Mededeling

Collapse
No announcement yet.

identificatieplaatje ontbreekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • identificatieplaatje ontbreekt

    ik heb vorig jaar een auto gekocht in Nederland en die naar belgie gehaald met de juiste papieren. nu ging ik daarnet naar de keuring en die zegt dat hij afgekeurd wordt omdat er geen identificatieplaatje is. dit werd bij onze vorige oldtimer ook niet gevraagd, nu had ik al gehoord dat er moest gecontacteerd worden met dieteren ofzo . maar vroeg me af of dit wel echt moet zo een plaatje ? en of er geen andere oplossing is
    sorry voor het onduidelijk zijn , maar ken ook niet zo veel van auto's

  • #2
    Is het voor oldtimerkeuring of gewone keuring?

    Voor oldtimerkeuring is dat normaal niet nodig, voor gewone keuring wel. Dan moet er zo'n witte/zilverkleurige identificatie sticker op een niet-demonteerbare plaats van de auto gekleefd worden. Ben nu wel vergeten in welk keuringsstation je moet zijn voor zo'n sticker.

    E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

    Comment


    • #3
      oldtimerkeuring

      Comment


      • #4
        Zou normaal geen probleem mogen zijn dan. Mss dat iemand die een buitenlandse oldie naar hier gehaald heeft er meer over kan zeggen.

        Benzfreak?

        E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.
        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

        Comment


        • #5
          Steekt er een trekhaak onder? Want op dat plaatje staat meestal ook het sleepgewicht. In ieder geval, als je geen zever wil op de keuring, vraag dan via een dealer een nieuw plaatje aan. Veel zou dat normaal niet mogen kosten.

          Comment


          • #6
            Is wel nodig voor oldtimerkeuring.

            Comment


            • #7
              Ik heb een paar maanden geleden een 325i uit Duitsland ingevoerd en ben bij de keuring ook afgekeurd voor het ontbreken van een identificatieplaatje. Ook oldtimer keuring.
              Een klein zwart stickertje, de grootte van een bankkaart, met daarop het chassisnr, het sleepvermogen en maximale belasting van voor- en achter as. Meer staat er niet op. Ik heb dit besteld bij BMW en dit was 100 euro (!). Ik ben hiervoor ook de wagen moeten gaan tonen bij BMW Monserez Kortrijk en heb er 4 weken op mogen wachten.
              Indien het geen oldtimer betreft moet je hem zelfs gaan tonen in BMW Bornem voor een homologatiekeuring.
              Veel gedoe om een onnozel stickertje met daarop enkele gewichten...

              Ik weet wel dat hetzelfde bij Citroën maar een 30-tal euro kost.

              Mvg,

              Comment


              • #8
                Is inderdaad ook nodig voor oldtimerkeuring.
                Heb dit ook al gehad. Toen via de garagist zo'n sticker besteld en daarmee is het gelukt.

                Comment


                • #9
                  Permiumstickers bij BMW dus.

                  Comment


                  • #10
                    Bij ford is het 50€, vorig jaar ook 1 moeten halen. Blijkbaar 6 jaar door de keuring geraakt zonder die sticker en het 7de jaar was het prijs...

                    Comment


                    • #11
                      Dag ,

                      Even voor zekerheid en bevestiging dat ik dit vraag.
                      Ik ga ook een auto in buitenland aankopen , Nederland en wagen is net 25 jaar oud , dus ook oldtimer , een BMW.
                      Deze wagen heeft een identificatieplaatje voorzien . Is dit dan voldoende voor oldtimerkeuring . Heb ik voor deze wagen dan geen gelijkvormigheidsattest of COC nodig ?
                      Sommige zeggen van wel en andere zeggen van niet ? Als ik dit nodig heb moet wagen naar BMW Bonheide waar dit attest dan te verkrijgen is .

                      Mvg , patje

                      Comment


                      • #12
                        ik heb net een oude bmw van februari 1991 gekocht in nederland...dus net "oldtimer" maar heb gekozen om hem niet als oldtimer in te schrijven...te veel beperkingen.... ik heb wel de "all the way" procedure gevolgd : verkoper heeft de auto bij mij afgeleverd thuis, wij zijn teruggereden naar nederland en hebben daar samen de platen binnengedaan en uitschrijvingsprocedure RDW gedaan, kost 10 euro...
                        Ik terug naar Belgie naar de douane, 10 cent betaald, papierwinkel daar in orde laten maken.
                        Naar Bornem voor gelijkvormigheidsattest , met de wagen op een trailer, kost 100 euro voor het stickertje en het attest, dat krijg je ook direct mee , maar zo kan ik mijn auto wel laten inschrijven als daily, niet als oldtimer...
                        Daaarna keuring voor verkoop in keuringscentrum en als dat gepasseerd is kan je hem inschrijven..
                        Denk trouwens dat het nooit geen kwaad kan om toch over een gelijkvormigheidsattest te beschikken.. is ook altijd interessant voor de eventueel mogelijke koper mocht je de wagen ooit verkopen..
                        BMW dealers kunnen zelf geen gelijkvormigheidsattest uitschrijven voor auto's van voor 1995 werd mij verteld, daarvoor moet je echt naar bornem
                        Last edited by dikkejos; 21/02/2016, 12:54.

                        Comment


                        • #13
                          Ja maar ik wil deze wagen wel als oldtimer inschrijven en ook zo gebruiken. Dit kan zonder gelijkvormigheidsattest? Enkel identificatie plaatje nodig? Ik kan hierna toch nog dit attest aanvragen en naar Bornem gaan, voor als ik dit zou nodig hebben ?

                          Comment


                          • #14
                            Voor oldtimer is gelijkvormigheidsattest niet nodig, de mijne heeft dat ook niet.

                            Comment


                            • #15
                              Bedankt voor bevestiging Chris.

                              Comment


                              • #16
                                Voor oldtimer is GVA niet nodig, al meer dan één keer gedaan

                                Comment

                                Working...
                                X