergeet bij je amerikanen niet : een hoop geld voor brandstof

                Wat inderdaad helemaal klopt:
                En uit ervaring : ook voor een engelse oldtimer:
                1)Ofwel Kennis van zaken en een goed paar poten aan u lijf om te sleutelen
                2)Ofwel een diepe portomonee om iemand anders te betalen om het werk te doen.

                Ik doe alles zelf aan mijn oldtimers, maar ik lees vaak kommentaren van mensen die niets zelf doen, dat dit of dat toch wel duur is bij deze of gene garagist.
                Ik nodig ze uit om zelf eens pakweg de versleten rubber bussen in de ophanging te vervangen door nieuwe PU bussen en vast te stellen hoe plezant het is om bepaalde bouten na 30 jaar los te krijgen en verwijderen. Vaak dan nog van een zo goedkoop mogelijk gekochte oldtimer ( dus per definitie ene die al lang stilstaat omdat er vanalles aan mankeert )
                Wat ik eigenlijk wil zeggen. Het is absoluut een goede raad om als compleet technische noob enkel een oldtimer te kopen die zeer goed in orde is gezet en waarvan het prijskaartje dus navenant zal zijn. Daar ga je plezier aan hebben en geen kopbrekens.
                Voor mezelf heb ik eerder auto's gekocht die ik zelf met veel liefde in orde heb gezet , voor mezelf....niet om te verkopen. En het traject naar zeer goede staat hoort dan bij de hobby.

                Geert
                Last edited by gvy; 14/03/2015, 21:06.
                1970 Opel GT - 1980 Lotus Esprit S2.2

                Comment


                • #29
                  nu als je met een 30 jaar oude amerikaan wil rijden ga je wel 1 van de volgende zaken nodig hebben.
                  1)Kennis van zaken en een goed paar poten aan u lijf om te sleutelen
                  2) een diepe portomonee om iemand anders te betalen om het werk te doen.
                  der zijn 3 uitkomsten als ge met een 30jarige amerikaan rijd
                  1) ge gaat zelf heel snel leren hoe alles werkt en zijt in notime ne specialist ter zake
                  2) ge betaald u blauw aan een garage die niet weet waar ze aan bezig zijn en random stukken vervangen. ge verkoopt uw 'wrak' na een paar jaar met veel verlies
                  3) ge zijt één van de gelukkige die wel een garage met kennis heeft gevonden en uwe 30jarige amerikaan blijft toch een dure wagen om te rijden als ge alles laat doen.

                  misschien niet echt van toepassing op een polyester geval als een corvette, maar bij een oldtimer is een klein roestplekske altijd 3-5keer erger dan hetgeen ge ziet

                  Comment


                  • #30
                    poly kan anders ook goed rotten
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • #31
                      Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                      der zijn 3 uitkomsten als ge met een 30jarige amerikaan rijd
                      1) ge gaat zelf heel snel leren hoe alles werkt en zijt in notime ne specialist ter zake
                      2) ge betaald u blauw aan een garage die niet weet waar ze aan bezig zijn en random stukken vervangen. ge verkoopt uw 'wrak' na een paar jaar met veel verlies
                      3) ge zijt één van de gelukkige die wel een garage met kennis heeft gevonden en uwe 30jarige amerikaan blijft toch een dure wagen om te rijden als ge alles laat doen.

                      misschien niet echt van toepassing op een polyester geval als een corvette, maar bij een oldtimer is een klein roestplekske altijd 3-5keer erger dan hetgeen ge ziet
                      bij een C3 corvette gaat de body misschien niet roesten.
                      maar geloof me vrij dat het chassis kan roesten.
                      als je echt wil kan je bij velen zelfs aan de voorruit trekken waardoor deze afscheurd tegen het chassis.
                      verder als de koplampen open blijven staan betekent het dat de voorste chassisbalk rot is of geraakt ). de auto trekt namelijk zijn vacuum op deze balk om de lichtjes gesloten te houden.

                      Comment


                      • #32
                        Tja... velen hebben geen verstand van mechaniek. Ik heb al wel bijgeleerd in de afgelopen jaren maar heb geen passie om zelf herstelwerk te doen. Nu zal het uit noodzaak zijn vrees ik. Ik zal al zelf van alles uitvoeren van binnen. Radio plaatsen met luidsprekers, sigarettenaansteker uitschuren (eerst zien of ik het werkend kan krijgen), verluchtingsbuis bijzitterskant vastmaken, en zo meer dan die prutsdingen. Dat is geen probleem -, het is de mechaniek zelf. Ook heb ik niet het gerief om dit te doen. Aan de wielen, de bussen, stangen, enz vervangen is iets voor een echte mechanieker. Niet voor mij. En ja, ik heb daar wel een budget voor voorzien. De laatste garagist die een te hoge prijsbestek had gemaakt wou gewoon van alles aan veranderen, om te verdienen dus. Dat is er zo eentje. En dat was zelfs niet eens om hetgeen ik had gevraagd ! Dus de rest zou er nog bijkomen van prijs. Ik had eens uitgerekend en ze hadden voor echt minder dan een week werk, 2 weken aangerekend ! Dus dan ga ik bij iemand anders voor de mechaniekerswerk.
                        Het is een lijdensweg geweest voor mij, inclusief mijn persoonlijk leven. Inclusief de situatie van m'n broer dat ik in de gaten moet houden, anders wordt hij gepluimd door z'n ex-vriendin. En zo veel meer, ik heb de laatste maanden letterlijk geen energie gehad voor wat dan ook. Nu m'n eigen vriendin dat m'n vriendin niet meer is en voor een week ergens gaat bezinnen. Dat moedig ik haar aan , risico is dat ze daar kan blijven. We zouden in co-housing verder wonen. Ja, dat is niet voor iedereen. Wij voelen nog steeds de liefde als weleer en nog steeds de fysieke aantrekkingskracht naar elkaar.
                        Dat heeft natuurlijk niets te maken met de corvette maar verklaart waarom ik er nu m'n gedachte niet bij kan houden en zeker niet aan de mechaniek ga sleutelen. M'n eigen hobbies doe ik nu al niet meer, voorlopig toch. Dus ja, ik ga nu liever bij iemand anders om te laten herstellen.
                        Last edited by ; 15/03/2015, 12:28.

