Naar aanleiding van het statement van diverse politiekers nationaal en internationaal dat de verkoop van wagens op fossiele brandstoffen aan banden wordt gelegd vanaf 2030, start ik even dit topic.
Als m'n in 2030 de verkoop van wagens op fossiele brandstof aan banden legt is de stap niet veraf meer om 1 of meer decennia later het bestaande wagenpark dat tegen dan nog zou rijden op benzine- of dieselmotoren ook aan banden te leggen.
Is de oldtimer en dan met name het rijden van een oldtimer op de openbare weg gedoemd om te verdwijnen? En dus gedoemd om alleen nog te dienen als garagequeen of statisch museumstuk?
Zal de oldtimerbubbel ineen stuiken door deze steeds "groener" wordende eco-wetgevingen? Alsook de gehele oldtimermarkt (wisselstukken, aankoop, verkoop).
Hoe zien jullie dit?
Imho als m'n zo verder gaat zie ik het gebruik voor de gewone liefhebber in de straat redelijk sceptisch in.
Als m'n in 2030 de verkoop van wagens op fossiele brandstof aan banden legt is de stap niet veraf meer om 1 of meer decennia later het bestaande wagenpark dat tegen dan nog zou rijden op benzine- of dieselmotoren ook aan banden te leggen.
Is de oldtimer en dan met name het rijden van een oldtimer op de openbare weg gedoemd om te verdwijnen? En dus gedoemd om alleen nog te dienen als garagequeen of statisch museumstuk?
Zal de oldtimerbubbel ineen stuiken door deze steeds "groener" wordende eco-wetgevingen? Alsook de gehele oldtimermarkt (wisselstukken, aankoop, verkoop).
Hoe zien jullie dit?
Imho als m'n zo verder gaat zie ik het gebruik voor de gewone liefhebber in de straat redelijk sceptisch in.
Comment