Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te hoge vraagprijzen Bmw e30... ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Te hoge vraagprijzen Bmw e30... ?

    Sinds een jaar of 2 volg ik de vraagprijzen van de Bmw E30 uit interesse.
    Voornamelijk voor de Cabrio's.
    Hetgene mij is opgevallen is dat de prijzen ongelooflijk zijn gestegen de laatste jaren.
    De laatste tijd heb ik wel het idee dat ze meer en meer blijven staan...
    Ik vraag mij dan ook af hoe de prijzen zullen evalueren de komende tijd.
    Moeilijke vraag natuurlijk...

    In Nederland stonden de Cabrio's 2 jaar geleden te koop aan 3000 euro en nu ook allemaal rond de 10000 euro.
    Maar daar blijven ze nu ook allemaal staan....

    Ben benieuwd wat jullie mening hierover is....

  • #2
    Tja, niet leuk natuurlijk he. In de 5 jaar dat ik bezig ben met E30's, zijn de (vraag)prijzen verdubbeld. M'n eerste E30, een 316 carbu van first owner (niet rechtstreeks van first owner gekocht maar degene waar ik 'm van kocht had 'm niet ingeschreven) en met 87.500 km op de teller, kocht ik voor €1000 incl. keuring voor verkoop.. Had ik geweten wat ik nu wist, dan had ik hem bijgehouden.. Of een 325i gekocht (propere gingen toen voor 5k of zo).

    E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

    Comment


    • #3
      ik heb in 2006 een E30 325i gekocht voor 401€, toen ik de auto ging ophalen(regio Keulen) werd mij gevraagd of ik er nog 6 wou kopen voor 2500€ in totaal...
      spijt dat ik toen geen ja gezegd had
      prijzen die ze nu vragen zijn van de pot gerukt
      mijn autootjes:

      Volvo V60 D3 R-Design 2021
      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

      Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

      Comment


      • #4
        ik weet het niet.... ze maken er ook géén meer bij hé, en als je nu een hele propere 318 cabrio zoekt, met ganse onderhoudshistorie,zonder ongevallen, met minder dan 150.000 kilometer, zit je inderdaad snel tussen 8 en 10.000 euro, maar of dat nu te véél is....
        Voor de zescilinders ga je al snel tussen 12 en 15000 euro...

        Het is gewoon vraag en aanbod, da's hetzelfde verhaal bij Geitjes, vw kevers, Porsche oldtimers, noem maar op...

        En zeker auto's die vertroeteld geweest zijn, nog in eerste lak staan, die full historie hebben, die gaan altijd hun prijs blijven houden..

        Comment


        • #5
          Het feit dat ze toen te goedkoop gingen, wil ook zeggen dat er veel verloren gegaan zijn door slecht beheer... Beter wegdoen naar de schroot ipv te onderhouden en herstellen...

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
            Tja, niet leuk natuurlijk he. In de 5 jaar dat ik bezig ben met E30's, zijn de (vraag)prijzen verdubbeld. M'n eerste E30, een 316 carbu van first owner (niet rechtstreeks van first owner gekocht maar degene waar ik 'm van kocht had 'm niet ingeschreven) en met 87.500 km op de teller, kocht ik voor €1000 incl. keuring voor verkoop.. Had ik geweten wat ik nu wist, dan had ik hem bijgehouden.. Of een 325i gekocht (propere gingen toen voor 5k of zo).
            Da's met veel dingen zo hé.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
              Da's met veel dingen zo hé.
              Idd...

              E30SHOP.be
              - Alles voor uw BMW E30.
              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                Da's met veel dingen zo hé.
                inderdaad. Als je 5-6 jaar geleden een Camaro van 70-73 had gekocht, zit je nu ook wel goed.
                Ze smeten toen met die karren naar u hoofd in de USA, niemand moest ze hebben want ze waren enorm roestgevoelig, lelijk en vielen gewoon in het niks tov de 1st gen Camaro. Nu is een goede al even duur als een 1st gen
                Classic cars on demand

                www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                www.californiadream.be

                - It's time to make your dream come true -

                Comment


                • #9
                  Als ge denkt dat een gewone E30 duur is geworden, dan moet ge maar eens kijken naar de evolutie van de prijzen van de M3 E30's.

                  Sinds een jaar of 5 is het nu een trend geworden om te investeren in auto's. Zie ook 964 & 993. Of F355.

                  Comment


                  • #10
                    yup, zowel gewone E30's als de M3's zijn belachelijk duur geworden voor wat ze zijn.
                    heel mooie toffe auto's, maar toch.
                    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                    Comment


                    • #11
                      Allemaal van de pot gerukt, tegenwoordig!

                      Comment


                      • #12
                        De grootste wrakken worden nu aangeboden rond de 10000 euro bij de E30...
                        Bij de M3, Ferrari's en Porsche is dit volgens mij minder...
                        Of ben ik hier verkeerd in ?

                        Comment


                        • #13
                          De enige goedkope Ferrari is een Mondial. Al de rest is zo goed als onvindbaar geworden voor minder dan 50.000 euro. Daar waar er 5 jaar geleden genoeg te koop stonden voor 40.000.

                          Hetzelfde bij Aston Martin: 2 jaar geleden DB7's te koop voor 25.000, nu 35.000 geworden. En dan heb je iets met +100.000 kilometer.
                          Last edited by ; 27/08/2016, 16:52.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                            yup, zowel gewone E30's als de M3's zijn belachelijk duur geworden voor wat ze zijn.
                            heel mooie toffe auto's, maar toch.
                            vind ik ook, volg ook al jaren de advertenties, maar het hoeft niet meer voor me.

                            Comment


                            • #15
                              Markt is al enkele jaren gehijacked door de centenmannen aka 'investeerders', niets met autoliefhebberij meer te maken, enige doel is kopen en duurder doorverkopen.

                              Neveneffect van de nulrente.

                              Is op de kunst- en antiekmarkt tegenwoordig krek hetzelfde.
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                              Comment


                              • #16
                                Bubble prijzen, gewoon afblijven. Koop iets anders leuks, met eventueel ook potentieel voor de toekomst
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                Comment


                                • #17
                                  Een e30 mag dan wel veel waard zijn maar in mijn ogen is dat geen hol waard . Iedereen denkt dat zijn stront van goud is tegenwoordig .
                                  Die e30 cabrio's zijn traag en rijden k?t maar sommigen kicken op looks .

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                    Die e30 cabrio's zijn traag en rijden k?t maar sommigen kicken op looks .
                                    Zoals jij met je nageplaatste M-bumpertjes?

                                    Comment


                                    • #19
                                      In 2000 kocht ik van ne maat ne e30 coupe 325i, voor 10.000 bfr, volledig in orde met beige leder interieur dat als nieuw was en er stond nog een speciale bumper kit op ook(waarvan dat ik de naam al lang vergeten ben) die redelijk wat geld waard was!
                                      Die zomer vertrok ik dan naar salou op verlof en kon dus nog wel wat extra geld gebruiken, dus heb ik hem na 2maand verder verkocht aan een andere maat voor 15.000 bfr....khad wel ne slag geslagen dacht ik toen!!!!!

                                      Comment


                                      • #20
                                        een e 30 is sinds 2004 ik op forum zit, te duur
                                        tenzij hij servo (heel belangrijk) airco (ook belangrijk) en autobak (discuteerbaar) heeft

                                        190 is veel betere auto (ook discuteerbaar) en veel cheaper

                                        Comment

                                        Working...
                                        X