Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VHRS Rally Oldtimers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • VHRS Rally Oldtimers

    Hoi, ik zit al een paar maanden te overwegen om een oldtimer te kopen.

    Ik twijfel nog tussen een aantal merken en modellen om als 1ste oldtimer aan te kopen (voorwielaandrijving of niet, veel voorkomende motor voor de wisselstukken? enz). Enkele voorbeelden: BMW 320i tot 325ix, Golf II Gti 8V tot G60.

    Ook zou ik willen deelnemen aan Rally's. Ik zie het wel zitten om deel te nemen aan regelmatigheids criteriums (gemiddelde snelheid van 65km/u?).
    Ik zoek dus geen rally sport wagen verboden aan de openbare weg maar een oldtimer waar ik af en toe is mee kan doen aan een rally.

    Ik vond daarom het VHRS criterium. Maar verder vind ik hierover geen enkele info. Ik heb enkel gevonden dat het voertuig ouder dan 1 januari 1987 moet zijn, normale 'O'-keuring, geen rolkooi en geen racebanden maar straat banden. Maar verder niets.

    Zijn er hier die mij meer info kunnen geven, of links?
    Wat moet de piloot en copiloot hebben als licenties?
    Waaraan moet de wagen voldoen, welke keuringen, max cc, gewicht, enz?

    Thx

  • #2
    Eén duur adres: www.racb.com

    Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

    Comment


    • #3
      De site en de organisatie ken ik, maar nergens vind ik er iets over VHRS.

      Dees is wel leuk, maar soms duur of ver om deel te nemen, zo rap op een weekendje: http://www.bfov-fbva.be/nl/historische-rallys/kalender/

      Comment


      • #4
        Bij de VAS ( Vlaamse autosportfederatie - www.vas.be ) hebben we de Regularity.
        Is tijdens een rally tegen een gemiddelde van max. 49.9 km/u, zonder helm, met een jaarvergunning van 30 euro.
        Auto moet wel groen kaart hebben en minstens 25 jaar oud zijn.

        Marathon: Youngtimers en oldtimers, gemiddelde van max. 50 km/u, wedstrijden van om en bij de 300 - 600 km, gewoon op de openbare weg, zelfde vergunning van 30 euro.
        Classic: Geen leeftijdsgrens van wagens, gemiddelde van max. 36 km/u, wedstrijden van om en bij de 250 - 300 km, gewoon op de openbare weg, zelfde vergunning van 30 euro.
        Rittensport: Geen leeftijdsgrens van wagens, wel 3 klassen volgens moeilijkheid ( Recreatie = beginners, Toerisme = gevorderden, Sport = specialisten ) gemiddelde van max. 25 km/u, wedstrijden van om en bij de 100 km, gewoon op de openbare weg, maar 's avonds, zelfde vergunning van 30 euro.

        Buiten de Marathon ( ook beperkt in wedstrijden ) is dit vrij betaalbaar.

        Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

        Comment


        • #5
          Thx, is idd zoiets als de 'VAS-classics' dat ik zoek, maar ken je soms de waalse aanhanger? De VAS site is alleszins veel beter dan de weinige info dat ik kan vinden aan de waalse kant.

          Waarom liever waasle kant: ik zou dit doen samen met een waalse collega die van de kanten van luik is.

          Maar op de VAS site heb ik al veel info :-)

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door H-Boy Bekijk Berichten
            Thx, is idd zoiets als de 'VAS-classics' dat ik zoek, maar ken je soms de waalse aanhanger? De VAS site is alleszins veel beter dan de weinige info dat ik kan vinden aan de waalse kant.

            Waarom liever waasle kant: ik zou dit doen samen met een waalse collega die van de kanten van luik is.

            Maar op de VAS site heb ik al veel info :-)
            Waalse regionale tegenhanger van de VAS is ASAF.

            Zij kennen ook zo iets als VAS classic, maar in tegenstelling tot de VAS waar we gereglementeerde systemen kennen is het daar meer volgens het systeem dat de inrichter uit zijn mouw gaat toveren. Je weet dus nooit wat je te wachten staat.

            Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
              maar in tegenstelling tot de VAS waar we gereglementeerde systemen kennen is het daar meer volgens het systeem dat de inrichter uit zijn mouw gaat toveren. Je weet dus nooit wat je te wachten staat.
              Da is ook al wat ik als indruk had... :-/

              Super info, die ASAF had ik nog niet gevonden.

              Comment

              Working...
              X