Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuring Oldtimer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Keuring Oldtimer

Hallo

Ik heb 2 vragen over de TC van een oldtimer.

1) Wanneer wordt een wagen van 15/6/1992 oldtimer in Vlaanderen? Met de huidige wetgeving nog natuurlijk. Op 15/6, 16/6 of op 1/7/2017 . Iemand ervaring mee ?
    2) Zou een niet originele uitlaat, zonder katalysators!!, van een in te voeren uit de EU 1991 oldtimer problemen geven op de TC ? Heeft geen COC.

Mvg
    Patrick

1) als de huidige wetgeving niet verandert dan is 'm op 16/6 oldtimer toch ?
    2) http://www.goca.be/upload/documents_...2014-03-NL.pdf
    volgens 6.1.2 zou het geen probleem mogen zijn

Comment

op 15/6 zelfs al oldtimer voor de keuring, fiscaal oldtimer vanaf 1/7

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
        Ik heb daarover getwijfeld. Mijn ot had als 1e inschrijving 14/4/92. Ben dat speciaal gaan vragen naar de keuring en de 'maître d'hôtel' ginder wist me te zeggen dat ik maar de dag nadien naar de oldtimerkeuring mocht gaan, dus de 15e..... klopt dan niet ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
          Ik heb daarover getwijfeld. Mijn ot had als 1e inschrijving 14/4/92. Ben dat speciaal gaan vragen naar de keuring en de 'maître d'hôtel' ginder wist me te zeggen dat ik maar de dag nadien naar de oldtimerkeuring mocht gaan, dus de 15e..... klopt dan niet ?
          Ik ben al eens op de 25ste verjaardag van een auto een oldtimer keuring gaan laten doen ;-)

Comment

Ik ben al eens op de 25ste verjaardag van een auto een oldtimer keuring gaan laten doen ;-)
            is wat ik ook ging doen, maar mocht niet volgens de keuringmeester

Comment

Mmm ik had gehoord dat er momenteel nog geen verschil tussen beide is. In Wallonië is het idd de volgende maand naar het schijnt.
              Dus keuren en inschrijven de dag na dat hij 25j geworden is (zou kunnen als je na de keuring naar de DIV rijdt ) en je hebt nog het fiscaal voordeel. = Wegentaks oldtimer tarief.
              Last edited by patrickB; 30/04/2017, 20:24.

Comment

1) als de huidige wetgeving niet verandert dan is 'm op 16/6 oldtimer toch ?
                2) http://www.goca.be/upload/documents_...2014-03-NL.pdf
                volgens 6.1.2 zou het geen probleem mogen zijn
                Merci ! Ga ik opslagen en een kopie afdrukken om mee te nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patrickB Bekijk Berichten

Mmm ik had gehoord dat er momenteel nog geen verschil tussen beide is. In Wallonië is het idd de volgende maand naar het schijnt.
                  Dus keuren en inschrijven de dag na dat hij 25j geworden is (zou kunnen als je na de keuring naar de DIV rijdt ) en je hebt nog het fiscaal voordeel. = Wegentaks oldtimer tarief.
                  Ja, maar fiscaal werkt nu eenmaal per maand, en je auto is van 1/6 tem 14/6 nog geen 25 jaar, dus ga je voor die 14 dagen nog de volle pot betalen als je die in de maand juni inschrijft. En ik weet niet over welke auto het gaat, maar als dat eentje met wat cilinder inhoud is zou dat nog wel ne zure kunnen zijn ...

Comment

is wat ik ook ging doen, maar mocht niet volgens de keuringmeester
                    typisch Bels hé, ze weten het zelf niet eens tegoei... maar volgens de huidige regels kan je een auto laten oldtimer keuren vanaf dat die 25 jaar is... wanneer bereikt hij voor het eerst die leeftijd? Toch 25 jaar te rekenen vanaf de eerste inschrijving, me dunkt...

