ik kom eens horen of nog mensen hier problemen mee hebben. ik ben vorige week met een huurwagen 5dagen naar duitsland geweest, en ik was doodgelukkig dat ik vandaag terug men golf 2 kon gaan ophalen.
ik vond die nieuwe peugeot 208 echt niet leuk om mee te rijden. ik vind het dus al heel raar dat 30jaar oude meuk nog steeds voorkeur heeft ipv een nieuwe wagen.
een paar van de ergernissen:
-het stuur veel te klein en veel te dicht naar u gezicht. ik zit graag met men armen beetje voorruit ipv helemaal geplooid. heb één keer moeten niezen en de claxon ging af (voorhoofd tegen stuur).
-die lange vooruit die ervoor zorgt dat je niks meer kan pakken dat op het dashboard naar voor schuift. aan de deur heb je een groot raam, en tussen deur en A stijl heb je nog een klein raampje.
voor in de bergen te rijden kwam al het verkeer natuurlijk achter het zicht van die Astijl waardoor ik in de bochtige stukken dus geen steek zag
-het verbruik die letterlijk met u voeten speelt. gaat ge bergop, zegt de auto dat ge nog 170km kunt rijden, na de volgende bergaf zegt die dat ge nog 390km kunt rijden. en dit terwijl ik al +800km aan constante snelheid heb gereden met een schoon gemiddeld verbruik. waarom wijken die getallen zo af??? die auto moet toch kunnen berekenen dat je na een bergop waarschijnlijk weer eens bergaf zult gaan
-de stoelen veel te hoog waardoor je haast tegen het dak zit, en als je de zonneklep naar beneden wil halen, je bijna over je haarlijn schuurt. zonnepanelen die BTW slechts 2 cm wegpakken van de ruit. de rest van de klep verbergde de dakhemel.
-TOTAAL GEEN feedback in het stuur. met 1 punt kon ge dat stuur ronddraaien, maar ge had geen idee of ge nu een lange bocht pakte, of heel kort. ook geen idee of ge grip had of niet. bij t minste dat ge aan het stuur komt, zat ge 2 rijstroken verder. bij men golf moet ge echt aan het stuur trekken. die wringt altijd weer terug in rechtuit positie. daar MOET ge echt willen veranderen van rijvak. ik durf bij de golf regelmatig het stuur te lossen op autosnelweg. durfde ik niet bij die nieuwe
het was niet allemaal negatief, die radio en speakers waren fenomenaal goed. tijd voor een upgrade in de golf.
en die koppeling was ZOOOO zacht (merkte ik toen ik erna weer in de golf stapte. man, wat is die koppeling hard om in te drukken).
voor de rest is het mij niet gelukt om met die nieuwe diesel zuiniger te rijden dan men golf. zelf aan 90km/H achter vrachtwagens ben ik gemiddeld niet onder de 3,4l/100km geraakt terwijl men golf hetzelfde of zuiniger presteerd (rit geprobeerd van waregem naar antwerpen was het gemiddelde 3,6L terwijl men golf 3,43L haalt met een deel brusselse ring tijdens spits. zelf met 10% afwijking te nemen van de km teller (die btw maar een 4-5km/h afwijkt), zit je nog gelijkaardig met die nieuwe. 30jaar evolutie en ze zijn niet zuiniger geraakt???
ik was ook een beetje teleurgesteld in het vermogen van die diesel (1.4 met 50kw terwijl met golf een platte 1.6 met 40kW is). als je die in 1ste eens op zen staart trapte, kreeg je een gevoel van veel vermogen... dat na 1000rpm volledig wegviel. zo van: "JA, WE ZIJN WEG !!!!! t is voor de lachen zenne, we hebben geen vermogen". mij veel mispakt tijdens het inhalen na verkeerslichten. in 1e vlot weg, ik ga het vak ernaast, en eens ik ernaast zit, valt de acceleratie fel terug waardoor ik die andere niet voorbij geraak.
mijn golf heeft dat bruuske begin niet, maar blijft wel van 2-4500 rpm doortrekken. die nieuwe viel letterlijk haast dood boven de 3500rpm en bij schakelen naar de volgende kreeg je geen boost meer.
ik reed er de 2de dag mee en had echt zo een gevoel: had ik dit geval gekocht en geld voor gegeven, ik had er veeeeeeeeeel spijt van gehad. dacht toch dat de niewe wagens een hele verbetering qua rijcomfort zou zijn. die reed iets zachter, en t was iets stiller in de auto. maar het rijgevoel.... BAH
de golf zak nog een 10tal jaar blijven en de volgende zal electrisch of dergelijke worden
ik vond die nieuwe peugeot 208 echt niet leuk om mee te rijden. ik vind het dus al heel raar dat 30jaar oude meuk nog steeds voorkeur heeft ipv een nieuwe wagen.
een paar van de ergernissen:
-het stuur veel te klein en veel te dicht naar u gezicht. ik zit graag met men armen beetje voorruit ipv helemaal geplooid. heb één keer moeten niezen en de claxon ging af (voorhoofd tegen stuur).
