Mededeling

Collapse
No announcement yet.

keruing + reizen met oldtimer buiten Europa

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• keruing + reizen met oldtimer buiten Europa

Hoi autofanaten,

Daar mijn reis naar India per moto is afgelast wegens medische redenen, ben ik nu op zoek om het met de auto te doen, en eventueel een oldtimer.
    naar wat ik goed begrepen heb:

-is de keuring voor een oldtimer praktische dezelfde als voor een dagelijkse. (buiten schokdempers of zo)

-is er eigenlijk met de nieuwe oldtimerregeling niet expliciet dat mij weerhoud om er mee in het buitenland / buiten Europa te rijden (= naar India rijden). zolang het niet commercieel is of dergelijke.

-buiten europa: Carnet de passage, is hetzelfde als met de moto

-buiten europa: geldt de oldtimer keuring daar? is er daar iemand die daar om kraait? dat er oldtimer gekeurd op dat blad staat?
    iemand ervaring mee?

ik kan niet echt gemakkelijk deze info vinden op't net...

groeten,

Raf
    Last edited by ; 26/05/2015, 18:57. Reden: schrijffout

Denk dat er op uw route weinig landen zijn waar de ambtenaren Nederlands lezen/spreken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      Denk dat er op uw route weinig landen zijn waar de ambtenaren Nederlands lezen/spreken.
      Het papier is groen dus velen denken groen is OK.
      Polo 6n 1.4

Comment

Waarom zet je die niet gewoon op dagelijkse platen? Is toch veel makkelijker dan?
        Het zou me verbazen dat een auto die geschikt is om naar India te rijden niet op dagelijkse platen door de keuring zou geraken...
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

Comment

Een oldtimer gekeurde wagen heeft geen beperkingen om op vakantie mee te gaan. Enkel opletten dat de landen die je bezoekt op je verzekeringsbewijs staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The White Rider Bekijk Berichten
            Een oldtimer gekeurde wagen heeft geen beperkingen om op vakantie mee te gaan. Enkel opletten dat de landen die je bezoekt op je verzekeringsbewijs staan.
            Klopt, eens de grens over, geen beperkingen meer als je een groene keuringsbewijs hebt, en daar vragen ze toch niet naar in buitenland

Comment

Working...
            X