Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Morgan Roadster 1985 33.000€

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Bestaat er eigenlijk geen database met de historiek van de waardes van verschillende oldtimers? Als de beurzen het (hopelijk) weer beter gaan doen zou de prijs van de oldtimers niet kunnen zakken? Het lijkt me logisch dat ze in oldtimers, kunst, ... investeren als het rendement op de beurs (en spaarboekje) het niet goed doet, maar de onderhoudskost, stockage en verzekering is toch ook iets dat je moet meenemen in de vergelijking...kan je op één of andere manier het rendement berekenen op een oldtimer?

Rowan Atkinson heeft wel een prima deal gedaan met de verkoop van z'n mc laren maar ik denk niet dat dergelijke wagens in ons budget passen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
      Bestaat er eigenlijk geen database met de historiek van de waardes van verschillende oldtimers? Als de beurzen het (hopelijk) weer beter gaan doen zou de prijs van de oldtimers niet kunnen zakken? Het lijkt me logisch dat ze in oldtimers, kunst, ... investeren als het rendement op de beurs (en spaarboekje) het niet goed doet, maar de onderhoudskost, stockage en verzekering is toch ook iets dat je moet meenemen in de vergelijking...kan je op één of andere manier het rendement berekenen op een oldtimer?

Rowan Atkinson heeft wel een prima deal gedaan met de verkoop van z'n mc laren maar ik denk niet dat dergelijke wagens in ons budget passen..
      Uhu mij is ook verteld dat je echt enkel winst kunt maken met wagens boven de 100K, aangezien de kosten om die rijdende te houden vergelijkbaar zijn. Tenzij je een oldtimer koopt en hem 20j. laat staan dan zal hij vermoedelijk wel verdubbelen in waarde, maarja 20j. is niet niks en het geld zal ook minder waard zijn dan.

Comment

Goh. Winst maken kan met vanalles eh. Een jaar of 10 geleden keek ik rond voor een goeie Méhari. Het was louter virtueel, want we hadden er de centen niet voor. Nu is het financieel wat makkelijker maar op enkele jaren tijd is de prijs makkelijk x3 of x4 gegaan. Hetzelfde, maar in mindere mate, voor een 2CV...
        King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Waar is de tijd dat je een 2PK op de kop kon tikken voor een 2000 - 3000 euro...
          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Hagerty (https://www.hagerty.com/valuationtoo.../VehicleSearch) is een goede indicator hoe prijzen gaan.
            Maar je moet goed weten waar je aan begint en beetje logisch nadenken, dan kan je al snel zeggen of iets gaat stijgen in waarde of niet.
            Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
            www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Morgan Roadster 1985 33.000€

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
              Uiteindelijk nog niet gekocht, ben nu enkele garage's aan het aflopen, maar ondertussen al van een paar kenners gehoord dat ik geen Morgan mag kopen omdat deze wagen erg slecht gemaakt is bestaat blijkbaar uit hout en ijzer en word erg snel aangetast door roest..

.
              Wat ne zever, pm me als je interesse hebt, dan stuur ik wat in&outs omtrent Morgan

De ceo is een kennis van me

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                Wat ne zever, pm me als je interesse hebt, dan stuur ik wat in&outs omtrent Morgan

De ceo is een kennis van me
                Geen interesse meer

Comment

hoe komt het, oldtimer op de kop getikt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
                    hoe komt het, oldtimer op de kop getikt?
                    Eerder het gevoel dat een oldtimer niet echt iets voor mij is, kzal het bij nieuwe wagens houden.

Ik ben in de laatste weken veel wijzer geworden ivm classics waardoor het naar mijn mening ook geen top-investering zal zijn of je moet geluk hebben.

Comment

Morgans zijn nieuw te krijgen😎

Comment

Morgans zijn nieuw te krijgen
                        Deze zou wel iets zijn voor mij:

Intro2013.jpg

Comment

Doe een fabrieksbezoek, dik de moeite en combineer het met een ritje door Wales bvb

Comment

Doe een fabrieksbezoek, dik de moeite en combineer het met een ritje door Wales bvb
                            Dàt is een aanbevelingswaardige opmerking.

en laat je vooral niet opjutten door kennerspraat ...." maar ondertussen al van een paar kenners gehoord dat ik geen Morgan mag kopen omdat deze wagen erg slecht gemaakt is bestaat blijkbaar uit hout en ijzer en word erg snel aangetast door roest.."
                            ja,
                            je vraagt je af waar ze zoveel doorgerot ijzer, vermolmd hout en roestende aluminium blijven vinden, daar auto's mee in elkaar smijten - die dan wel elke mogelijke historische snelheidswedstrijd gewonnen hebben-, bovendien vijftig jaar en langer meegaan ...en waarvoor potentiële kopers in rijen staan aan te schuiven en geduld oefenen om er éen op de kop te tikken .... én meestal de moeite doen om in de fabriek/werkplaats persoonlijk kleur, leder, stiksels en configuratie gaan uitkiezen ... waarna het wachten kan beginnen...

'k denk dat er, met uitzondering van de bronzen coulissen van de voorophanging, niet veel stukken aan een Morgan zijn die exorbitant verslijten of voor enige kritiek in aanmerking komen.
                            Just my two cents, om in de sfeer te blijven.
                            Welgemeend,
                            M.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                              ... waardoor het naar mijn mening ook geen top-investering zal zijn of je moet geluk hebben.
                              Tja, ik ben zelf wel van mening dat je een classic eerst en vooral toch moet kopen om er mee te rijden en niet als investering.
                              Niets erger dan bvb een Ferrari op te sluiten in een garage waar hij 1x per jaar uit mag komen (als het dat al is)

Qua investering: je kan ook gerust met simpelere wagens winst maken, bvb die Mehari, maar zelfs meer voorkomende modellen als een Golf ook.
                              In het algemeen: kies de meer zeldzame uitvoeringen uit met bvb meer vermogen.
                              Of zoek nu een mooie youngtimer, stockeer die en verkoop die over 5-10 jaar met winst. (bvb Mercedes SL begin jaren 90, nu te vinden voor 5k€, over 10j is dat zeker x2)

Comment

Working...
                              X