Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Import Oldtimer 24,5 jaar oud BIV...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Import Oldtimer 24,5 jaar oud BIV...

Ik heb een mooie Golf GTI gezien in Nederland en deze is pas over een half jaar Oldtimer.... Ik kan deze kopen, en wil 'm dan pas inschrijven over een half jaar. Maar loop ik niet tegen problemen aan met Douane, BIV ?
    Ik kan de golf denk ik ook helemaal niet inschrijven nu op "normale" platen aangezien ik geen gelijkvormigheid attest heb.
    Auto is ook niet meer helemaal origineel.
    Wat / hoe kan ik het, het beste doen om later problemen te voorkomen van toch BIV te moeten betalen ??

kopen, 6maand stallen, gelijkvormigheidsattest ondertussen al aanvragen en na die 6maand keuren en rijden.
    als de DIV zaagt dat ge belasting moet betalen, zegt ge maar dat ge nog met de papierhandel bezig zijt (duurt toch enkele maanden)

Comment

Volgens mij is bij een Oldtimer keuring geen GVA meer nodig. En ik hoor steeds vaker dat kopers, welke een auto in het buitenland hebben gekocht, ineens van de douane/DIV een brief krijgt
      over betalen van de BIV en de wegentax.... Als je auto uitschrijft in Nederland, moet je daar je gegevens achterlaten. Ik denk dat dit gewoon wordt doorgegeven naar België.

Comment

ik heb een 3tal jaar geleden een capri 3.0 uit nl ingevoerd in belgie. ik ben wel al naar de douane geweest, maar nog niet naar de keuring.
        tot nu toe nog geen brief gehad.

voor mij blijft het eenvoudig, wegenbelasting is verschuldigd als je op de weg rijd. mijn auto is niet rijdend, niet ingeschreven en rijd bijgevolg niet op de weg. ik betaal dus GEEN wegenbelasting en DIV mag op zijne kop gaan staan dan.

ik heb de auto daar gekocht en met trailer naar belgie gereden. de platen zaten er toch nog op. we hebben die er bij de verkoper afgehaald en die heeft ze zelf erna binnengebracht en laten weten dat de auto ge-exporteerd is. of die mijn gegevens heeft doorgegeven weet ik niet (is normaal niet nodig). ik kan er genoeg die de platen binnengaven voor export en 5jaar later zelf weer een kenteken aanvroegen in NL
        Last edited by ; 12/07/2015, 13:08.

Comment

Ook meegemaakt. Auto ingevoerd, langs douane gepasseerd. Paar maanden nadien vriendelijke brief gekregen
          en vriendelijk geantwoord dat we nog bezig waren aan de restauratie van de auto. Nadien nooit iets meer van vernomen.
          Dus geen paniek.
          Gevoel volgen en de GTI gaan halen in NL .

Comment

Weet iemand of er een maximum termijn is binnen welke je je wagen na invoer (doc 705 =ok) moet inschrijven in Belgie.
            Kan je bijvoorbeeld 1,5 jaar wachten om je ingevoerde auto bij de DIV aan te melden ? (Zodat deze ondertussen oldtimer geworden is.)
            Heeft hier iemand ervaring mee ?

Comment

Zou normaal geen probleem zijn.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mgb065 Bekijk Berichten
                Weet iemand of er een maximum termijn is binnen welke je je wagen na invoer (doc 705 =ok) moet inschrijven in Belgie.
                Kan je bijvoorbeeld 1,5 jaar wachten om je ingevoerde auto bij de DIV aan te melden ? (Zodat deze ondertussen oldtimer geworden is.)
                Heeft hier iemand ervaring mee ?
                Ik heb in mei 2013 in Nederland een E30 325 cabrio gekocht en vorige maand pas ingeschreven...dus geen probleem !!

Comment

Normaal moet de wagen binnen 3 maand ingeschreven zijn na dedouaneren dacht ik. In elk geval kan je de DIV contacteren na dedouanering en hen melden dat de wagen nog niet zal ingeschreven worden omwille van een bepaalde reden. Dan krijg je van hen een document waarin staat dat je onbeperkt uitstel krijgt.
                  sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door levensgenieter Bekijk Berichten
                    Ik heb in mei 2013 in Nederland een E30 325 cabrio gekocht en vorige maand pas ingeschreven...dus geen probleem !!
                    Ik ben in mei 2013 langs de douane gegaan voor roze formulier en 2 jaar later ingeschreven - geen probleem mee gehad..

Comment

Zit in een gelijkaardige situatie, alleen wordt de mijne nog sneller oldtimer, in november...echt frustrerend dat ik er niet mee kan rijden dus ik begrijp je volledig!

ik vraag mij af hoe snel ik dat formulier 705 bij de Douane moet ophalen? Hij is uitgeschreven in NL, maar heb ook nog geen COC, dus vermoed dat ik zonder die COC hem zelfs niet kan dedouaneren. Maar hoe lang mag je eigenlijk wachten met dedouaneren?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
                        Zit in een gelijkaardige situatie, alleen wordt de mijne nog sneller oldtimer, in november...echt frustrerend dat ik er niet mee kan rijden dus ik begrijp je volledig!

ik vraag mij af hoe snel ik dat formulier 705 bij de Douane moet ophalen? Hij is uitgeschreven in NL, maar heb ook nog geen COC, dus vermoed dat ik zonder die COC hem zelfs niet kan dedouaneren. Maar hoe lang mag je eigenlijk wachten met dedouaneren?
                        Dedouaneren kan zonder coc !
                        Gewoon naar de doune gaan met je documenten die je in Nederland heb gekregen en alles is op 5 min in orde.
                        Vergeet je verkoopovereenkomst niet mee te nemen !

Comment

Working...
                        X