Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oldtimer keuring - carburateur in plaats van injectie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oldtimer keuring - carburateur in plaats van injectie

    Hey,

    Ik heb een TVR op het oog van 1988 uit Engeland, echter is hiervan de injectie vervangen door een carburateur. Hiermee is de wagen daar al 3-4 jaar gekeurd (MOT). Oorspronkelijk nooit geleverd geweest met carburateur.

    Zou ik deze hier kunnen keuren als oldtimer?

    Alvast bedankt!
    2000 Lancia Delta 1.9 TD
    2000 Fiat Barchetta 1.8 16v
    eg

  • #2
    Zolang die door de CO test geraakt zou dat niet mogen uitmaken.
    Vraag me nu wel af of het andersom ook zou gaan. Van carburateur naar injectie zou interessanter zijn...

    Comment


    • #3
      lijkt geen probleem
      als je een auto importeert kun je een buitenlands keuringsbewijs voorleggen dat de aanpassingen vermeldt en dat de auto op die manier legaal is in land van herkomst
      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

      Comment


      • #4
        Welja dat dacht ik ook, totdat ik de tekst "in oorspronkelijke staat" zag staan op de website van de keuring.
        Even gebeld naar het keuringstation en de mens aan de telefoon wist me te vertellen dat dit afgekeurd zou worden omwille van die reden, ook al is het oldtimer keuring... Vind dit nogal straf.
        2000 Lancia Delta 1.9 TD
        2000 Fiat Barchetta 1.8 16v
        eg

        Comment


        • #5
          heeft de capri zo geen injectie voor je liggen ? is een erg courante motor

          Comment


          • #6
            welke TVR en welke motor ligt daar dan in?

            Comment


            • #7
              het zou ook nog de rover (buick) v8 kunnen zijn, maar das ook een vindbare motor

              ford 2.8 of buick 3.5/3.9

              Comment


              • #8
                Lees dit draadje eens: http://www.autoforum.be/showthread.p...ldtimerkeuring
                Golf cabrio met andere motor, schijfremmen, etc. Geen enkel probleem.

                Comment


                • #9
                  Het is een rover v8 (3.5). Tvr 350i (wedge model) dus. Ik zou inderdaad een rotte range rover (efi) kunnen kopen en daarvan alles overzetten, maar liever niet hé...

                  Interessant, chris_147... Zou betekenen dat ze er gewoonweg niet achter kijken? Is er meer info te vinden over dat attest?
                  2000 Lancia Delta 1.9 TD
                  2000 Fiat Barchetta 1.8 16v
                  eg

                  Comment


                  • #10
                    mijn Corvette had een Crossfire injectie en is vervangen door een Holley carburator

                    zolang de uitstoot binnen de norm voor auto's van toen is ,is dat ok
                    Z4 M40i

                    Comment


                    • #11
                      Als de uitstoot ok is zou ik daar gewoon mee naar de keuring gaan.

                      Comment


                      • #12
                        zou jij die kopen ?

                        Comment


                        • #13
                          gewoon keuren. die mannen op de keuring kennen het verschil niet hoor.
                          is dat dan het rover 3.5V8 blok? met 2solex carbus bovenop? of is het iets custom met een dikke holley of dergelijke.

                          als ze er toch over vallen, kan je nog altijd de injectie terugbouwen. maar dat wordt zowieso toch een keuring als alleenstaand geval en dan hebben ze er ook geen gegevens van op de pc

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door guess_who Bekijk Berichten
                            Welja dat dacht ik ook, totdat ik de tekst "in oorspronkelijke staat" zag staan op de website van de keuring.
                            Even gebeld naar het keuringstation en de mens aan de telefoon wist me te vertellen dat dit afgekeurd zou worden omwille van die reden, ook al is het oldtimer keuring... Vind dit nogal straf.
                            Goh, bij mij kijkten ze gewoon even onder de kap voor men chassisnr..
                            Beetje geluk hebben, en dan nog zouden ze het moeten weten vooraleer ze u afkeuren zeker?

