Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Herstellen of Verkopen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Na een lange stilte...
    Veel zorgen gehad, privéproblemen...
    Update betreft Corvette. Wat de ene garage had verteld bleek leugens te zijn. Er is helemaal geen stang of as gebroken.
    De schok die men ervaart wanneer men wat sneller of veel trager gaat rijden, komt van één van de bussen die speling geeft (versleten dus).- Men heeft ooit reeds geprobeerd deze te vervangen blijkbaar en men is er niet in geslaagd. Je kan zien dat men geprobeerd heeft.
    Dit betekent dat het dus moet afgeslepen worden. Dit betekent veel meer werk.
    Ik ben nu aan het uitkijken naar een andere 'tijdelijke' woonplaats in Vlaanderen, dus dat komt er ook nog eens bij. Dit betekent dat ik dan hoogstwaarschijnlijk een garage van 100 € zal moeten betalen per maand enkel voor de Corvette. Niet leuk om te weten !

    Verder is er nog veel prutswerk te doen, zoals een nieuwe motor voor het raamwerk plaatsen, handrem vernieuwen (500 €), bedrading voor luidsprekers achteraan plaatsen, uitzoeken waar de stroomkabel is voor de radio op aan te sluiten en waar de draad is van de antenne om op de radio aan te sluiten. Enz.
    Veel prutswerk binnen want het is enkel één bus dat moet veranderd worden. De rubbertjes worden wel overal vernieuwd dacht ik.
    Als ik er mee zal rijden zal er nog werk binnen te doen zijn. In die staat is het niets voor een meeting hoor.

    Comment


    • #42
      papiertje achter het raam met 'under construction'. veel liever een project auto op een meeting, dan een afgewerkte die niet buitenkwam omdat het zou kunnen regenen

      Comment


      • #43
        Ik zeg altijd als je niet kunt sleutelen of geen groot budget hebt je van een oldtimer weg moet blijven . Aan een oldtimer komt altijd wel iets.

        Comment


        • #44
          Wat bedoel je juist met een bus die speling heeft ?

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
            Wat bedoel je juist met een bus die speling heeft ?
            Sorry voor de lange responstijd.
            Voor zover ik het kan uitleggen zit dat aan de wielen en heeft met de ophanging te maken. Ik vind de term "bussen" niet direct begrijpbaar voor wat het is... een stang met rubberen beschermomhulsel aan. Een vijs die door het chassis gaat of toch brede metaalstuk.
            Als je de vijs moet afhalen, in mijn geval wordt het afgeslepen omdat het niet meer loskomt, dan moet je de polyester zijkant van de wagen aan de wielen wat opheffen om de stang eruit te halen.
            Als de stang in de rubberen beschermomhulsel (?) wat van links nar rechts kan bewegen, is er speling. Dan wanneer je gas geeft of plots gas los, doordat de stang kan bewegen van links naar rechts krijg je een schok en dat doet je van je baan afwijken. Levensgevaarlijk want je kan zo botsen op een tegenligger of ergens tegenaan rijden.

            Ik hoop dat dit wat uitgelegd is. Heb geen foto want ik woon te ver van waar het staat nu. En hij staat niet op de brug bij die kerel, anders had ik gevraagd op foto te trekken.
            Op google vindt ik helaas niet zomaar een herkenbare onderdeel (toch ik niet lol) !

            Ik heb gelezen ergens dat de originele wegligging van een C3 niet fameus is, dat je daarvoor een aangepaste frame chassis SRIII kunt kopen die betere ophanging van een meer hedendaagse sportwagen heeft en dus veiliger. Zie : Google-images

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
              Ik zeg altijd als je niet kunt sleutelen of geen groot budget hebt je van een oldtimer weg moet blijven . Aan een oldtimer komt altijd wel iets.
              Hey.. zeg dit eens aan al de old-timer liefhebbers die geen mechaniekers zijn ! Er zijn er meer dan je denkt ! Ik heb een budget maar wil geen geld weggooien aan oplichters die gebruik maken van niet-kenners van mechaniek !

              Comment


              • #47
                die mensen die niet kunnen sleutelen hebben over het algemeen diepe zakken.

                Ivm slecht chassis. Das onzin.
                Toegegeven . Het is geen c6 chassis.
                Maar best een capable auto als je de juiste aanpassingen etc kiest.
                Schokdempers. Veren. Banden velgen brengen je al heel ver.

                Maw. Doe een beetje research....

                Ivm je bus laat al die bussen is ver angen door nieuwe poly urethaanrubbers.

