Ik heb een prachtige Mercedes 508D, maar er is een probleempje. Het volgende deed zich voor:
- Tijdens het rijden gingen mijn lichten enz langzaam uit, met andere woorden, de accu's liepen leeg. Waarschijnlijk dus een kapotte alternator, dacht ik.
- Ik laadde de thuis accu's op, zodat ik opnieuw sou kunnen starten en meten hoevel spanning er uit de alternator kwam. Bij het terug aansluiten van de accu's, kreeg ik een stevig vonk op de positieve pool. Daarna ging er geen stroom meer naar het dashboard enz. Ik kon dus ook niet meer starten. Hoogstwaarschijnlijjk is er ergens een zekering gesprongen. De accu's geven nog genoeg spanneing (25V voor beide samen).
Kan het zijn dat de accu's niet goed aangesloten waren tijdens het rijden? En dat de alternator zich zodanig fel oplaadde, dat bij het opnieuw aansluiten er een felle ontlading was? En volstaat het dan om de zekering te vervangen (waar bevindt deze zich)?
Of denkt U dat er een ander probleem is?
Vriendelijk bedankt,
Jorris
- Tijdens het rijden gingen mijn lichten enz langzaam uit, met andere woorden, de accu's liepen leeg. Waarschijnlijk dus een kapotte alternator, dacht ik.
- Ik laadde de thuis accu's op, zodat ik opnieuw sou kunnen starten en meten hoevel spanning er uit de alternator kwam. Bij het terug aansluiten van de accu's, kreeg ik een stevig vonk op de positieve pool. Daarna ging er geen stroom meer naar het dashboard enz. Ik kon dus ook niet meer starten. Hoogstwaarschijnlijjk is er ergens een zekering gesprongen. De accu's geven nog genoeg spanneing (25V voor beide samen).
Kan het zijn dat de accu's niet goed aangesloten waren tijdens het rijden? En dat de alternator zich zodanig fel oplaadde, dat bij het opnieuw aansluiten er een felle ontlading was? En volstaat het dan om de zekering te vervangen (waar bevindt deze zich)?
Of denkt U dat er een ander probleem is?
Vriendelijk bedankt,
Jorris
Comment