Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Taksen gaan tegenvallen ... wordt pas oldtimer als die 30 jaar is ... maar ziet er zeer proper uit, op foto's. Natuurlijk een zeer betrouwbare en goede auto .
Taksen gaan tegenvallen ... wordt pas oldtimer als die 30 jaar is ... maar ziet er zeer proper uit, op foto's. Natuurlijk een zeer betrouwbare en goede auto .
500E (W124.036) uit 1992, hand gebouwd bij Porsche, 114.000 km. Vraagprijs: 27.900 €.
From 1990 to 1994 (model years 1991–1994), Mercedes-Benz sold a high-performance version of the W124, the Mercedes-Benz 500 E (W124.036). The 500 E was created in close cooperation with Porsche; each 500 E was hand-built by Porsche, being transported back and forth between the Mercedes plant and Porsche's Rossle-Bau plant in Zuffenhausen, Germany during assembly — taking a full 18 days to complete each model. Design began in 1989 and into 1991.[2] Called '500 E' through model year 1993, for model year 1994 it was face-lifted along with the rest of the range and renamed to 'E 500'.
Ik zit al langer met het idee te spelen om een w124 te kopen (als 2de wagen, dus puur voor plezier ritjes). Maar de laatste tijd begint het idee weer meer te spelen dus nu ben ik écht op zoek naar eentje. Dus mijn vraag, waarop letten bij de aankoop van een 124? Roest uiteraard maar welke specifieke plaatsen? En zijn er nog andere dingen? De 'gewoonlijke' dingen controleer ik sowieso (de zaken die je bij iedere wagen controleert voor je hem koopt) maar zijn er bij de 124 nog specifieke dingen waar ik op moet letten?
En de laatste vraag, iemand ervaring met deze 'garage'? Ben daar een jaar lang bijna dagelijks gepasseerd en heeft soms wel wat leuks staan.
Ik zit al langer met het idee te spelen om een w124 te kopen (als 2de wagen, dus puur voor plezier ritjes). Maar de laatste tijd begint het idee weer meer te spelen dus nu ben ik écht op zoek naar eentje. Dus mijn vraag, waarop letten bij de aankoop van een 124? Roest uiteraard maar welke specifieke plaatsen? En zijn er nog andere dingen? De 'gewoonlijke' dingen controleer ik sowieso (de zaken die je bij iedere wagen controleert voor je hem koopt) maar zijn er bij de 124 nog specifieke dingen waar ik op moet letten?
En de laatste vraag, iemand ervaring met deze 'garage'? Ben daar een jaar lang bijna dagelijks gepasseerd en heeft soms wel wat leuks staan.
Als eerste, goed idee. Zijn zalige auto's!
Wil je een diesel of een benzine? Als pure hobbyauto zou ik voor een 260E of 300E gaan. Beide zijn 6 cilinder benzine's. Rijden heerlijk!
Ik ben ook wel al eens bij Marc geweest. Heeft soms wel mooie auto's staan, al denk ik dat je bij een gewone particulier minstens gelijkaardige
auto's kan vinden, voor minder.
Deze 260E dat hij heeft staan lijkt me wel mooi, enkel vind ik wit niet de mooiste kleur voor een W124.
Als eerste, goed idee. Zijn zalige auto's!
Wil je een diesel of een benzine? Als pure hobbyauto zou ik voor een 260E of 300E gaan. Beide zijn 6 cilinder benzine's. Rijden heerlijk!
Ik ben ook wel al eens bij Marc geweest. Heeft soms wel mooie auto's staan, al denk ik dat je bij een gewone particulier minstens gelijkaardige
auto's kan vinden, voor minder.
Deze 260E dat hij heeft staan lijkt me wel mooi, enkel vind ik wit niet de mooiste kleur voor een W124.
Goh, ik heb altijd al met diesel gereden dus zou liever een benzine hebben. Zeker omdat het toch een weekend auto zal worden en hij dus niet zoveel km's zal doen. Maar als ik een propere diesel voor een schappelijke prijs tegenkom zal ik die daarvoor niet laten staan.
Hij moet wel oldtimer zijn, denk dat de taks anders serieus gaat tegenvallen (moet dat nog eens tegoei nakijken allemaal).
Die 260E heb ik ook al zien staan. Denk dat ik volgende week toch eens bij Marc ga langsgaan. Eens kijken wat hij nu allemaal heeft staan kan nooit kwaad.
500E (W124.036) uit 1992, hand gebouwd bij Porsche, 114.000 km. Vraagprijs: 27.900 €.
From 1990 to 1994 (model years 1991–1994), Mercedes-Benz sold a high-performance version of the W124, the Mercedes-Benz 500 E (W124.036). The 500 E was created in close cooperation with Porsche; each 500 E was hand-built by Porsche, being transported back and forth between the Mercedes plant and Porsche's Rossle-Bau plant in Zuffenhausen, Germany during assembly — taking a full 18 days to complete each model. Design began in 1989 and into 1991.[2] Called '500 E' through model year 1993, for model year 1994 it was face-lifted along with the rest of the range and renamed to 'E 500'.
Goh, ik heb altijd al met diesel gereden dus zou liever een benzine hebben. Zeker omdat het toch een weekend auto zal worden en hij dus niet zoveel km's zal doen. Maar als ik een propere diesel voor een schappelijke prijs tegenkom zal ik die daarvoor niet laten staan.
Hij moet wel oldtimer zijn, denk dat de taks anders serieus gaat tegenvallen (moet dat nog eens tegoei nakijken allemaal).
Die 260E heb ik ook al zien staan. Denk dat ik volgende week toch eens bij Marc ga langsgaan. Eens kijken wat hij nu allemaal heeft staan kan nooit kwaad.
Zeker doen. Onthoud wel, eens een W124, altijd een W124.
Bij Oldtimers Arendonk ben ik tijdens mijn zoektocht naar een 190E 2.3-16 ook geweest, ben daar
heel vriendelijk ontvangen en mocht ook zonder enig probleem een testrit maken, leuk om eens rond te lopen.
Helaas klopte er een en ander niet aan de auto niet, geen idee of zij dat wisten.
Op de Liersesteenweg, vlak bij het kruispunt met de Clemenceaustraat, gebeurde dinsdagmorgen een zwaar ongeval. De bestuurder van een personenwagen met vie...
Bij Oldtimers Arendonk ben ik tijdens mijn zoektocht naar een 190E 2.3-16 ook geweest, ben daar
heel vriendelijk ontvangen en mocht ook zonder enig probleem een testrit maken, leuk om eens rond te lopen.
Helaas klopte er een en ander niet aan de auto niet, geen idee of zij dat wisten.
Particulier kijk ik ook hoor. Maar ik vind het ook leuk om eens rond te kijken/lopen, zoals bij Marc in Dessel of bij oldtimers Arendonk. Maar soit, ik heb nog tijd. De effectieve aankoop zal toch pas voor tegen de zomer zijn. Maar één ding staat nu wel 100% vast, een w124 zal er (eindelijk) komen.
Comment