Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
interieur op een oude 924 valt al bij al wel mee.
Meestal gescheurde zetels in de naden, dashboard die gescheurd is. Electronica is wel iets lastiger als het zo een nest is.
Als daar een hobbyist wat zitten prutsen heeft kan het wel es lang duren alles weer goed te krijgen.
Aftermarket targadakjes die velen hebben zijn geen meerwaarde maar wel veel toegepast
Volledig draadboom is zo te koop maar wel aan de prijs in vergelijking met de kostprijs van je project.
Dat is eerder de moeite en een probleem bij een 928 wil je die gremlin vrij krijgen.
Kheb een paar van die dingen staan vooral turbo's en ze zijn echt leuk om mee te rijden.
Een 924Na is met hopen te koop. Kijk voor eentje die meer gegalvaniseerd is, de latere types dus.
Een heel vroege roestvrije in een leuk pastelkleur of eentje die vroeger two tone was en nu in 1 kleur die kan wel de moeite zijn.
Een turbo 924 is een geniaal ding. In projectstatus zijn er wel voor 2 à 3K te vinden maar dan kruipt er nog wel wat in. rijdbaar is een 4 à 5K wel mogelijk.
Er staat in Nederland een 924 swiss special te koop, moet terug in originele kleur en interieur is niet meer de originele stof.
Motorisch zit het goed, kerel waar ik af en toe turbo onderdelen haal in Nederland heeft hem es nagelopen.
Zeker een doenbaar project, vraagt 2500 euro ervoor. Staat op marktplaats.
Als je de plaats hebt om ernaast een donorauto te hebben dan is dat leuk maar de onderdelen zijn nu niet zo duur om gewoon los te kopen.
Ik koop toch ook geen CNC draaibank voor de lol zonder daar iets van te kennen
Ik ben niet van plan om een hele cursus te gaan volgen maar door alles te leren door zelf te sleutelen. Bij iedere handeling zal ik opzoeken hoe ik dit het beste kan doen etc.
Denk maar niet dat je die Porsche voor 2500€ in rijdende toestand krijgt hé.
Dat compleet interieur moet vervangen worden, en je moet nog een dashboard en al die electronica vinden hé.
Klopt, Dit zal inderdaad een duur project gaan worden. Ik heb er goed over nagedacht en heb besloten om een simpelere wagen te zoeken waarmee ik kan starten.
interieur op een oude 924 valt al bij al wel mee.
Meestal gescheurde zetels in de naden, dashboard die gescheurd is. Electronica is wel iets lastiger als het zo een nest is.
Als daar een hobbyist wat zitten prutsen heeft kan het wel es lang duren alles weer goed te krijgen.
Aftermarket targadakjes die velen hebben zijn geen meerwaarde maar wel veel toegepast
Volledig draadboom is zo te koop maar wel aan de prijs in vergelijking met de kostprijs van je project.
Dat is eerder de moeite en een probleem bij een 928 wil je die gremlin vrij krijgen.
Kheb een paar van die dingen staan vooral turbo's en ze zijn echt leuk om mee te rijden.
Een 924Na is met hopen te koop. Kijk voor eentje die meer gegalvaniseerd is, de latere types dus.
Een heel vroege roestvrije in een leuk pastelkleur of eentje die vroeger two tone was en nu in 1 kleur die kan wel de moeite zijn.
Een turbo 924 is een geniaal ding. In projectstatus zijn er wel voor 2 à 3K te vinden maar dan kruipt er nog wel wat in. rijdbaar is een 4 à 5K wel mogelijk.
Er staat in Nederland een 924 swiss special te koop, moet terug in originele kleur en interieur is niet meer de originele stof.
Motorisch zit het goed, kerel waar ik af en toe turbo onderdelen haal in Nederland heeft hem es nagelopen.
Zeker een doenbaar project, vraagt 2500 euro ervoor. Staat op marktplaats.
Als je de plaats hebt om ernaast een donorauto te hebben dan is dat leuk maar de onderdelen zijn nu niet zo duur om gewoon los te kopen.
