Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belangrijkste zaken bij aankoop oldtimer/classic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Geen poot om op te staan. Eris ook nergens in de wet wat verduidelijkt wat'in goede staat' betekend. Voor de ene is in goede staat als er geen doorgerotte stukken zijn voor de ander is oppervlakkige roest al een wrak.

In mijn ogen ligt de schuld bij de koper die nergens/amper naar gekeken heeft.
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Daarom dat ik bij verkoop van een auto steeds het zinnetje "de verkoper kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele zichtbare en / of onzichtbare gebreken" noteer in mijn factuur, dan ben je van zo'n gezwets van af.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
        Geen poot om op te staan. Eris ook nergens in de wet wat verduidelijkt wat'in goede staat' betekend. Voor de ene is in goede staat als er geen doorgerotte stukken zijn voor de ander is oppervlakkige roest al een wrak.

In mijn ogen ligt de schuld bij de koper die nergens/amper naar gekeken heeft.
        Voorzichtig mee zijn. Er zijn grenzen aan de rekbaarheid van dat begrip. Als je de aangehaalde situatie voor een rechter zou trekken en kan aan tonen dat :
        a) er nog geen werken uitgevoerd zijn aan de wagen
        b) er zo goed als géén kilometers mee gereden zijn
        dan zou je de aankoop wel nog geannuleerd kunnen krijgen. MAar de verkoper op laten draaien voor de kosten, dat zal niet lukken.
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
        X