                        Comment


                        • #33
                          Als je de auto niet ziet als een hobby....het sleutelen hoort daarbij
                          Dan zou ik er toch niet aan beginnen.

                          Veel van de dingen valt zelf te doen en in de usa is de corvette een auto waar hele forums aan gewijd zijn.
                          Alles vind je er op terug.
                          Dus wat opzoekwerk en je weet wat je moet doen.
                          Moet je hem enkel mss nog op het einde eens laten uitlijnen.

                          Comment


                          • #34
                            Je moet trouwens helemaal geen passie voor mechaniek hebben om daar zelf aan te werken want anders zouden er waarschijnlijk maar weinig techniekers zijn. Gewoon om geld te besparen kan het al zeer de moeite waard zijn. Ik snap trouwens ook niet hoe je liefhebber van zo'n auto's kan zijn en er zelf niet aan kan of wil werken. Het hoort er inderdaad gewoon bij.

                            Comment


                            • #35
                              Maar je kan misschien ook alles wat rustiger aan doen he. Het is niet dat die wagen klaar moet zijn voor een race of show he. Doe alles stapsgewijs en laat het tegoei doen. Ik heb ook totaal geen verstand van mechaniek maar mss is er iemand in uw vriendenkring die iets kent van mechaniek? Zoek zoals Timmie zegt van alles op bij de forums maar je zal ergens een keuze moeten maken. Een heleboel poen kwijt maar je rijd met een american muscle car of je verkoopt hem en met dat geld mss ander speelgoed kopen.
                              Maar je bent mss geen heleboel poen kwijt als je een eerlijke garagist vind die niet uit is op geld.

                              Comment


                              • #36
                                ook niet vergeten, als je een garagist zijn rekening maakt van hoe lang het moet duren etc,....doe het dan zelf

                                Comment


                                • #37
                                  C3 Tech/Performance - V8 Technical Info, Internal Engine, External Engine, Basic Tech and Maintenance for the C3 Corvette



                                  for all your questions, parts, other shit.
                                  als ik een probleem tegenkom, het eerste dat ik doe is in google met keywords het probleem omschrijven en dan zien of er nog anderen hetzelfde soort probleem ondervinden.

                                  Comment


                                  • #38
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                    Als je de auto niet ziet als een hobby....het sleutelen hoort daarbij
                                    Dan zou ik er toch niet aan beginnen.
                                    Ik zie het wel als een hobby anders zou ik dat bakske niet hebben denk ik. Ik sprak enkel over m'n andere hobby's die ik al heb sinds jaren.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                    Ik snap trouwens ook niet hoe je liefhebber van zo'n auto's kan zijn en er zelf niet aan kan of wil werken. Het hoort er inderdaad gewoon bij.
                                    Je kan gerust liefhebber zijn van oldtimers en geen verstand hebben van mechaniek. Zo zijn er nog hoor en die gaan ook bij iemand die het voor hun doet. Zoals ik zei zal ik doen wat ik zelf kan maar het grote 'echte' werk zal door iemand anders gedaan worden, ik wil niet dat ik daarna nog meer schade zal lijden door m'n onkunde en onervarenheid en onwetendheid voor dat delicate gedeelte.

                                    Ik hoop dat indien m'n garagist zal zeggen dat het zeker nog te doen is qua kosten, dat het dan heel snel zal gemaakt worden. Ik kan pas de andere stukken zelf herstellen/maken als ik de wagen terug heb.
                                    Er is geen roest aan de chasis dacht ik, de polyester ziet er nog goed uit, de koplampen klappen open en toe.

                                    En ik weet dat je geen andere Corvette kunt kopen met de verkoop van deze voor stukken, tenzij je er 10.000€ weer bij legt ! Dus voor mij ligt het voor de hand, alles hangt af hoeveel de kosten zullen zijn in totaal.

                                    Ik zie hier cijfers van 4000€ voor aankoop wagen, wel niet voor een Corvette !

                                    Comment


                                    • #39
                                      ik weet ook wel dat een C3 een andere prijsklasse is.
                                      maar 12K ga je toch moeten neertellen voor een C3 van die jaren, en nargelang de staat kan dit oplopen tot 20K
                                      en zelfs 30K als het een pre 74 model is.

                                      Comment


                                      • #40
                                        En nog een update?
                                        Classic cars on demand

                                        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                        www.californiadream.be

                                        - It's time to make your dream come true -

                                        Comment

                                        Working...
                                        X