Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Papieren bij aankoop Chevrolet Blazer '88

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Papieren bij aankoop Chevrolet Blazer '88

Hallo iedereen,

Ik sta op het punt om een Chevrolet Blazer te kopen van het jaar '88 klein détail de lpg dient opnieuw gekeurd te worden. Ik ben net 21 jaar geworden en heb een redelijke kennis qua werken aan auto's.

Ik moet er echter om op zo'n 100km van mijn woonst en ik vraag me af wat ik concreet allemaal in orde moet maken qua papieren en hoeveel dit ongeveer zal kosten. (Naast de verzekering dan) Ik neem aan dat de auto op dit moment niet ingeschreven is.

Alvast bedankt!

De wagen moet speciaal gekeurd worden voor verkoop door de verkoper. Bij die keuring krijg je carpass en papieren om in te schrijven. Zelf heb je normaal geen platen dus ofwel vragen bij een garage voor Z-platen, of ophalen met trailer, of laten brengen door de verkoper. Dan naar uw verzekeringsmakelaar om de inschrijving te regelen.

Comment

Verkoper moet zorgen dat de keuring in orde is, ook van lpg-tank dus.
      Eens dat gebeurd kun jij roze formulier ophalen (of laten toesturen door verkoper) en dan kun je platen aanvragen. Dan met die platen de Blazer gaan ophalen.
      Ofwel met een setje bestaande platen (van op een andere wagen) maar dan wel je verzekering inlichten dat je 1 dag op ander chassisnummer verzekerd wenst te zijn (meestal kost dit niets extra als je een goed makelaar hebt)

Comment

Bovenstaande zijn niet volledig correct. De verkoper kan ook verkopen zonder keuring. Dan kan jij de keuring doen. Wel opletten. Je kan de keuring voor verkoop enkel zelf doen, als je nummerplaten hebt die op jouw naam staan. Dan kan je met die platen de keuring voor verkoop doen en dan op jouw naam inschrijven.

Als hij niet gekeurd is voor verkoop, dan zal daar wel een reden voor zijn. De gasinstallatie keuren kan een duur geval worden. Bij mijn Avalanche hebben ze ALLE gasleidingen moeten herdoen. Dat zal bij de jouwe ook zo zijn. Dan kan een serieuze duit kosten. De verkoper van mijn wagen heeft dat nog op zich genomen, waardoor ik de juiste prijs niet ken. Maar ze zijn er wel lang aan bezig geweest (bij Van coilie), dus ik gok dat het snel naar de 1000 euro zal oplopen.

Mijn Avalanche stond ook te koop zonder keuring, maar de verkoper heeft dit toch gedaan (op mijn vraag). Het heeft hem 2 weken sleutelen en 4 pogingen gekost om alles in orde te krijgen +(naast de gas) nog eens een serieuze smak geld! Nieuwe remmen vooraan, nieuwe dempers en twee pogingen om de handrem goed te krijgen.
        Nu heb ik wel een goede wagen (al is keuring natuurlijk lang niet alles), maar had ik dat allemaal zelf moeten doen, het ging een zware dobber geweest zijn...
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

Comment

Oude US-karren en lpg...je weet waar je begint maar niet waar je eindigt (qua kosten bedoel ik dan)

Daarom, als verkoper niet wil keuren, laten staan, zo simpel is dat

Comment

Goh, als de prijs er naar is, waarom niet?
            In het ergste geval ben je een 5000 euro kwijt voor koprevisie en nieuwe gasinstallatie (met bestaande tank).
            Neem dan nog eens een 1000 euro voor gewone prullen om hem keuring klaar te krijgen, dus als ie 6000 euro onder de normale marktprijs zit, dan zit het snor

Of vertaald naar een Trailblazer van 1988 : als hij niet gekeurd is, dan is gratis een correcte prijs
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

Comment

is dit een lichte vracht? zoja moet deze eerst gekeurd worden voor verkoop (verkoper best laten doen), daarna kan jij die inschrijven op nieuwe/uw oude nr platen, daarna moet je nog eens naar de keuring voor te laten wegen enzo.

LPG herkeuring stelt niet zoveel voor, heb ik 2keer moeten doen op de dodge:
              -allereerst moeten de LPG tanken eruit en moet je die binnengeven voor drukproeven op te laten doen.
              -daarna komen die terug en moet de LPG installateur die installeren (jij mag dit NIET zelf doen). daarbij gaan ook nog eens nieuwe vulnippels komen, nieuwe vulslangen, nieuwe koppelingen, nieuwe overdrukbegrenzer.... kortweg een heleboel zal vernieuwd worden en al die onderdelen hun nr komt op het installatieverslag.
              bij mijn dodge werd de eerste keer enkel de 2 tanken herkeurd en nieuwe vulkoppelingen/vulslangen. kostprijs 600-700€.
              ik ben na een jaar of 2 een gastank op straat verloren. de gasboer had toen geen tijd om het te verhelpen... heb zelf met van die riemen de tank er weer onder gehangen en bij een andere gasinstallateur geweest. die kerel werd haast gek. mijn tanken hingen omhoog met banden die zij zelf niet gebruiken om een gastank in de koffer mee vast te leggen. en die moesten dus het complete gewicht dragen (dat is nu eens iets dat je niet zelf mag doen voor de veiligheid, enkel erkende gasinstalleurs, en dan krijg je dat voor...). die metalen banden waren ook slecht gemonteerd. aan de ene kant hingen ze aan het chassis, aan de andere kant de laadbak. en dan wetende dat laadbak kan bewegen tov het chassis hetgeen extra krachten op die staalbanden brengt.

4jaar later heb ik mijn gastanken bij de 2de gasboer binnengedaan en heb IK ZELF de bevestiging voorzien van de tank. ik heb toen een frame gemaakt waar de tanken inliggen, in dat frame worden ze met staalbanden vastgezet, en dat complete geval monteer ik onderaan de auto en bevestigde met 6 bouten op het ladderchassis. gasboer heeft mijn frame gezien en het was stevig genoeg voor hem om dat frame bij montage te gebruiken. ook de koper leiding naar de motor werd toen vervangen, totale kost 1100€.

jaar later de dodge verkocht voor 1900€. had die beter het jaar ervoor voor 1000€ verkocht.
              als die dus verkocht word zonder geldige gasinstallatie, doe dan maar 1500€ af van de marktwaarde

Comment

Working...
              X