Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VIN trans am slecht leesbaar - attest nodig voor keuring?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • VIN trans am slecht leesbaar - attest nodig voor keuring?

    hallo,

    heb net een trans am uit 1982 uit de US gekocht. voor de keuring vraag ik me af of ik de VIN die slecht leesbaar is opnieuw moet laten inslaan ergens of mag je dit zelf leesbaarder maken? heb je hier een attest voor nodig om onder O-plaat te keuren?

    alle info welkom! foto's volgen later!

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door phnatom7 Bekijk Berichten
    hallo,

    heb net een trans am uit 1982 uit de US gekocht. voor de keuring vraag ik me af of ik de VIN die slecht leesbaar is opnieuw moet laten inslaan ergens of mag je dit zelf leesbaarder maken? heb je hier een attest voor nodig om onder O-plaat te keuren?

    alle info welkom! foto's volgen later!
    Hallo! Een trans-am, zalig!

    Een van mijn wagens heeft ook een slecht leesbaar VIN-nummer en hij geraakt elk jaar met een opmerking gekeurd. Zelf terug leesbaar maken, mja oppoetsen en er eventueel eens overgaan met krijt helpt wel en is volgens mij niet verboden. Krijt markeert beter het resterende reliëf en is volgens mij niet verboden. Ik heb ze zelf ook nog bezig gezien met krijt op een moeilijk leesbare motorcode. Je kan ook aan de slag gaan met slagletters of een puntslag, maar dat is gevaarlijk en volgens mij zelfs niet toegestaan. In principe moet je bij afkeur contact opnemen met de constructeur en zo een goedkeuring aanvragen om een nieuw nummer in te laten slaan. Die slaan dan een nieuw nummer en daar krijg je dan papieren bij als bewijs voor de keuring. Ik vrees dat het voor een trans-am niet zo evident zal zijn, tenzij ze samen willen werken met opel misschien?

    Succes en foto's zijn zeker welkom!

    Comment


    • #3
      indien de keuring er nog niet over gevallen is kan je dit zelf doen.

      indien de keuring er wel over is gevallen ga je dat bij een officiele dealer ( BUGA Geel ) moeten doen en gaat het u centjes kosten....
      het chassisnummer moet op de strut mount staan aan de passagierszijde.



      indien je niet zeker bent van de vin code, kijk ook eens achteraan in je opbergvakje in de koffer., hier staat normaal ook op een papier de vin code etc gedrukt tesamen met alle opties etc...
      Last edited by Timmie; 15/05/2015, 15:16.

      Comment


      • #4
        Je moet het laten inslagen op het chassis zelf bij een officiële garagist. Deze geeft je dan een "attest tot inslaan van chassisnummer", is een officieel GM document dat je er dan bij krijgt. Bij mij op de keuring is er altijd achter gevraagd. Geen idee hoe het is met een '82 TA maar bij oudere is het een plaatje op het dashboard en dat is niet genoeg. VERACO doet dit ook (Zwijndrecht).
        Classic cars on demand

        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
        www.californiadream.be

        - It's time to make your dream come true -

        Comment


        • #5
          Again. Als je het doet voor de keuring er achter vraagt kan je het evengoed zelf doen.
          En stond die nr er al in vanuit amerika

          Comment

          Working...
          X