Een Porsche is te duur om mee te starten. Ik kan beter een goedkoper merk kiezen waar meer onderdelen voor beschikbaar zijn en waarbij de prijzen een stuk lager liggen. Waarschijnlijk gaat niet alles goed en verkloot ik een aantal dingen, dan heb ik liever dat een nieuw onderdeel kopen niet te duur is. Zo'n Porsche project lijkt me erg leuk maar voor een beginner is het te ingewikkeld denk ik.
Een Porsche is te duur om mee te starten. Ik kan beter een goedkoper merk kiezen waar meer onderdelen voor beschikbaar zijn en waarbij de prijzen een stuk lager liggen. Waarschijnlijk gaat niet alles goed en verkloot ik een aantal dingen, dan heb ik liever dat een nieuw onderdeel kopen niet te duur is. Zo'n Porsche project lijkt me erg leuk maar voor een beginner is het te ingewikkeld denk ik.
Dat peins ik ook.
Niet per se ingewikkeld, maar toch wel duurdere onderdelen, omdat Porsche.
Wat je inderdaad het meeste terugvind is een Golf II. Wel dodelijk saaie auto, maar je zal er wel veel van leren aan een goedkope prijs.
Eigenlijk keuze genoeg zou ik zeggen!
Voor 300-400€ moet je zeker iets kunnen vinden dat ofwel mechanisch redelijk in orde is, ofwel qua carrosserie nog wel meekan zonder laswerk.
Zoek je wat meer fun, dan zou ik naar een cabrio gaan: Golf 1 of Peugeot 205 zijn de meest voorkomende.
Tja, als je een auto van 200€ koopt, en daar voor 1000-2000€ stukken en werkt in steekt, dan heb je misschien een auto die je voor 500€ kan verkopen.
Maw waardeloos is waardeloos.
is het de bedoeling om op te kopen, op maken en weer verkopen met winst? dan kan ik al zeggen dat het niet de moeite is. je haalt er nooit uit wat je erin gestoken hebt aan kosten.
met die witte fiesta mk1 heb ik geen winst gemaakt, ik heb wel winst gemaakt op alle onderdelen die ik al verzameld had en die in 1 lot verkocht heb. en ik had die fiesta al gratis gehad en spotgoedkoop low budget opgemaakt.
een porsche 924 heeft toch veel goedkope onderdelen en mechanische is het bijna een audi. dus die kosten vallen best mee.
een interieur laten overtrekken blijft een interieur overtrekken. dat maakt niet uit of het een porsche, of een golfke is. eigen werkuren idem. of je nu een cardan moet vervangen op een weekend: de tijd, het werk, de tools kosten hetzelfde. de cardan als onderdeel op zich kost ook niet veel meer.
wil je goedkoop leren, koop het grootste wrak die je kan vinden (meestal vind je autos zonder apk voor de cross makkelijk zat tussen 50 en 150€).
wil je geld verdienen, begin hier dan niet mee en ga gewoon in loondienst bij een garage werken.
knutsel je graag, koop je dan een leuke weekend wagen, en lap die op. mazda mx5, golf cabrio,...
lekker cabrio autootje en die kan je altijd weer doorverkopen. zo spendeer ik ook tijd aan mijn capris. t is een hobby en het maakt niet uit dat die 2000€ budget opeet op een jaar tijd. ik heb die nog steeds in de garage staan, en veel geld verliezen doen die toch niet. als je dan een beetje de markt in de gaten houden kan je af en toe eens onderdelen goedkoop krijgen. moet je dan eens wat opkuisen, geraakt je zeldzame stukken toch snel met winst weer kwijt (vooral uitkijken naar speciale wielen enzo).
ik heb zo zeldzame Xpack velgen verzameld als losse velgen. koste me ongeveer 300€ om ene set compleet te krijgen. eens compleet te koop voor 500€ en het duurde GEEN DAG om er vanaf te geraken. de fun van het verzamelen, het zoeken online, en iemand blij maken met een 'goedkoop' setje waar je zelf nog eens wat aan verdiend. k heb er zo nog gesproken op treffens die beweerden dat die velgen ONMOGELIJK te vinden zijn, en ik had er thuis in de garage gewoon 12 liggen
Topicstarter heeft toch niet gezegd dat hij winst wil maken.
