Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe streng is nu de oldtimerkeuring?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Het is niet omdat een wagen buiten België gekeurd is dat deze automatisch in België goedgekeurd wordt. Mocht het zo simpel zijn zou het leuk zijn. Een wagen moet nu eenmaal voldoen aan de wettelijke vereisten in België.
    Zijn ze nogtans wel verplicht,

    Als die een geldige APK keuring heeft moeten ze die overnemen in belgie, even opzoeken welke stations in belgie ook een APK keuring mogen uitvoeren en naar zo'n station gaan imo

    Comment


    • #22
      Goeie tip. Turnhout kan ook APK keuring doen:

      Comment


      • #23
        het probleem is dat je in NL zomaar je motor mag veranderen.
        enkel als je meer cilinders hebt, of het vermogen stijgt met meer dan xx% (dacht 40%), dan moet je naar een speciale keuring in lelystad waar de auto getest wordt.
        deze krijgt dan alles op papier vermeld.

        maar de ombouw van een 1.8 4cyl 85PK naar 2.0 4cyl 90pk mag daar gewoon.
        in belgie daarentegen mag je niet zomaar je motor veranderen. bij verandering motor (bv oude is vastgelopen), dan mag je die motor wisselen met een gelijkaardige en moet er een papier komen waar die motor uit kwam, hoeveel pk,...
        zomaar 1.8 90pk naar 2.0 90pk KAN NIET in belgie.

        wil je dus veranderen van cilinderinhoud en/of vermogen, dan moet je toestemming krijgen van de fabrikant, daarna mag je de ombouw doen en wordt u auto aangepast aan de nieuwe gegevens. bijkomende voorwaarde is dan ook dat die motor origineel ook geleverd werd in die auto
        bv golf 1.6 75pk naar golf 1.8 90pk. je moet dan wel voldoen aan ALLE gegevens in het PVG nr van die 1.8 90pk.
        als een 1.6golf dus 240mm schijven heeft vooraan, met gewone klauwen, gewone ophanging en stabilisator stang,
        maar de 1.8 golf had 280mm geventileerde schijven, 4pots remklauwen, sterkere sport ophanging, dikke stabilisators stangen... dan moet die 1.6 golf dat de 1.8 motor krijgt dus ook de volledige setup van de 1.8 krijgen.

        daarom zijn NL imports zo gevaarlijk. ze kunnen daar zomaar een 1.8 audi blok met seat versnellingsbak in een golf steken, remschijven van een ford, remklauwen van een volvo.... zolang die de weggedragtest in lelystad doorstaat, wordt die goedgekeurd.
        maar dat krijgt ge NOOOOOOOOOOIT in belgie legaal gekeurd

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
          Zijn ze nogtans wel verplicht,

          Als die een geldige APK keuring heeft moeten ze die overnemen in belgie, even opzoeken welke stations in belgie ook een APK keuring mogen uitvoeren en naar zo'n station gaan imo

          Ze zijn idd verplicht maar ga maar eens met zo'n importwagen naar de keuring en uw wielen steken duidelijk te ver naar buiten uit de wielkassen, gegarandeerd dat ze hem afkeuren wegens niet conform met de Belgische wetgeving.

          Comment


          • #25
            Misschien kijken ze zelfs de motorinhoud niet na.. Aan mij vroegen ze gewoon welke motorinhoud mijn wagen had. Gewoon een beetje geluk hebben met zo een dingen. De ene kijkt heel nauw, den andere zegt : da ziet er proper uit he
            Zorg dat uw brandblusser, veiligheidsvest, verbandskistje en gevarendriehoek schoon op de achterbank liggen, alle beetjes helpen zeker. Als hij echt in overtreding is keuren ze hem natuurlijk af zoals uw banden.
            Last edited by ; 18/06/2015, 12:58.

            Comment


            • #26
              Neen, de wagen is niet overdreven getuned of zo.
              Standaard velgen van de Golf Cabriolet liggen er op, steken niet uit, misschien iets verlaagd, maar zeker niet overdreven veel.
              Maar wel dus motor van Mk2 GTI 1.8 16V en schijfremmen achteraan, maar alles echt netjes afgewerkt.
              Proberen morgen naar de keuring te gaan, als ik nog bevestiging krijg van de verzekering dat ik dat mag doen met de platen van onze andere wagen.

              Comment


              • #27
                Tuurlijk mag dat
                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                Comment


                • #28
                  Van de verzekering mag dat meestal. Volgens de Belgische wetgeving mag dat niet. Zou moeten lukken dat de politie je tegenhoud natuurlijk

                  Comment


                  • #29
                    YES!!!
                    Hij is nog niet goedgekeurd: voorste schokbreker zat niet vast en banden waren te veel versleten, maar hij gaat er door geraken.
                    We moeten een motorattest invullen: type, cilinderinhoud, vermogen etc en dan kan hij goedgekeurd worden.

