Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Reinigen van motoronderdelen , ik heb hier het een en ander gevonden : http://http://www.ultrasone-reiniger-benelux.com , maar zie daar veel verschillende keuze in ultrasoon reinigingsmachine toestellen , zou het iets uitmaken voor motoronderdelen ? en is een concentraat waar ze het daar ook over hebben een must , of gaat dat in gewoon kraan water en een ultrasoon reiniger?
Idd ik had op die ene pagina begrepen dat het beste 3-5% tickopur R33 concentraat toegevoegd dient te worden , ook al wat filpmjes bekeken , lijkt me toch wel een goede methode :
Gisteren een Ultrasoon Reiniger gaan kopen bij Ultrasone Reiniger Benelux in Hamont, op advies voor mijn toepassingen heb ik een General Sonic GS6 gekocht met Tickopur R33 concentraat ( 3-5% in kraanwater op 50-60 ) graden te gebruiken , ik heb gisterenavond nog een carburateur van mijn Zoons Quad erin schoongemaakt , sproeiers zaten goed dicht ( quad liep niet mee ) maar na 15 min in de ultrasoon alle kanaaltjes mooi schoon , Carburateur er vanmorgen op gezet en de zoon rijdt weer op het open maisveld hier in de buurt , ben er blij mee, werkt perfect !
Isopropanol kookt bij ruim 80 Graden Celcius, dat lijkt me toch niet aan te raden in een verwarmde ultrasoon , ook op internet krijg ik daar niets van gevonden , ik ben zeer content met mijn in water oplosbare Tickopur Preparaat , en heb gewenste resultaat daarmee al overtroffen , toch bedankt voor het meedenken Gere !
carbu's van mijn oldtimer zijn ook in dergelijk bad geweest, zit "detergent" in, water wordt warm gemaakt, ...
en vooral het "ultrasoon" zorgt ervoor dat aangekoekt vuil loskomt.
Klopt inderdaad Stef69, ik gebruik het Tickopur R33 detergent , en ben er zeer tevreden over, vanmorgen ook maar eens alle sieraden die in huis rondslingeren er ook in schoongemaakt , en dan is het dus weer echt schoon , sommige leken niet vuil te zijn , maar na het ultrasoonreinigen zie je dus echt veel verschil , lijkt weer nieuw !
Comment