Misschien wil hij wel 1000€ (300€ auto + 700€ kosten) maken om voornamelijk te leren sleutelen aan een wagen en daarna een beetje rond te tuffen.
En zoals Andy zegt: voor 700€ kan je al heel veel zelf doen!
Vraag is ook hoeveel je er aan wil sleutelen?
Enkel mechaniek, of ook interieur en ook carresserie?
Naar mijn mening beginnen met mechaniek.
Daarvoor zoek je dan best een aantrekkelijke wagen met mechanische problemen waar je zelf veel tijd in kan steken. Zoals die Golf cabrio bvb.
Dan kan je je concentreren op het mechanische en krijg je hem wel goedkeurd zonder dat je ook nog moet gaan lassen etc. Anders blijft zo'n project maar aanslepen.
En dan kan je al wat er mee gaan rijden en rustig uitkijken naar een volgend projectje. Als je bvb die golf kan kopen aan 400€ en voor 300€ kan repareren, krijg je hem zeker verkocht voor 1000€ (in België) aan een jong gastje.
Deze auto's zijn wel heel goedkoop maar zijn ook echt niet aantrekkelijk. Ik zit zelf aan een wagen te denken rond de 1000 euro waar iets mechanisch mis mee is. Carrosserie wil ik liever geen werk in steken en het interieur wil ik wel opknappen. Stoelen of andere onderdelen vervangen of het dashboard een nieuwe spuitbeurt geven is wel leuk om te doen. Ik zat zelf aan een cabriolet te denken zodat het heerlijk is om in de zomer te touren. Of het moet echt een oude 'sportwagen' zijn zoals bijvoorbeeld een Porsche, maar ik denk dat een leuke cabrio het beste is om mee te starten.
Ik rij nu zelf in een Fiat Punto uit 2005 en denk dat ik daar beter aan kan gaan sleutelen i.p.v. zo'n onaantrekkelijk model voor een paar honderd euro waar veel aan moet gebeuren.
Ik ben een beetje aan het rondzoeken en vraag me af, is een Toyota MR2 of een Fiat Barchetta iets? Iemand ervaringen met deze wagens?
Welke MR2 generatie? De eerste, hoekige, of de 2e afgeronde, baby Ferrari achtige?
Eerste is wat moeilijker te vinden en prijs begint te stijgen en zal meer carrosserie werk hebben. 2e is meer te vinden.
Beide zeer goede wagens, dus eentje vinden met goede koets, maar mechanische problemen zal wat moeilijker zijn.
Barchetta: als de vooroordelen mogen spreken, zal je daar wel meer aan mogen sleutelen
Persoonlijk zou ik dan eerder een MX5 nemen, maar dit is mijn mening.
Welke MR2 generatie? De eerste, hoekige, of de 2e afgeronde, baby Ferrari achtige?
Eerste is wat moeilijker te vinden en prijs begint te stijgen en zal meer carrosserie werk hebben. 2e is meer te vinden.
Beide zeer goede wagens, dus eentje vinden met goede koets, maar mechanische problemen zal wat moeilijker zijn.
Barchetta: als de vooroordelen mogen spreken, zal je daar wel meer aan mogen sleutelen
Persoonlijk zou ik dan eerder een MX5 nemen, maar dit is mijn mening.
Daar had ik nog niet echt een keuze tussen gemaakt. Wat me vooral opviel was de goedkope prijs en een hoog aantal pk's.
Een MX-5 is ook interessant inderdaad, vooral dat het een cabrio is spreekt me aan. Deze zijn ook veel in de markt te zien dus ik neem aan dat er ook veel onderdelen beschikbaar zullen zijn.
Comment