Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oldtimer break of 4x4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • oldtimer break of 4x4

    zoek een auto om een aanhangwagen van 1500 kg te trekken .
    moet oldtimer zijn is 3de wagen.
    Zal +/- 1500 km jaarlijks doen
    Een break of een 4x4 of pick up het merk is van geen belang
    Ik dacht een Benz w1232, w124, s124
    Audi 100 avant al of niet quatro
    volkswagen passat
    Volvo 245
    nissan patrol, mitshubischi pajero, toyota
    Indien jullie een idee hebben laat maar weten
    Alvast bedankt voor de reacties

  • #2
    Mogen oldtimers dit gewicht trekken?

    De voertuigen die jaarlijks naar de technische keuring gaan (= inschrijving als ‘gewoon voertuig’), kunnen zonder enige beperking rijden.

    Maar, de oldtimers van meer dan 25 jaar en voorzien van een O-nummerplaat waarvoor een vrijstelling van technische keuring gekozen werd, zijn gebonden aan belangrijke beperkingen.

    Deze voertuigen zijn sinds 01.07.2013 uitgesloten van volgend gebruik :
    • commercieel en professioneel gebruik;
    • woon-werkverkeer en woon-schoolverkeer;
    • bezoldigd vervoer en met bezoldigd vervoer van personen gelijkgesteld gratis vervoer;
    • gebruik als werktuig of werkmiddel alsook voor interventieopdrachten.

    Last edited by ; 29/01/2017, 16:46.

    Comment


    • #3
      Als de trekinstallatie van de wagen en de wagen dit gewicht mag trekken . Dan mag ik toch de aanhanger gebruiken voor bv hout te gaan halen voor eigen gebruik.Ik ga verbouwingen doen en ik zie mij niet een derde nieuwe (recente) wagen kopen voor een kortere tijd .

      Comment


      • #4
        Range rover classic?

        Comment


        • #5
          Gebruik als werktuig mag niet... Weet ook niet hoeveel ze daar in gaan...

          Comment


          • #6
            Als hij op O-plaat staat mag je volgens mij maar max 750kg trekken. Als hij gewoon ingeschreven is mag je uiteraard de maximum trekken.

            Ik zou er toch nog eens goed over nadenken want voor goedkoop af te zijn moet je het niet doen. Het blijft een oude wagen die de nodige aandacht vraagt. Ken er hier ook zo enen met range rover als dagelijkse wagen op O-platen. Na 1 jaar was het feest al gedaan wegens tegenvallende kosten.

            Waarom geen trekhaak aan een van uw huidige wagens? Zelfs een touran of duster of weet ik veel wat mag al 1500kg trekken.

            Comment


            • #7
              Pick up is lichte vracht, maakt dit fiscaal nog veel verschil met oldtimer ?

              Comment


              • #8
                Oldtimer rijden is meestal niet goedkoop rijden zoals Retro zegt, ik spreek uit ondervinding, heb er wel een aantal en altijd is er met de ene of de andere altijd wel wat

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door midas
                  Als de trekinstallatie van de wagen en de wagen dit gewicht mag trekken . Dan mag ik toch de aanhanger gebruiken voor bv hout te gaan halen voor eigen gebruik.Ik ga verbouwingen doen en ik zie mij niet een derde nieuwe (recente) wagen kopen voor een kortere tijd .
                  Wil je op O plaat rijden of gewoon de fiscaliteit van een oldtimer? Lichte vracht heeft toch dezelfde gunstige regeling?

                  Een extra wagen zijn ook extra onderhoudskosten, ongeacht de kilometers, ik neem aan dat je dat goed overwogen hebt. Ik heb uiteindelijk geen derde wagen genomen voor mijn verbouwing om die reden.
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

                  Comment


                  • #10
                    Ik zou gewoon voor een LV gaan.

                    Comment


                    • #11
                      Wel onderscheid maken tussen oldtimer nummerplaat en oldtimer fiscale lasten.
                      Oudere wagen met gewone nummerplaat heeft ook lagere belasting. Voorlopig toch, ik weet niet hoe dat gaat zijn met nieuwe oldtimer regels.
                      Daarnaast kan je ook lichte vracht nemen voor lagere belastingen.
                      Oldtimer platen is eigenlijk enkel interessant als je geen gelijkvormigsheidsattest hebt, of niet jaarlijks naar de keuring wil gaan.

