Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Morgan Roadster 1985 33.000€

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Morgan Roadster 1985 33.000€

Kben van plan om m'n eerste oldtimer te stockeren, aangezien ik er ngo weinig van ken vraag ik graag de hulp in van kenners, is 33.000€ voor deze oldtimer een correcte prijs?

http://www.oldtimers-te-koop.be/oldtimer-autos/morgan-4-2-zits-roadster-1985_212815.aspx

toch af en toe mee rijden ook?

op hagerty staat van de Plus 4 enkel tot 1969:

deze 2 zijn andere Morgans van 1985:

weet ook niet in hoeverre dat dit klopt, zelf als je afgaat op Hagerty's schattingen moet je al perfect knn. zeggen of het conditie 1, 2, 3 of 4 is...

Comment

Ik zou een account aanmaken op http://www.talkmorgan.com .
      Ben er zelf ook lid, maar zou je toch niet durven adviseren voor bovenstaande, zo enkel op foto. Succes.
      King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
      2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Bedankt voor de tips zal ik zeker doen!

Comment

ER zit meestal redelijk correct met hun prijzen. Ze zijn niet de goedkoopste, maar prijzen zijn normaal over de lijn bekeken. Deze wagen specifiek heb ik wel geen info over

Comment

Als ik zo kijk naar haggerty is het eerder iets waar je mee zou rijden, want geld op verdienen zal je niet echt doen (maar ook geen geld verliezen).
            Ben niet zo voor Morgan/MG/Triumph enzo dus ben er ook niet in thuis.
            Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
            www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Geld verdienen op een oldtimer is whishfull thinking...
              Een engelse wagen is zoveel sympatieker dan eenderwat anders !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                'k verdien er nochtans goed mijne boterham mee
                En sommige wagens zijn gewoon een goede investering (minimum 5jaar).
                Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Ik heb het op de doorsnee particulier, uiteraard !

Comment

Ik zou éérder een sl stockeren daar vind je nog onderdelen voor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      Oei. Ik denk dat je dan ergens een fout maakt als je er niet op verdient.

Comment

Op een engelse wagen? Neen dat denk ik ook niet.
                        Koop dan liever een oudere mercedes, bmw of porsche, uiteraard één van de modellen waarvan er geen miljoen gemaakt werden
                        Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
                        Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
                        Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
                        Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

Hoe is het hiermee afgelopen?
                          King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                            Hoe is het hiermee afgelopen?
                            Uiteindelijk nog niet gekocht, ben nu enkele garage's aan het aflopen, maar ondertussen al van een paar kenners gehoord dat ik geen Morgan mag kopen omdat deze wagen erg slecht gemaakt is bestaat blijkbaar uit hout en ijzer en word erg snel aangetast door roest..

Kans zit erin dat het toch geen morgan wordt want heb al mooie ferrari's en porsche's gezien.

Hoe dan ook ik moet 1 kopen want er is nog plaats voor een extra wagen in m'n garage

Ben ook zwaar fan van Porsche targa en de 356. Ferrari zal vermoedelijk wat boven m'n budget liggen denk ik.
                            Last edited by Schnippy; 04/06/2015, 05:26.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                              Uiteindelijk nog niet gekocht, ben nu enkele garage's aan het aflopen, maar ondertussen al van een paar kenners gehoord dat ik geen Morgan mag kopen omdat deze wagen erg slecht gemaakt is bestaat blijkbaar uit hout en ijzer en word erg snel aangetast door roest..

Kans zit erin dat het toch geen morgan wordt want heb al mooie ferrari's en porsche's gezien.

Hoe dan ook ik moet 1 kopen want er is nog plaats voor een extra wagen in m'n garage

Ben ook zwaar fan van Porsche targa en de 356. Ferrari zal vermoedelijk wat boven m'n budget liggen denk ik.
                              Psst, koopt u nen amerikaan ...

Gerestaureerde '69 Camaro Yenko tribute, lekkere V8, echte klassieke muscle car die stijgt in waarde ! Eigenaar wilt 25k.
                              Last edited by CaliforniaDream; 07/06/2015, 23:35.
                              Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                Psst, koopt u nen amerikaan ...

Gerestaureerde '69 Camaro Yenko tribute, lekkere V8, echte klassieke muscle car die stijgt in waarde ! Eigenaar wilt 25k.

Gisteren naar een grote oldtimer verkoper geweest maar ben eigenlijk beetje ontgoochel na m'n bezoek. Ten eerste was de verkoper niet echt hulpzaam... ik vroeg welke merken koop je het best op gebied van wisselstukken... alles wat da we staan hebben kan je makkelijk aan wisselstukken geraken... en er stond echt vanalles... ik heb dan de Austin-healey , porsches en Morgan nader bekeken ik vroeg de reden naar de prijsverschillen hij zei de ene is in perfecte toestand aan de andere moet er nog wat gerenoveerd worden.. toen ik deze in perfecte toestand bekeek moet perfect in mijn ogen toch wel met korrel zout genomen worden, want verschillende fouten bij het herlakken, voorbumper zaten vaak iets uit de wagen aan de zijkanten net alsof het geplooid was ofzo, bij de targa's kleine scheuren in het lederen/stoffen dak... krassen en kleine deuken worden ook onder de noemer perfect gezet.

