Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lang stilstaande auto terug laten rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• lang stilstaande auto terug laten rijden

ik heb een opel senator 2.8S staan
    deze staat al 24 jaar stil momenteel en ik zou deze graag terug in rijdende staat brengen
    hij staat op de oprit van klinkers

wat moet ik allemaal vervangen en nakijken voordat ik hem veilig terug kan opstarten ?

alvast bedankt

Alle vloeistoffen en rubberen delen en remmen nakijken en of vervangen. Motor eerst eens met de hand proberen draaien om te zien of hij niet vast zit.

Comment

best zelfs olie aflaten en via de bougiegaten rode diesel in het motorblok kappen tot boven. Dat gaat alles goed losweken. Gewoon een paar dagen laten 'trekken'. Olie die er al zo lang inzit gaat niet meer over de juiste smeringseigenschappen beschikken, is vaak heel dik of zelfs opgedroogd. Heel die smurrie moet eruit en dat doet nu net de rode diesel. Nu de bougies eruit zijn, kunt ge die ook nakijken of die misschien vervangen moeten worden.
      Dat allemaal terug aflaten via de carterplug, normale olie opdoen en dan proberen de blok manueel rond te draaien. Als dat vlot lukt, dan kunt ge eerst de auto met de bougiekabels los een paar keer laten starten om zo oliedruk op te bouwen en daarna met de bougies om die terug in gang te krijgen.
      Als die motor loopt, kunt ge nakijken wat er allemaal vervangen moet worden want het zal er vanzelf wel uitlopen. Maw eerst zien dat de blok draait eer ge er kosten gaat aan doen.
      www.peugeotforum.be

Comment

Cool!
        .. ok , niet bepaald een nuttige opmerking
        Maar leuk om te zien hoe het verder gaat.
        30 jaar Mr Yuge!

Comment

Ben ook wel nieuwsgierig of die nog rijdt...

Comment

Ik zou zelfs eerst eens kijken of de blok niet vast is gelopen en die kans is groot na 24jaar voor ik naar vloeistoffen , starter , waterpomp , distributie .... toestanden ga kijken .
            Last edited by ; 26/03/2017, 19:39.

Comment

accu eraan, verse benzine en starten maar. ik heb een capri gestart die meer dan 14jaar stilstond. is met geblokkeerde voorwielen gewoon de garage in gereden. slaat die aan, dan leg je die stil en vervang je alle olien en lekkende dichtingen. werkt die niet, demonteer die maar helemaal en begin een revisie (of zoek een donor motor)

Comment

Rambo has left the building.

Comment

Working...
                X