Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kinderstoel heupgordel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kinderstoel heupgordel

Hallo,

Ik ben op zoek naar een kinderstoel die kan vastgemaakt orden met enkel een heupgordel voor in mijn Peugeot 404 uit 1965. Romer Versafix is zo een stoel, maar die zijn behoorlijk duur. Weet iemand een alternatief?

Heeft er hier iemand ervaring met het vervoeren van kleine kinderen in een oldtimer?

Op veiligheid van je kind mag je niet besparen. Je zit al met een brak systeem van een enkele gordel, en gaat dan nog een beetje over de kostprijs van een stoel vallen die dit ondersteund. Mijn kind gaat enkel mee in zijn of haar MaxiCosi met de Isofix base mee in een ander auto en heeft die peroon geen isofix, dan wissel ik van auto. Maar met zo'n gordel, je moet eens chrashtesten bekijken en die zijn dan nog3punts.

Comment

Feit is dat sommige stoelen toch een pak meer kosten zonder dat die echt beter zijn...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Hier een testje

Beim ADAC Kindersitztest wurden bereits über 350 Kindersitze getestet. Welche zu empfehlen sind und welche eine Gefahr für Ihr Kind darstellen.

Ik heb deze voor de baby: https://www.adac.de/infotestrat/test...x%29&ergo=True

En deze als opvolger dan: https://www.adac.de/infotestrat/test...e%29&ergo=True

Comment

alle tests ten spijt, de veiligheid begint bij de ouders. Doen die niet met het stoeltje wat men ermee hoort te doen, haalt het allemaal niet uit. Hoeveel ouders ik niet hoor zeggen dat ze de gordeltjes toch niet te hard aanspannen omdat het kindje anders ongemakkelijk zit. Bij mij waren de gordels zo hard aangespannen dat ge er gitaar op kon spelen.
          Maar in het geval van de topicstarter zou ik toch ook zoeken naar een beter alternatief. Een heupgordel is op zich nooit genoeg. Laat desnoods een vierpuntsgordelsysteem installeren dat je naderhand terug kunt uitbouwen zonder merkbare sporen. Of als dat geen optie is, toch maar een driepuntsgordel dan en dat zal dan ook een manuele zijn. Dat is voor uzelf trouwens ook beter.
          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
          X