ik zie dat anders. ik koop een oude wagen die ik altijd graag heb gezien, op een moment dat die spotgoedkoop wordt (meestal tussen 15 en 20jaar oud, nog lang voor die echt oldtimer wordt).
ik schaf mij die aan, zet die in orde en rijd er een paar jaar mee. als die 10jaar later dan ineens een pak meer waard is, en ik heb zin in iets anders, dat gaat die buiten en koop ik die andere.
ik steek tijd en amper geld in een golfke van bijna 29jaar oud. maar dat is zo een oldtimer-onwaardige auto (lees: er zijn er veel teveel van om exclusief te zijn) dat onderdelen wijd verspreid zijn en niks kosten. ik heb voor minder dan 200€ rondom de dempers en rubbers vervangen. kapotte cardankop voor 30€ hersteld...
dat is een goeie auto om daily te gebruiken, maar ongeschik om uw geld te laten renderen.
mijn capri 3.0V6 in de garage daarentegen is volgens mij nu al 3x zoveel waard als toen ik die kochte en heb er NIKS aan gedaan.
heb escortjes mk2 gehad die ik voor nog geen 200€ kocht en die jaartje later voor 500€ vertrok. en ik heb dat mooie zwarte interieur eruit nog gehouden voor de mijne (mijn beige geswapped dus). heb ik een beter interieur en er +300€ aan gewonnen ook.
als je in oldtimers zit, dan moet het een hobby zijn. oldtimers verhandelen zuiver en alleen om winst te maken dan moet je:
-een verdomd goeie kenner zijn van alle modellen en hun waarde
-de staat van een oldtimer in een paar ogenblikken kunnen vaststellen en er een correcte waarde op plakken
-af en toe eens een oldtimer met verlies verkopen en leren uit je fouten.
ik heb ook eens gedacht dat de fiesta mk1 geld gingen opbrengen. helaas, na 2complete en een 3de in onderdelen te verzamelen, toch maar net mijn geld weer kunnen uithalen. en dat moet je op tijd zien. als je merkt: hmmm, dat loopt niet zoals ik het verwacht had... dan moet je maken dat je er vanaf geraakt en doe een nieuwe gok.
ik ken zo iemand die op een sloop bovena op een hoop autos een kas zag staan van een oude ford. die had een kapotte motor. heeft die auto aan oud-ijzer prijs gekocht en opgelapt. dat bleek een capri RS2600 te zijn. zijn 'hobbyauto' heeft jaren gereden en is nu een heel pak geld waard.
vroeger had je boeken waar je de waarde van oude wagens kon in opzoeken. iemand een idee of dit ergens op een website ofzo bestaat?
ik schaf mij die aan, zet die in orde en rijd er een paar jaar mee. als die 10jaar later dan ineens een pak meer waard is, en ik heb zin in iets anders, dat gaat die buiten en koop ik die andere.
ik steek tijd en amper geld in een golfke van bijna 29jaar oud. maar dat is zo een oldtimer-onwaardige auto (lees: er zijn er veel teveel van om exclusief te zijn) dat onderdelen wijd verspreid zijn en niks kosten. ik heb voor minder dan 200€ rondom de dempers en rubbers vervangen. kapotte cardankop voor 30€ hersteld...
dat is een goeie auto om daily te gebruiken, maar ongeschik om uw geld te laten renderen.
mijn capri 3.0V6 in de garage daarentegen is volgens mij nu al 3x zoveel waard als toen ik die kochte en heb er NIKS aan gedaan.
heb escortjes mk2 gehad die ik voor nog geen 200€ kocht en die jaartje later voor 500€ vertrok. en ik heb dat mooie zwarte interieur eruit nog gehouden voor de mijne (mijn beige geswapped dus). heb ik een beter interieur en er +300€ aan gewonnen ook.
als je in oldtimers zit, dan moet het een hobby zijn. oldtimers verhandelen zuiver en alleen om winst te maken dan moet je:
-een verdomd goeie kenner zijn van alle modellen en hun waarde
-de staat van een oldtimer in een paar ogenblikken kunnen vaststellen en er een correcte waarde op plakken
-af en toe eens een oldtimer met verlies verkopen en leren uit je fouten.
ik heb ook eens gedacht dat de fiesta mk1 geld gingen opbrengen. helaas, na 2complete en een 3de in onderdelen te verzamelen, toch maar net mijn geld weer kunnen uithalen. en dat moet je op tijd zien. als je merkt: hmmm, dat loopt niet zoals ik het verwacht had... dan moet je maken dat je er vanaf geraakt en doe een nieuwe gok.
ik ken zo iemand die op een sloop bovena op een hoop autos een kas zag staan van een oude ford. die had een kapotte motor. heeft die auto aan oud-ijzer prijs gekocht en opgelapt. dat bleek een capri RS2600 te zijn. zijn 'hobbyauto' heeft jaren gereden en is nu een heel pak geld waard.
vroeger had je boeken waar je de waarde van oude wagens kon in opzoeken. iemand een idee of dit ergens op een website ofzo bestaat?
Comment