Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes W123 : 40 jaar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

de diesels zijn traag dat weet je wel...maar ze zijn goed...van alle carburatorbenzines zou ik ook wegblijven...een 230e 136pk geeft de 123 prestaties die vandaag de dag nog echt goed zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      de diesels zijn traag dat weet je wel...maar ze zijn goed...van alle carburatorbenzines zou ik ook wegblijven...een 230e 136pk geeft de 123 prestaties die vandaag de dag nog echt goed zijn
      Is de 123 op marktplaats een carbu ? Of kan je dat zo niet zien zonder de motor te zien? Die zijn allen misschien ook uitgevoerd met injectie ?

Comment

230 zonder e is carb, zelfde bij de 280 zonder e of de 250

die van parktplaats is een 230c, dus geen injectie

Comment

De dieselmotoren zijn oersterk normaal gezien
          Benzines kunnen al een miserie hebben met injectie of carburatie.

Comment

Bij de Duitse benzine wagens zal dit toch wel meevallen hoor. Dit weekend een Audi 80 van 1979 terug leven ingeroepen na 16 jaar stilstaan. Het enige probleem was dat er geen benzine ingespoten werd bij gas geven. Oplossing was om de carburator te opnenen, klein buisje uitnemen en even doorblazen met de compressor. Eens alles terug gemonteerd zonder aarzelen direct weg.

Comment

De ervaring van de bouwkwaliteit van de W123 vind ik toch echt uniek en geweldig. Dat massieve staal van die bumpers, de dikte van het plaatwerk, hoe het voelt om die kofferklep dicht te slaan, de zetels met het verenpakket en paardenhaar.
              2AG97 schrijft dat hij de auto gevonden heeft die hét is voor hem, Yacub de zijne is ook al jarenlang te zien in de straten van Gent. De W123 is echt zo een auto waar je tientallen jaren lang mee zou willen rijden, die je niet kan beu worden omwille van zijn vele kwaliteiten, waar je je telkens weer blijft verbazen. Dat is wat mij zo aansprak aan Mercedes. Het dagelijkse doch niet-vervagende genoegen van de confrontatie met uitmuntendheid op elk vlak: ontwerp, vormgeving, afwerkingskwaliteit, comfort.

Bijna tien jaar geleden ging ik werken voor een bouwkundig laboratorium van de Universiteit Gent. Er waren een aantal dienstwagens ter beschikking om ter plaatse te gaan op werven, in de prefabindustrie, etc. Eén van die auto's was een zwarte W123 die tot een decennium voordien gebruikt was als dienstwagen met chauffeur voor de belangrijkse professor. De auto was gewoon trouw in de garage blijven wachten en werd nu heel sporadisch eens gebruikt door een technisch personeelslid of een professor.
              Ik vond het echt geweldig om met die snelle heerlijk schakelende stijlvolle Mercedesclassic rond te rijden voor mijn werk!

Zelf heb ik ongeveer tezelfdertijd een 240D gekocht waar ik een hele leuke tijd mee beleefd heb en die in de loop van 5 jaar weer helemaal in toptoestand is gebracht. Geweldige auto!

2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

wat ik schreef bij de 190 dat de 123 oud was op het einde van zijn carriere had op zich nix met zijn kwaliteiten te maken, die bleven pal overeind...maar het uitzicht was oud en mensen keken echt reikhalzend naar zijn opvolger...de 124 maakte 10 jaar later net hetzelfde mee, nu is de 124 legendarisch en de 210 hoegenaamd niet...maar in 1995 na 10 jaar was men blij met de aflossing

Comment

Fak, wat een zalige 123, die 250.

Dat zoek ik ook wat atm; een auto waar je elke keer opnieuw terug verliefd op wordt. Spijtig dat de W123's zo roestgevoelig zijn, anders was ik al aan 't zoeken om eentje als daily te gebruiken.

E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.
                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    wat ik schreef bij de 190 dat de 123 oud was op het einde van zijn carriere had op zich nix met zijn kwaliteiten te maken, die bleven pal overeind...maar het uitzicht was oud en mensen keken echt reikhalzend naar zijn opvolger...de 124 maakte 10 jaar later net hetzelfde mee, nu is de 124 legendarisch en de 210 hoegenaamd niet...maar in 1995 na 10 jaar was men blij met de aflossing
                    Ja, de 123 was natuurlijk verschrikkelijk ouderwets op het einde. De stijlevolutie was enorm, iets wat we sindsdien niet meer gekend hebben: moderne plastic bumpers in plaats van vercroomde exemplaren sinds het begin van de auto.
                    Dat een nieuw model 190 evenveel kostte als een oude 123 is misschien niet zo onlogisch maar retrospectief nu vind ik dat toch nogal ironisch als je ziet hoe de 190 veel meer lowbudget werd gebouwd.