-die lange vooruit die ervoor zorgt dat je niks meer kan pakken dat op het dashboard naar voor schuift. aan de deur heb je een groot raam, en tussen deur en A stijl heb je nog een klein raampje.
voor in de bergen te rijden kwam al het verkeer natuurlijk achter het zicht van die Astijl waardoor ik in de bochtige stukken dus geen steek zag
-het verbruik die letterlijk met u voeten speelt. gaat ge bergop, zegt de auto dat ge nog 170km kunt rijden, na de volgende bergaf zegt die dat ge nog 390km kunt rijden. en dit terwijl ik al +800km aan constante snelheid heb gereden met een schoon gemiddeld verbruik. waarom wijken die getallen zo af??? die auto moet toch kunnen berekenen dat je na een bergop waarschijnlijk weer eens bergaf zult gaan
-de stoelen veel te hoog waardoor je haast tegen het dak zit, en als je de zonneklep naar beneden wil halen, je bijna over je haarlijn schuurt. zonnepanelen die BTW slechts 2 cm wegpakken van de ruit. de rest van de klep verbergde de dakhemel.
-TOTAAL GEEN feedback in het stuur. met 1 punt kon ge dat stuur ronddraaien, maar ge had geen idee of ge nu een lange bocht pakte, of heel kort. ook geen idee of ge grip had of niet. bij t minste dat ge aan het stuur komt, zat ge 2 rijstroken verder. bij men golf moet ge echt aan het stuur trekken. die wringt altijd weer terug in rechtuit positie. daar MOET ge echt willen veranderen van rijvak. ik durf bij de golf regelmatig het stuur te lossen op autosnelweg. durfde ik niet bij die nieuwe
het was niet allemaal negatief, die radio en speakers waren fenomenaal goed. tijd voor een upgrade in de golf.
en die koppeling was ZOOOO zacht (merkte ik toen ik erna weer in de golf stapte. man, wat is die koppeling hard om in te drukken).
voor de rest is het mij niet gelukt om met die nieuwe diesel zuiniger te rijden dan men golf. zelf aan 90km/H achter vrachtwagens ben ik gemiddeld niet onder de 3,4l/100km geraakt terwijl men golf hetzelfde of zuiniger presteerd (rit geprobeerd van waregem naar antwerpen was het gemiddelde 3,6L terwijl men golf 3,43L haalt met een deel brusselse ring tijdens spits. zelf met 10% afwijking te nemen van de km teller (die btw maar een 4-5km/h afwijkt), zit je nog gelijkaardig met die nieuwe. 30jaar evolutie en ze zijn niet zuiniger geraakt???
ik was ook een beetje teleurgesteld in het vermogen van die diesel (1.4 met 50kw terwijl met golf een platte 1.6 met 40kW is). als je die in 1ste eens op zen staart trapte, kreeg je een gevoel van veel vermogen... dat na 1000rpm volledig wegviel. zo van: "JA, WE ZIJN WEG !!!!! t is voor de lachen zenne, we hebben geen vermogen". mij veel mispakt tijdens het inhalen na verkeerslichten. in 1e vlot weg, ik ga het vak ernaast, en eens ik ernaast zit, valt de acceleratie fel terug waardoor ik die andere niet voorbij geraak.
mijn golf heeft dat bruuske begin niet, maar blijft wel van 2-4500 rpm doortrekken. die nieuwe viel letterlijk haast dood boven de 3500rpm en bij schakelen naar de volgende kreeg je geen boost meer.
ik reed er de 2de dag mee en had echt zo een gevoel: had ik dit geval gekocht en geld voor gegeven, ik had er veeeeeeeeeel spijt van gehad. dacht toch dat de niewe wagens een hele verbetering qua rijcomfort zou zijn. die reed iets zachter, en t was iets stiller in de auto. maar het rijgevoel.... BAH
de golf zak nog een 10tal jaar blijven en de volgende zal electrisch of dergelijke worden
Comment