Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Restauratie Beginner

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Restauratie Beginner

Hoi Allemaal,

Mijn naam is Youri. Ik zou graag zelf een oude wagen willen opknappen en onderhouden maar heb niet enorm veel verstand van auto's. Nieuwe wagens hebben zoveel extra's en veel is computergestuurd dus ik wil lekker simpel starten met een oude wagen zonder vele extra's. Ik heb bijna geen ervaring met sleutelen aan wagens maar werk zelf wel in de metaaltechniek (CNC frezen) en vat dingen snel op.

Mijn huidige wagen is een Fiat Punto 1.2 Sportsound uit 2005. Hier ben ik wel tevreden over maar ik vind het jammer dat ik hier weinig aan kan sleutelen. Ik moet iedere werkdag bijna 100 km rijden dus alles uit elkaar halen om problemen op te lossen heb ik geen tijd voor. Vervoer naar mijn werk is ook lastig i.v.m. ploegendienst. Bij problemen probeer ik het zelf te onderzoeken en op te lossen maar meestal zonder resultaat en stuur ik hem naar de garage.

Mijn vraag is: Wat is een goede wagen om mee te starten? Ik heb de laatste jaren aardig gespaard dus kan wel een wagen voor een paar duizend euro gaan kopen maar denk niet dat dit verstandig is. Ik heb al veel op internet gelezen en een goede roestvrije body is echt de eerste prioriteit. Misschien is het beter om een iets jongere auto te kopen om te leren? Hopelijk hebben jullie tips.

Koop iets goedkoop, waar veel stukken en informatie over te vinden is. Bvb een Golf II oid. Zijn ideaal om op te leren en stukken ervoor vindt ge overal. En er zijn redelijk propere van carroserie te vinden voor niet al teveel geld.
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Golf 2 is inderdaad een goede wagen om mee te starten. Ik was jouw leeftijd toen ik mijn GTI kocht.

Er zijn wel een paar dingen waar je rekening moet mee houden: