Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nummerplaat voor Mazda MX5 NA te groot?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nummerplaat voor Mazda MX5 NA te groot?

Hallo,

De nummerplaatruimte voorzien op de mazda op de koffer is maar 37x15 cm. Nu zijn de gigantische belgische nummerplaten achteraan 52 cm lang en passen dus niet.

Ik heb hem uit nederland, daar is er een regeling waar je 'kleine' nummerplaten kunt aanvragen. Ik heb dit nog niet teruggevonden in België, enkel de optie om vierkante nummerplaten maar ik vrees dat die te hoog zijn.

Wat zijn de mogelijke oplossingen?

Ik zal hem pas inschrijven in november (hij wordt dan oldtimer) dus ik heb nog een paar weken om alles te regelen en hem helemaal in orde te zetten.

Bedankt!

Vraag op de keuring toestemming om een motoformaat aan te vragen.
    Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Inderdaad, die 210x140 zou moeten passen! Om naar de keuring te gaan ga ik wel mijn huidige platen op de wagen moeten zetten, zal eens in de auto5 kijken of ze magneetstrips verkopen om hem erop te krijgen tijdelijk.

Comment

Normaal zal je voor zo'n plaat wel toestemming krijgen.

E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.
        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Ziet er een pak beter uit! Ik zal dan wel mijn nummerplaat houder moeten 'cleanen' (letterlijk, zit zwart spul op). Het zou nog mooier zijn mocht ik er een plaatje op laten lassen en herspuiten zodat ik de gaten niet meer zie...

Ik weet trouwens niet of je het goed kunt zien op de onderstaande foto, maar de lak op het deel van de nummerplaathouder is een tint lichter dan de rest van de wagen, de verf is ook wat uitgelopen, lijkt niet proper gedaan. Embleem is ook meegeverfd, en ik vraag me af waarom ik geen 'mazda' logo heb op mijn achterkant... De wagen is in zijn geheel herspoten geweest enkele jaren geleden, lak ziet er overal super uit maar op de nummerplaathouder gewoon brak...hier zal ik zeker een offerte voor vragen bij de lokale spuiterij:

IMG_20150806_112110.jpg

Comment

De gaten komen overigens ook niet overeen bij zo'n motonummerplaat. Zelf heb ik in een nummerplaathouder nieuwe gaten moeten boren om deze vast te kunnen zetten, hierdoor lijkt de nummerplaat er zelf wel iets minder stevig in te zitten omdat de schroefjes aan de achterkant hier wat tegenaan duwen. Maar hij hangt nog altijd vast.

En dan gewoon bij de keuring inderdaad deze plaat aanvragen, de "chef" van het keuringsstation moet dan ff komen kijken, maar is normaal geen probleem. Als het niet past, past het niet he.
            Dit komt dan op je aanvraag tot inschrijving te staan.

Comment

De gaten zijn voorzien voor Amerikaanse nummerplaten (op de achterkant staat ook 'Miata', zoals de MX-5 daar heet, ipv 'MX-5'). Onze 'vierkante' platen zijn even breed als Amerikaanse platen, maar te hoog. De motoplaten zijn dan weer te smal. De oude Belgische nummerplaten waren eigenlijk ideaal in zo'n gevallen.

Nog een vraagje, ik heb hier nog een US-plaathouder liggen voor m'n E30, dus zou ik eigenlijk ook een motoplaat kunnen aanvragen. Maar zou ik dan m'n nummerplaat combinatie kunnen behouden, of krijg je er sowieso eentje van de 1-xZx-123 combinatie? Heb namelijk al auto's gezien met motoplaat, maar zonder 'Z' als 2de letter.

E30SHOP.be
              - Alles voor uw BMW E30.
              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Working...
              X