Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Extra kosten invoer oldtimer van buiten EU

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Extra kosten invoer oldtimer van buiten EU

Beste,

Ik heb een leuke oldtimer gevonden in Zweden maar ik weet niet juist welke extra kosten er bijkomen als je een auto in Belgie invoert van buiten de Europese Unie.
    Weet er iemand welke extra kosten er bovenop de aankoopprijs komen aub?

mvg,
    Patrick

Zweden is Europese Unie dus dat kost niets

Comment

well that was easy

Comment

Niets? Ik heb 2 jaar geleden toch wel een paar 100 euro moeten betalen voor "invoeringsprocedure" van een Golf 3. Invoerkeuring was volgens mijook een 80 euro.
        Dus om te zeggen dat het niks kost is wat kort door de bocht.

Comment

Veel hangt af of er een e voor je chassisnummer op gegevens plaatje staat, staat dat er niet voor dan moet je gelijvormigheidsattest aanvragen/ondergaan bij de invoerder of via de keuring.
          Voor een Alfa bvb kost dit via de invoerder 101 € via de ( speciale )keuring ( homologatie ) een pak meer. Hou er ook rekening mee dat je het voertuig moet aanbieden maar dat je er de weg niet mee op mag maw. Als je geen aangepst vervoer/remorque hebt er hier ook kosten voor zijn en dat als je op pakweg 150 km van je invoerder woont deze kosten aanzienlijk hoger kunnen zijn dan de eigenlijke homologatie.
          Na de homologatie mag je er nog altijd niet mee de weg op dus die transportkost komt 2 e keer terug voor aanbieden voor gewone of oldtimerkeuring
          succes
          Last edited by ; 12/10/2015, 16:57.

Comment

Voor een oldtimer moet er geen gelijkvormigheidsattest voorhanden zijn tenzij men hem wil inschrijven met dagelijkse plaat en niet met O-plaat, noch een plaatje. Mijn Mercedes 500SEL vanuit NL heeft mij 10 cent gekost voor formuliertje van de douane en de kosten van de oldtimerkeuring, dat was alles. Ik ben daarna dan nog wel een gelijkvormigheidsattest gaan halen bij Mercedes maar dat was dan mijn eigen keuze 95 EUR of zo was dat. De vraag van TS was ook invoer van buiten de EU, maar het is binnen de EU, dan is er bijgevolg geen sprake van invoerrecht en BTW.
            Last edited by ; 12/10/2015, 17:13.

Comment

Working...
            X