Comment

Ik geloof ergens wel dat iedere E-klasse van Mercedes een icoon was of gaat worden. 5 jaar geleden toen ik mijn 124 kocht maakte iedereen er de welgekende grapjes om... In die 5 jaar heb ik de evolutie meegemaakt naar wat nu nog altijd aan het groeien is aan populariteit. Akkoord de 124 zal altijd een groter icoon blijven dan de 210... Maar geef de 210 (de weinige die nog over blijven) nog een 5 tot 10 jaar de tijd. En die zal zijn liefhebbers ook wel gevonden hebben .
                      Benzine
                      '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                      '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                      Diesel
                      '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                      '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                      '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                      '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                      '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Wat is er uiteindelijk met die 250 gebeurt Gere?
                        Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                        Current:
                        1987 Mercedes-Benz W124 200D
                        1979 Mercedes-Benz W123 280E
                        1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                        Ex:
                        1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                        1976 Mercedes-Benz W123 250
                        1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                        1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                        1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                        1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                        2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                        1980 Mercedes-Benz W123 280
                        1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                          Wat is er uiteindelijk met die 250 gebeurt Gere?
                          Ik mocht die eerst hebben voor €750 die ik bood maar na protest moest ik hem voor meer verkopen via Kapaza. €2200 gekregen van een Hollander via Kapaza.
                          Last edited by Gere; 06/01/2016, 23:27.

Comment

De w123 is iets speciaal. Rijgedrag van een boot, je voelt dat het een oude auto is maar toch wil je er altijd weer mee rijden. In mijn geval (300d) traag, maar het stoort nooit. De auto komt nog goed mee in het verkeer en als je die wat gewoon bent heb je nergens problemen. Design is geweldig: hoekig, simpel en mooi. Vooral zeer overzichtelijk, qua zichtbaarheid de beste auto waar ik al mee gereden heb. Design is natuurlijk persoonlijk. Wat het meeste opvalt aan de w123 is de kwaliteit. Na 32 jaar is die nog altijd enorm solide en betrouwbaar. Deze zomer met 38°c een dikke 400km door Nederland afleggen, of in de winter bij -7 naar de ardennen, nooit laat die het afweten. Alles werkt nog perfect na al die jaren. Ik rij nu een paar maanden met een 190e als dagelijkse auto. Zowel de w123 al de 190e zijn van 1984. De 190 is ook een goede auto waar ik met plezier mee rij, maar die is gewoon zo goed niet als zijn grotere broer. Bij de w123 is er veel meer aandacht besteed aan de details. 190 rijdt wel lichtvoetiger en snediger dan een w123, maar de 123 is meer auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                              Ik mocht die eerst hebben voor €750 die ik bood maar na protest moest ik hem voor meer verkopen via Kapaza. €2200 gekregen van een Hollander via Kapaza.
                              Zonde Ik had 'm voor €2200 zelf gekocht.

E30SHOP.be
                              - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Comment

in de 123 zie je al usp, geen regen over de zijruiten, en veeeeeeel lijnen

Comment

In dat Vtm programma deed er ook ene mee zeker?

Met O plaat, hoe achterlijk is dat. Zo de wet negeren.

Comment

Zie je vaak bij series... Nog met een paar forummers mee gefigureerd met onze auto's in 'Tot Altijd'. De originele recente nummerplaten (ik had zelfs op 1 van m'n 2 toenmalige auto's al een nieuwe Europese plaat) bleven op de auto, maar de film (tenminste dat fragment) speelde zich af in de jaren '80. Ze hadden wel een paar 'oude' nummerplaten mee, maar uiteindelijk werd er geen enkele van die platen gebruikt. Nuja, veel maakte het niet uit want uiteindelijk kwam er bijna geen enkele auto in beeld.

Het moet ook altijd zo goedkoop mogelijk zijn, daarom rijden personages vaak met oude bakken, die de producenten voor een prikje gekocht hebben bvb, indien ze niet gesponsord worden door een dealer. En als ze gesponsord worden, rijdt iedereen dan weer met hetzelfde merk.

E30SHOP.be
                                      - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Ik zou toch best wel fier zijn moest mijn W123 daarin meedoen, komt toch vrij vaak in beeld.

Tijdje terug ben ik nog gecontacteerd geweest door VTM voor nog een andere serie, maar dat valt altijd op slechte momente hé.
                                        Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                        Current:
                                        1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                        1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                        1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                        Ex:
                                        1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                        1976 Mercedes-Benz W123 250
                                        1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                        1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                        1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                        1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                        2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                        1980 Mercedes-Benz W123 280
                                        1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

Mij vroegen ze voor Nl serie met w110. Ze hadden al zelfs taxi kostuum voor me. Maja was 2 dagen opname in de winter int zout pff nee bedankt.

Comment

Working...
                                          X