                      Onderhoudskosten: tja, dat moeten ook geen duizenden euro's per jaar zijn he.
                      Koop eentje die redelijk in orde is en laat hem bij 2dehandsgaragist onderhouden, dan kost dat niet meer dan enkele honderden euro's per jaar.
                      Auto's uit de jaren 80 zijn vrij goedkoop te rijden hoor.

                      Comment


                      • #12
                        Een derde wagen ( normaal ingeschreven ) is geen optie het budget laat dit niet toe. Een wagen vervangen ook niet direct , de kia cerato heeft nog maar 125000 op teller en de micra van de vrouw heeft er al 50000 op de teller. Een lv zal nog te overwegen zijn indien de verzekering niet te hoog is. Het was gewoon een idee om toch een beetje te besparen op de onkosten.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door midas
                          Een derde wagen ( normaal ingeschreven ) is geen optie het budget laat dit niet toe. Een wagen vervangen ook niet direct , de kia cerato heeft nog maar 125000 op teller en de micra van de vrouw heeft er al 50000 op de teller. Een lv zal nog te overwegen zijn indien de verzekering niet te hoog is. Het was gewoon een idee om toch een beetje te besparen op de onkosten.
                          Je bent toch goedkoper af met trekhaak op die Kia? Een derde voertuig kan eigenlijk geen besparing zijn.
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

                          Comment


                          • #14
                            De kia heeft een trekhaak en deze mag max 1200 geremd trekken de micra nog minder maar heeft geen trekhaak
                            1200kg is soms te weinig , een beetje zand of een beetje stenen wegen al vlug 1000kg (aanhanger 300kg leeg en is geremd)

                            Comment


                            • #15
                              Je moet ook wel rijbewijs hebben om voldoende te trekken. Mijn gewoon rijbewijs B zegt maar tot 750kg trekken.
                              Bij oudere rijbewijzen is dat meer, of je moet nog extra examen afleggen.

                              Comment


                              • #16
                                misschien eens kijken naar een citroen jumpy of iets dergelijks met een trekhaak.
                                Is lichte vracht en dan heb je al wat laadruimte waardoor, je ook niet steeds de remorque nodig hebt.
                                Voor 3-4k vind je toch al wat. Kilometers hoeven niet zo'n probleem te zijn, wel proberen te checken of onderhoudsbeurten wat gerespecteerd zijn, wat gekende problemen zijn en of die reeds zijn aangepakt in het verleden.

                                Comment


                                • #17
                                  Rijbewijs geen probleem dit is een BE tot 3500kg met aanhanger .
                                  De verzekering voor een lv moet ik nog eens navragen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    misschien ook eens navraag doen voor kilometer verzekering ?

                                    Comment


                                    • #19
                                      verzekering lv 2.5 diesel 100kw +/-550 EURO volgens mijn agent

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door midas
                                        De kia heeft een trekhaak en deze mag max 1200 geremd trekken de micra nog minder maar heeft geen trekhaak
                                        1200kg is soms te weinig , een beetje zand of een beetje stenen wegen al vlug 1000kg (aanhanger 300kg leeg en is geremd)
                                        Een extra wagen weegt toch nooit op tegen de kost om voor die paar keer te laten leveren of 2 keer te rijden? Ik heb zelfs het meeste van mijn verbouwingen gedaan met 750 kg van aanhangwagen.

                                        Ik heb het zelf ook bekeken en het enige dat ik achteraf bekeken anders zou doen is in plaats van een aanhangwagen van 500 euro er eentje van 1000 kopen. Maar als ik het zo lees heb je al een deftige aanhangwagen.

                                        Mijn vader zit in vastgoed en die had ook een lichte vracht gekocht om zijn wagen te sparen, maar dat heeft ook maar 2 jaar geduurd. Nu gewoon terug deftige aanhangwagen. Het is niet omdat je amper met een wagen rijdt dat er geen kosten aan komen
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

                                        Comment

                                        Working...
                                        X