Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geen papieren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• geen papieren

Hallo iedereen.

Ik ben een gastje van 19 met liefde voor oldtimers en op zoek naar mijn eerste auto. En heb een leuke barnfind Ford prefect 100e gevonden voor een lage prijs en die een degelijke body heeft. Probleem is wel dat er geen papieren aanwezig zijn. deze auto staat in nederland en ik woon in belgie, kan dit voor problemen zorgen?
    En ik ga de verkoper nog contacteren of hij/zij een inschrijvingsbewijs heeft aangevraagd.

Grts, vince.

die auto heeft nog geen gelijkvormigheidsattest want die is van voor 1968. ik zou toch ff ford contacteren of zij je verder kunnen helpen maar vermoed dat het geen probleem zal zijn.

Comment

Heb je al eens gevraagd waarom er geen inschrijvingsbewijs in zit? Zeker het papierwerk door de verkoper laten regelen alvorens de koop en alles is in orde

Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
        die auto heeft nog geen gelijkvormigheidsattest want die is van voor 1968. ik zou toch ff ford contacteren of zij je verder kunnen helpen maar vermoed dat het geen probleem zal zijn.
        dus ik/de verkoper heb/heeft geen inschrijvingsbewijs nodig?

welke papieren heb ik zoal nodig dan?

Grts, vince.
        Last edited by ; 29/12/2015, 17:43.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thesupv Bekijk Berichten
          dus ik/de verkoper heb/heeft geen inschrijvingsbewijs nodig?

welke papieren heb ik zoal nodig dan?

Grts, vince.
          Hoi Vince, een gelijkvormigheids attest is niet hetzelfde als een inschrijvingsbewijs. Het inschrijvingsbewijs heb je wel degelijk nodig voor de wagen in ons land in te schrijven, evenals het gelijkvormigheidsattest (attest toont aan dat de wagen aan de regels en voorschriften voldoet). Maar zoals Capri zei beschikten deze wagens er nog niet over (sinds welk jaar dan wel capri? Uit nieuwsgierigheid ). Daarom Ford hierover contacteren zodat zij je de nodige documenten kunnen geven om te laten importeren.

Lees anders dit even door: http://www.goca.be/nl/p/vereiste-documenten-ui

Comment

om oldtimer te keuren heb je geen gelijkvormigheidsattest nodig
            persoonlijk zou ik nooit hieraan beginnen, gaat volgens mij een lijdensweg worden

beter voortzoeken naar iets waar de papieren toch al van in orde zijn, dan is dat toch al ok, want aan een oldtimer is altijd wel werk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
              geen idee zelf of je een auto kan invoeren zonder enige documenten
              zeker en vast niet, dat krijg je in belgie nooit in orde

ik wil niet pessimistisch zijn, maar de medewerking van de bureaumannen als je met vragen om duplicaten enzo afkomt gaat waarschijnlijk erg tegenvallen

als je toch een poging wil doen, RDW (niet RWD ) contacteren in NL

Comment

Jah zonet met de huidige eigenaar gesproken, hij/zij heeft geen inschrijvingsbewijs. dus aangezien hoe iedereen hierover praat lijkt mij het beste om gewoon door te zoeken. toch bedankt allemaal voor de info.

Comment

oh maar ik zie nu nog net wel dat op de achterkant van de wagen een grote dikke B staat, kan dat voor belgie staan en dus hier gebouwd zijn? dus kan die inportatie regel niet meer van belang zijn?

Comment

zit er geen nr plaat vooraan meer op?
                    chassisnr noteren en eens bij de keuring passeren
                    heb het gevraagd, kreeg dit als antwoord:

"Er zit geen NL kenteken op. U krijgt van mij wel een aankoop factuur. Meestal is dit genoeg om er een kenteken op aan te kunnen vragen."

dit zal niet genoeg zijn zeker?
                    Last edited by ; 29/12/2015, 21:16.

Comment

Laat hem alles in orde maken ... Niet kopen met risico, zeker als jonge gast

Comment

ok, heb het chassis nummer te pakken.

Comment

Hey hallo nogmaals,

ok, heb mijn lokale keuringsstation gecontacteerd en hebben niks kunnen vinden, zijden wel dat ik is bij de DIV moest horen.

heb ik gedaan, "Indien het voertuig in Nederland geregistreerd werd dient u de nodige documenten uit Nederland voor te leggen. In het andere geval kan u de gevraagde informatie enkel bij de DIV navragen."

dus toch papieren nodig van nederland.
                          aan de slag dan maar

Comment

zal ik anders is een foto posten? kun je de B zelf zien.

Comment

voer het chassisnummer hier eens in:

indien geen resultaat is de wagen niet gekend in belgie

Comment

oh hoe handig, dankuwel.

maar dit is wel raar, de laatste inschrijving was in 1988. dat kan wel kloppen want de verkoper zegt dat deze 25 jaar in een schuur/garage (of waar dan ook) heeft gestaan.

maar merk en type is steinbock?

voertuig is wel compleet zegt het.

volgens mij werkt dit niet zo goed :p
                                Last edited by ; 06/01/2016, 21:53.

Comment

de vraag is dan waar die geregistreerd was?
                                  verkocht aan een nederlander die er nooit NL papieren voor gevraagd heeft en dus jaren gestald heeft. dan ga je ook in NL niks van gegevens vinden.
                                  en inderdaad, ik heb is bij de RDW gevraagd en konden niks vinden. ik ga het nogis vragen bij de DIV.

Comment

hehe, hier ben ik weer.

maar ok dus een PV zou genoeg zijn dan?

de vorige eigenaar is ook overleden, had een hersenbloeding :/

en jah, dat inschrijvingsbewijs, tis 25 jaar nimeer ingeschreven geweest.

de wagen gaat dagelijks gebruik ingeschreven worden btw

Comment

Working...
                                    X