                            Comment


                            • #15
                              wordt normaal niet moeilijk overgedaan. Ik heb ook andere carbu's op mijn bmw staan. Op de papierne staat trouwens nergens dat uw auto injectie of carbu heeft he

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                gewoon keuren. die mannen op de keuring kennen het verschil niet hoor.
                                is dat dan het rover 3.5V8 blok? met 2solex carbus bovenop? of is het iets custom met een dikke holley of dergelijke.

                                als ze er toch over vallen, kan je nog altijd de injectie terugbouwen. maar dat wordt zowieso toch een keuring als alleenstaand geval en dan hebben ze er ook geen gegevens van op de pc
                                Het is inderdaad een 3.5 V8 rover blok, met 2x su carbu erop, 2 blinkende k&n filters erbij ook, en een stukje van de motorkap opgehoogd (soort power bulge, zou je kunnen zeggen)

                                Bedoel je dat dit sowieso keuring alleenstaand geval wordt?

                                Zou ik dan beter een "gewone" keuring ondergaan, in plaats van oldtimer? of maakt dit allemaal niet meer uit?

                                Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                                mijn Corvette had een Crossfire injectie en is vervangen door een Holley carburator

                                zolang de uitstoot binnen de norm voor auto's van toen is ,is dat ok
                                Was dit ook al na 2014 (regels zijn toen redelijk wat veranderd, dacht ik). Of is dit ook dagelijks gekeurd?
                                2000 Lancia Delta 1.9 TD
                                2000 Fiat Barchetta 1.8 16v
                                eg

                                Comment


                                • #17
                                  voor een daily keuring zal je homologatiekeuring moeten ondergaan, wordt de auto helemaal opgemeten en alles genoteerd. dit kost tijd en geld.
                                  voor oldtimer moet je in principe geen gelijkvormigheidsattest hebben als het een buitenlandse wagen betreft. de buitenlandse papieren zijn voldoende. dat wil dus ook zeggen dat ze van u autos NIKS weten behalve wat op die buitenlandse papieren staat. als uw auto origineel een 2.8 was, maar er heeft die iemand omgebouwd naar 3.5V8 en dat staat ook zo op papier, dan gaan ze ook niet verder zoeken.

                                  ik vraag me alleen af wat ze gaan doen als ze de periodieke oldtimerkeuring gaan invoeren. al die buitenlanders papieren laten aanvragen of de buitenlandse papieren blijven aanvaarden

                                  Comment


                                  • #18
                                    Inderdaad, gewone keuring zal niet lukken zonder Belgische of Europese gelijkvormigheidspapieren. En die heb je niet.
                                    Maar oldtimerkeuring moet wel lukken, gewoon over zwijgen tot ze iets vragen.

                                    Dat attest: ik heb papiertje meegekregen dat het bedrijf dat de motorswap heeft gedaan moest invullen, heb ikzelf ingevuld: geen probleem.
                                    Maar ik betwijfel of jij dat zelfs zal moeten doen, verschil tussen carb of injectie zien die toch niet.

                                    Comment


                                    • #19
                                      dus als je een auto invoert en die wil inschrijven als oldtimer hoef je niet langs de invoerder of een dealer voor een GVA (COC)?
                                      Dus wil dat zeggen dat je na de douane gewoon naar de keuring kan rijden met de exportplaten en hem oldtimer kan laten keuren en dan je nummerplaten kan gaan aanvragen?
                                      Last edited by Liquid Li0n; 25/11/2015, 09:37.
                                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door guess_who Bekijk Berichten
                                        Het is inderdaad een 3.5 V8 rover blok, met 2x su carbu erop, 2 blinkende k&n filters erbij ook, en een stukje van de motorkap opgehoogd (soort power bulge, zou je kunnen zeggen)

                                        Bedoel je dat dit sowieso keuring alleenstaand geval wordt?

                                        Zou ik dan beter een "gewone" keuring ondergaan, in plaats van oldtimer? of maakt dit allemaal niet meer uit?



                                        Was dit ook al na 2014 (regels zijn toen redelijk wat veranderd, dacht ik). Of is dit ook dagelijks gekeurd?
                                        de Corvette gaat elk jaar naar de keuring geen O-plaat
                                        Z4 M40i

                                        Comment

                                        Working...
                                        X