                Comment


                • #48
                  Dat had ik ook gelezen betreft die rubbers, het is echt zichtbaar versleten en heeft serieuze speling. Enkel moet de vijs los bij de bus waar de speling is en deze is niet meer los te krijgen, die moet dus afgeslepen worden en vervangen worden. Geen andere keuze.
                  Betreft de wegligging en aanpassingen, ik heb degelijk gelezen wat ik had neergeschreven, er zijn er die niet meer dan 130 km/u durven te rijden door de wegligging van de C3. Ze beweren dat ze allerlei hebben vervangen zoals je al wat vermeld hebt maar nog niet tevreden zijn. Ik kan maar zeggen wat ik zowat heb gelezen, zelfs op een amerikaanse forum voor de Corvette trouwens.
                  Wie ben ik om te gaan tegenspreken ! Ik zal al content zijn als ze terug rijdt ! Zelfs zonder al de prutserijen die nog moeten gedaan worden.
                  Bedankt trouwens voor de interesse betreft mijn C3. I appreciate it very much !

                  Comment


                  • #49
                    C3 is natuurlijk geen racewagen. Zoals timmie zegt, gwn alle bussen vervangen en dan gewoon heerlijk cruisen
                    als je dan nog niet tevreden bent gewoon stap voor stap dingen aanpakken, dan voel je wat voor effect die aanpassingen hebben.
                    Classic cars on demand

                    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                    www.californiadream.be

                    - It's time to make your dream come true -

                    Comment


                    • #50
                      Je moet met zoon c3 geen 180 rijden stock.aar als je geen 130 durft rijden heb je hem slecht gebouwd.

                      Anuway. Breng die auto eens naar vavotec in eeklo

                      Comment


                      • #51
                        bouten afslijpen.... laat die eerst eens door een kenner losmaken. ik werk continue aan oldtimers en heb nog geen vijzen moet afslijpen. heb ze er altijd uit gekregen.
                        WD40 inspuiten, hamer wat tegen tikken om de roest los te laten komen en een slagmoersleutel...
                        dikke onzin dat je daarmee niet boven de 130 durft. mijn dodgeW200 heb ik tot topsnelheid nog geduwd (139km/h) en zo een pickup uit 1977 is toch wat anders dan een corvette. was wel eenmalig want dat ding ZOOP toen (normaal verbruik was 25-30liter, dus als ik zeg dat die toen zoop...)

                        Comment


                        • #52
                          3 juli komen de stukken toe liet de garage mij weten betreft de bussen. Ben benieuwd. Heeft nu ook lang genoeg geduurd. Zomer is straks al voorbij.

                          Comment


                          • #53
                            +1 De marc van vavotec dat is nen halven ingenieur die ik toch al wat dingen heb weten oplossen waar andere garagisten zich rot hadden achter gezocht.



                            Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                            Je moet met zoon c3 geen 180 rijden stock.aar als je geen 130 durft rijden heb je hem slecht gebouwd.

                            Anuway. Breng die auto eens naar vavotec in eeklo

                            Comment


                            • #54
                              Heb eindelijk nieuws betreft de herstelling van één van de bussen. Deze die de schok gaf tijdens het rijden bij het lossen van de gaspedaal of indrukken ervan. De wielen zijn ook uitgelijnd en zou nu niet meer schokken.

                              Comment


                              • #56
                                Eindelijk heb ik em terug. Wagen is ook uitgelijnd. De schok waar het om draaide bij het lossen of het induwen van het gaspedaal is volledig weg. Probleem lag enkel aan één van de bussen. Het stuur heeft wel speling.
                                Heb al 3 dingetjes hersteld. Problemen met het raamwerk weet ik niet zomaar op te lossen. Ik weet niet goed waarom ze niet gemakkelijk op en neer gaan, het is met een elektrische bediening. Ze gaan niet volledig toe tot boven. Ik moet ze ook wat helpen door er aan te trekken. Zelfs met de motor aan.
                                De zijpaneel van de twee deuren zijn er volledig af van. Heb zelfs WD40 ingespoten waar er bewegende delen zaten maar dat helpt niet. Heb helemaal geen idee wat er aan scheelt. Mechaniek voor raam in één deur is zelfs vervangen maar dat helpt ook niet. Het zou misschien simpeler zijn om deze om te vormen tot een gewone systeem waar je het raam met de hand op en neer draait. Ik dacht dat dit mogelijk was voor de C3.

                                Ik weet nu niet wat ik zou moeten doen, eens naar een meeting met de wagen gaan en met de mededeling "under construction" ? Of is er een andere optie ?
                                Ik weet dat het lijkt dat ik enkel hier kom zoals al is vermeld geweest zogenaamd "voor gratis advies", maar ik heb de corvette nu en het zou leuk zijn anderen hierin te ontmoeten.

                                Comment


                                • #57
                                  Meeste c3 corvetten zitten in de limburg...
                                  Ivm het raam heb je meestal meerdere moeren en bouten om het hele mechanisme te verplaatsen...
                                  Is wel niet simpel. Reken enkele uren om dit goed te krijgen.
                                  Ivm speling...
                                  Rack and pinion heeft altijd wat speling...maar je kan een deel wegwerken door de steering gear bij te stellen....
                                  Op het stuurhuis zit een dikke moer met een imbus op. Draai de moer los en draai de imbus dieper. ( 1/8 toer is al veel ).
                                  Zet dan de moer terug vast

                                  Comment

                                  Working...
                                  X