                    Cruisen deze zomer

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                      YES!!!
                      Hij is nog niet goedgekeurd: voorste schokbreker zat niet vast en banden waren te veel versleten, maar hij gaat er door geraken.
                      We moeten een motorattest invullen: type, cilinderinhoud, vermogen etc en dan kan hij goedgekeurd worden.

                      Cruisen deze zomer
                      Tof post maar eens wat foto's altijd al leuk gevonden die golfkes en polokes 1.

                      Comment


                      • #31
                        Maar ge zijt dus naar de keuring geweest met versleten banden en ne losse schokbreker?

                        Comment


                        • #32
                          Dat van die banden had je op voorhand makkelijk kunnen zien.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                            Maar ge zijt dus naar de keuring geweest met versleten banden en ne losse schokbreker?
                            Ja, wat moest ik anders doen:
                            - wagen is woensdag ingevoerd in douane.
                            - oldtimer heeft nog geen papieren, mag ik dus eigenlijk niet mee rijden, donderdag met verzekering overeengekomen dat ik er mee naar de keuring kon
                            - ik wist al wel dat de schokbrekers niet helemaal goed waren (dat hij lost zat wist ik niet) en schokbrekers worden voor oldtimer niet getest, dacht ik toch
                            - van de voorbanden zag ik gisterenavond pas dat er weinig profiel op zat
                            - mijn vrouw moest deze week niet werken, maar volgende week wij allebei wel

                            Vermits het verdict ook even goed kon zijn dat ik die wagen NOOIT in België had kunnen invoeren, ga ik niet eerst tijd en geld erin steken om schokbrekers en banden te vervangen en deze week niet meer naar de keuring te geraken.
                            Dus volgende week kunnen we die punten rustig regelen en maandag na Werchter ga ik even laten herkeuren en voor platen naar Kontich.

                            Comment


                            • #34
                              Even ander vraagje ivm oldtimerkeuring, een gelijkvormigheidsattest is dus niet nodig maar moet je dan ook geen PVG nummer hebben aangezien dit op het gelijkvormigheidsattest staat? Soms staat het ook op het buitenlands inschrijvingsbewijs of op het identificatieplaatje maar dus ook niet altijd.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                Ja, wat moest ik anders doen:
                                - wagen is woensdag ingevoerd in douane.
                                - oldtimer heeft nog geen papieren, mag ik dus eigenlijk niet mee rijden, donderdag met verzekering overeengekomen dat ik er mee naar de keuring kon
                                - ik wist al wel dat de schokbrekers niet helemaal goed waren (dat hij lost zat wist ik niet) en schokbrekers worden voor oldtimer niet getest, dacht ik toch
                                - van de voorbanden zag ik gisterenavond pas dat er weinig profiel op zat
                                - mijn vrouw moest deze week niet werken, maar volgende week wij allebei wel

                                Vermits het verdict ook even goed kon zijn dat ik die wagen NOOIT in België had kunnen invoeren, ga ik niet eerst tijd en geld erin steken om schokbrekers en banden te vervangen en deze week niet meer naar de keuring te geraken.
                                Dus volgende week kunnen we die punten rustig regelen en maandag na Werchter ga ik even laten herkeuren en voor platen naar Kontich.
                                . 't Was een graptje he. Maar die banden had ik toch vervangen, al is't maar voor eigen veiligheid. Dat kost nu ook geen 1000€.

                                Comment


                                • #36
                                  Neen, dat is niet nodig.
                                  Mijn vorige Golf had ook geen gelijkvormigheidsattest en die is gewoon goedgekeurd (moet die oudere oldtimerkeuring 2j geleden), zonder attest voor motor etc dus. Maar daar stonden de motorgegevens wel op de NL papieren.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                    . 't Was een graptje he. Maar die banden had ik toch vervangen, al is't maar voor eigen veiligheid. Dat kost nu ook geen 1000€.
                                    Ja, maar is gemakkelijker te doen als de wagen gekeurd is en platen heeft.
                                    Ik moet ook nog gordels achterin monteren, want heeft hij nu niet.
                                    Was kennelijk toen nog niet verplicht, maar veiligheid van mijn kinderen is wel belangrijk!

                                    Comment


                                    • #38
                                      Wat is dat motorattest juist? Rij je dan in belgie rond met een 'legale' motorswap.
                                      Voor alle oldies die ik al uit NL heb gehaald moest ik op de keuring zelf zeggen hoeveel CC en KW die hadden, dus eigenlijk kun je er eender wat van maken denk ik

                                      Comment


                                      • #39
                                        Yep, legale motorswap. Lukt enkel met oldtimer denk ik.
                                        Ik moet papier invullen met chassisnummer auto en serienummer motor en andere gegevens (inhoud en vermogen).
                                        Eender wat kan misschien wel, maar ga maar gewoon zeggen wat ik weet.

                                        Enkele foto's:



                                        Comment


                                        • #40
                                          Mooie Golf maar hij ziet er alles behalve als een 79'er uit

                                          Comment

                                          Working...
                                          X