Hallo,
Mijn situatie is de volgende:
Ik heb een tijdje terug een Alfa Romeo uit '75 gekocht in Nederland.
Deze is ondertussen reeds in Belgie en de douane gepasseerd (het roze papier is afgestempeld).
Vorige week een poging ondernomen om die te keuren als oldtimer (zonder gva, want dit is niet nodig voor keuring o-plaat). Echter kreeg ik te horen dat de auto is afgekeurd wegens het ontbreken van een identificatieplaatje.
Er hing wel een typeplaatje in, maar dat was er eentje zonder ingeslagen nummers (repro-plaatje met enkel het typenummer) en dus niet correct volgens de Keuring. Daar hoort volgens hen een identificatieplaatje in met ingeslagen chassisnummer (en evt. andere nummers), helaas is dit in Nederland geen vereiste en heeft mijn oude Alfa er volgens mij zelfs nooit één gehad. Het chassisnummer is uiteraard aanwezig in het chassis en perfect leesbaar.
In het officiele keuringsdocument van GOCA vind ik ook nergens terug dat dergelijk plaatje een reden voor afkeuring kan zijn. Maar bij de keuring zijn ze - zoals steeds - zeker van hun stuk...
Origineel identificatieplaatje is nu aangevraagd via een officiele Alfa-dealer, maar daar wisten ze me te vertellen dat dit enkele weken op zich kon laten wachten.
Zou er toevallig iemand met ervaring in deze even kunnen toelichten wat de snelste manier is om de auto op de baan te krijgen. Want volgens ik op internet lees (over andere merken) kan dit wel eens langer aanslepen dan verwacht.
Alvast bedankt!
Mvg.
Simon
Mijn situatie is de volgende:
Ik heb een tijdje terug een Alfa Romeo uit '75 gekocht in Nederland.
Deze is ondertussen reeds in Belgie en de douane gepasseerd (het roze papier is afgestempeld).
Vorige week een poging ondernomen om die te keuren als oldtimer (zonder gva, want dit is niet nodig voor keuring o-plaat). Echter kreeg ik te horen dat de auto is afgekeurd wegens het ontbreken van een identificatieplaatje.
Er hing wel een typeplaatje in, maar dat was er eentje zonder ingeslagen nummers (repro-plaatje met enkel het typenummer) en dus niet correct volgens de Keuring. Daar hoort volgens hen een identificatieplaatje in met ingeslagen chassisnummer (en evt. andere nummers), helaas is dit in Nederland geen vereiste en heeft mijn oude Alfa er volgens mij zelfs nooit één gehad. Het chassisnummer is uiteraard aanwezig in het chassis en perfect leesbaar.
In het officiele keuringsdocument van GOCA vind ik ook nergens terug dat dergelijk plaatje een reden voor afkeuring kan zijn. Maar bij de keuring zijn ze - zoals steeds - zeker van hun stuk...
Origineel identificatieplaatje is nu aangevraagd via een officiele Alfa-dealer, maar daar wisten ze me te vertellen dat dit enkele weken op zich kon laten wachten.
Zou er toevallig iemand met ervaring in deze even kunnen toelichten wat de snelste manier is om de auto op de baan te krijgen. Want volgens ik op internet lees (over andere merken) kan dit wel eens langer aanslepen dan verwacht.
Alvast bedankt!
Mvg.
Simon
Comment