Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chevrolet 1933 scheurtjes in witte rand op band en speling op stuur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Chevrolet 1933 scheurtjes in witte rand op band en speling op stuur

    Ben gaan kijken om een Chevrolet master coupe 5 window te kopen,en heb nog niet beslist omdat in de witte randen van de banden kleine scheurtjes zitten,loopvlak is in uitstekende staat,ben bang dat dit niet door de oldtimer keuring komt.
    Ook heeft het stuur nogal veel beweging voor ie pakt,hoeveel zouden ze toestaan in de keuring ?
    Kent er iemand een goed adres in belgie of nederland voor wisselstukken Chevrolet 1933 ?

  • #2
    Banden kunnen stokoud zijn het beste is onmiddellijk vervangen door nieuwe, dit voor je eigen veiligheid.
    Als het enkel speling is op het stuurhuis zou het kunnen weggenomen worden met een stelschroef (bout) die op het stuurhuis zit.
    Als er speling op gewrichten zit deze het beste vervangen.
    Voor stukken: even googelen
    of eens vragen bij speedshop Stekene
    Z4 M40i

    Comment


    • #3
      Serieus...een auto van 1933 en ge verwacht dat er nieuwe banden opliggen en geen speling heeft.....

      Comment


      • #4
        No offense maar niet iedereen is geschikt voor dit soort oldtimers, stukken liggen niet altijd in het schap. Ik ken iemand die voor zijn zestiger jaren oldie zelf stukken freest als het moet wegens niet verkrijgbaar.
        Last edited by ; 16/08/2016, 19:48.

        Comment


        • #5
          Ik weet ook wel dat ik niets nieuw kan verwachten,maar in verband met die scheurtjes heb ik eens ergens gelezen van banden die met speciale verf een stuk of 4 maal geverfd worden met witte boord deze kunnen na een tijdje barstjes vertonen in de witte verf,heeft iets te maken met radiaal banden of niet.
          Deze banden zijn zeker niet stokoud,zelf zitten er nog van die lintjes op die je ziet bij nieuwe banden aan zijkant loopvlak.
          Mijn vraag was gewoon of ze in de keuring daar moeilijk zouden om doen.Van speling in stuur hetzelfde.
          Heb ook nog een motorfiets gehad van in de jaren 30 en weet dat je daar zeer veel aan moet sleutelen,heb deze ongeveer 10 jaar gehad.
          Voor stukken van dit type wagen kan je nog genoeg vinden in Amerika,heb al verschillende site gevonden met bijna alles van koetswerk en alles mechanisch,maar als er hier iemand zou zitten die ook aan die stukken geraakt en groote bestellingen plaats kan die veel goedkoper inkopen en verzending goedkoper krijgen.

          Comment


          • #6
            Het is iets unieks, dus als de prijs goed zit zou ik niet vallen over die 2 gebreken. Nieuwe banden eronder en stuurhuis vervangen of laten reviseren en gewoon genieten van uw Chevy

            Comment


            • #7
              Wow coole auto! Heb je foto's?
              Ze doen op de keuring niet lastig over wat je zegt.
              De verf kan inderdaad barsten, is niet erg en het betekent niet dat de band daarom versleten is.
              Zoals Camaro zegt kan je de speling regelen via die stelbout op het stuurhuis, is vrij simpel (zelf Chevy's van veel later hebben nog zo'n stelschroef, hetzij iets 'complexer'). Hier kijken ze ook niet naar maar ik ben wel benieuwd wat je verstaat onder "veel speling"? Hoeveel graden moet je draaien aan je stuur voor hij pakt?

              Als de auto roestvrij is, rijdt en remt zonder uit elkaar te vallen, zal het wel oké zijn
              Vooral zien dat het chromé aanwezig is! Deze stukken zijn veruit het duurste en het zeldzaamste.
              Classic cars on demand

              www.facebook.com/CaliforniaDream.be
              www.californiadream.be

              - It's time to make your dream come true -

              Comment


              • #8
                Auto gekocht in duitsland en laten transporteren naar mij.
                Ben al een beetje aan sleutelen geweest om motor beter te laten lopen en beter te starten .
                Zo was er in de carburator in de vacuum pomp een boutje afgevallen ,ook ondekt dat er een elektrische benzine pomp is geinstaleerd om gemakkelijker te kunnen starten ,deze is volledig buiten zicht gemonteerd en loopt door bestaande circuit.
                Banden witte rand opnieuw gedaan met witte banden verf.Als ik nieuwe wil heb ik er al gevonden in duitsland met thuislevering,ook banden centrale in ingelmunster kan deze leveren in 2 verschillende merken maar geven nog geen prijs.
                Stuurhuis werd 3 jaar geleden gereviseerd,worm en sector (jambroers) kosten 425 euro zonder btw,maar zit toch nog altijd ongeveer 5cm speling op ,is misschien normaal bij zo een oude auto.
                Auto al laten douaneren en in orde ,kosten voor douane papieren 10 cent.
                Verder nog wat kleine zaken doen voor ik naar de keuring ga,hopelijk erdoor.
                Heb nog geen fotos getrokken,heb wel fotos van internet maar kan deze niet plaatsen,als ik er zelf getrokken heb zal ik ze plaatsen onder rubriek mijn oldtimer.

                Comment

                Working...
                X