Toen ik vroeg naar waarde stijging... alle wagens die je hier koopt blijven hun waarde behouden en stijgen... dusja niet dat die verkoper met echt in een richting wilde helpen, kheb uur of 2 rondgewandeld en dan in feite de zaak met minder interesse verlaten dan ik toekwam.

Kga de naam niet noemen van die zaak/verkoper maar was wel wat volk daar aan het rondneuzen en er was ook iemand die z'n gekochte wagen ging ophalen dus vermoed wel dat ze goed zaken doen, en de wagens vanaf 100k waren wel in betere toestand.
                                Last edited by Schnippy; 11/06/2015, 05:35.

Comment

Je moet anders eens kijken op autosalon Singen. Daar staan veel oldtimers, wel niet goedkoop.

Purchase and sale of premium and classic cars of the brands Ferrari, Porsche, Mercedes, McLaren, Bugatti, Lamborghini, Bentley, Pagani and more.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                                    Gisteren naar een grote oldtimer verkoper geweest maar ben eigenlijk beetje ontgoochel na m'n bezoek. Ten eerste was de verkoper niet echt hulpzaam... ik vroeg welke merken koop je het best op gebied van wisselstukken... alles wat da we staan hebben kan je makkelijk aan wisselstukken geraken... en er stond echt vanalles... ik heb dan de Austin-healey , porsches en Morgan nader bekeken ik vroeg de reden naar de prijsverschillen hij zei de ene is in perfecte toestand aan de andere moet er nog wat gerenoveerd worden.. toen ik deze in perfecte toestand bekeek moet perfect in mijn ogen toch wel met korrel zout genomen worden, want verschillende fouten bij het herlakken, voorbumper zaten vaak iets uit de wagen aan de zijkanten net alsof het geplooid was ofzo, bij de targa's kleine scheuren in het lederen/stoffen dak... krassen en kleine deuken worden ook onder de noemer perfect gezet.

Toen ik vroeg naar waarde stijging... alle wagens die je hier koopt blijven hun waarde behouden en stijgen... dusja niet dat die verkoper met echt in een richting wilde helpen, kheb uur of 2 rondgewandeld en dan in feite de zaak met minder interesse verlaten dan ik toekwam.

Kga de naam niet noemen van die zaak/verkoper maar was wel wat volk daar aan het rondneuzen en er was ook iemand die z'n gekochte wagen ging ophalen dus vermoed wel dat ze goed zaken doen, en de wagens vanaf 100k waren wel in betere toestand.
                                    Tja het is een moeilijke markt. Ik kan enkel spreken over amerikanen en ik moet zeggen, daar kan je elk onderdeel nog nieuw kopen zelfs. Dat is ook een enorme business in de US. Het gaat zelf zo ver dat je als je alles besteld je een nieuwe auto kan opbouwen (minus de VIN dan wel). Er zijn ook mensen die dat doen.

MAAR. wat is goede staat.. Is een goede staat: roestvrij, goede lak en OK interieur ? Wat voor de "oké" is, is voor de andere bijna showroomstaat.. Het is en blijven oude wagens en er zal altijd wel iets kleins kunnen mankeren, hoe goed de auto ook is. Als je echt een auto perfect wilt volgens uw eigen standaard, kan je heb beter zelf opbouwen. Maar ja, dat is ook niet aan iedereen gegeven (mij trouwens ook niet)
                                    Zolang je een volledig roestvrije oldtimer koop, waar ze niet aan de carrosserie hebben geprutst, dan ben je al een héél eind aangezien dit het meeste werk is.

En wat er veel in waarde gaat stijgen. Vroeger werd alles na '72 beetje stiefmoederlijk behandeld omdat dan de emissies er keihard in knalde. Hier begint mij ook op terug te komen omdat pre-'72 duur wordt.
                                    Wat ik hard zie stijgen de komende 2-3 jaar is:
                                    -2nd gen camaro (tem 81)
                                    -1&2nd gen pontiac firebird, trans am,...
                                    -Chevrolet Nova ('68-'72)

Chevelles zijn ook een solide investering, net zoals een 1st gen camaro. Alles van MOPAR is een zeer goede investering (GTX, roadrunner, charger, challenger, barracude,...)
                                    Last edited by CaliforniaDream; 11/06/2015, 17:45.
                                    Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Persoonlijk zie ik in Europa meer toekomst in de kleinere cilinderinhoud modellen. Ik verwacht dat verbruik aan belang zal winnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
                                        Persoonlijk zie ik in Europa meer toekomst in de kleinere cilinderinhoud modellen. Ik verwacht dat verbruik aan belang zal winnen.
                                        Denk het niet, echte oldtimers (en niet die goedkope polo's op O-platen) komen meestal enkel buiten in het weekend als het goed weer is, om eens een ritje te doen. Zo veel wordt daar toch niet mee gereden, als het 5000 km is, is het al veel. Wat maakt dan een litertje van 1,60 euro meer of minder uit. Kostprijs van hem rijdend te houden is altijd hoger dan de kostprijs van het rijden zelf
                                        Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Working...
                                        X