Comment

typisch Bels hé, ze weten het zelf niet eens tegoei... maar volgens de huidige regels kan je een auto laten oldtimer keuren vanaf dat die 25 jaar is... wanneer bereikt hij voor het eerst die leeftijd? Toch 25 jaar te rekenen vanaf de eerste inschrijving, me dunkt...
                      dat is wat ik ook dacht, net zoals bij een mens :-)
                      maar als je net 25 bent, dan ben je nog niet ouder dan 25 toch :-) Maar oldtimer is toch vanaf 25 ..... misschien moet ik het hem nog eens gaan vragen en kijken of ik hetzelfde antwoord krijg :-)

Comment

Merci ! Ga ik opslagen en een kopie afdrukken om mee te nemen.
                        heb dat ook gedaan, een kopij duidelijk zichtbaar op de passagierszetel gelegd

Comment

dat is wat ik ook dacht, net zoals bij een mens :-)
                          maar als je net 25 bent, dan ben je nog niet ouder dan 25 toch :-) Maar oldtimer is toch vanaf 25 ..... misschien moet ik het hem nog eens gaan vragen en kijken of ik hetzelfde antwoord krijg :-)
                          Ge moet is vragen aan die station chef wanneer hij z'n verjaardag viert: de dag na z'n verjaardag ofwa?

Comment

Ja, maar fiscaal werkt nu eenmaal per maand, en je auto is van 1/6 tem 14/6 nog geen 25 jaar, dus ga je voor die 14 dagen nog de volle pot betalen als je die in de maand juni inschrijft. En ik weet niet over welke auto het gaat, maar als dat eentje met wat cilinder inhoud is zou dat nog wel ne zure kunnen zijn ...
                            Mmm 3400 cc :-) Normaal 2300 euro per jaar als ik goed reken.Dus gaat me volgens u 191 euro kosten.Als ze met volledige maanden rekenen, anders is het ongeveer de helft. Wel wat geld maar een echte ramp ook weer niet. Ik moet hem zeker voor 01/07/2017 inschrijven vooraleer ( normaal gezien !! ) de nieuwe wet van 30jaar in voege treedt.

Vermits de wagen van 16/06/1992 is heb ik +- 14 dagen om hem te keuren en in te schrijven. Moet lukken.

Weten jullie; als je naar de DIV in Kontich gaat , is dan de inschrijving diezelfde dag geregistreerd of enkele dagen later als je je o plaat ontvangt ?
                            Last edited by patrickB; 30/04/2017, 21:15.

Comment

Weten jullie; als je naar de DIV in Kontich gaat , is dan de inschrijving diezelfde dag geregistreerd of enkele dagen later als je je o plaat ontvangt ?
                              De dag zelf, je krijgt ook een papier mee waar dat opstaat (evenals de nr-plaat combinatie)

Comment

Ge moet is vragen aan die station chef wanneer hij z'n verjaardag viert: de dag na z'n verjaardag ofwa?

Comment

Je hebt gelijk. Ik heb het eens gaan opzoeken in de oude papieren van mijn vorige OT. Sierra Cosworth van 86.
                                  Ik ben naar de keuring geweest op 13/11 , heb de papieren opgestuurd enkele dagen later. Inschrijving OT staat op 28/11 en op mijn verkeersbelasting staat inderdaad vanaf 1/11. Zal dus de 191 euro worden, zoals te verwachten hier in België. Het moet en zal steeds de duurste oplossing zijn die je moet betalen.

Comment

De dag zelf, je krijgt ook een papier mee waar dat opstaat (evenals de nr-plaat combinatie)
                                    Hier ben je 100 % zeker van ? Zou pico bello zijn.

PS : Moet je daar nog steeds zo gigantisch lang wachten?

Comment

Niet correct

Ik heb al 2x een auto op zijn 25ste verjaardag gekeurd en ingeschreven. De laatste gekeurd en ingeschreven op 09/01/2017.

Belastbare periode: 01/01/2017 tot 31/12/2017
                                      32,60 eur forfaitaire belasting
                                      3,26 eur opdeciem gemeente Mechelen
                                      42,91 belasting op inverkeersstelling
                                      totaal 78,77 eur

En het is een 6.0 met normaal iets van een 11000 eur biv en taks bijeen moest hij geen oldtimer zijn, dus ik had het wel degelijk gemerkt als het niet zo was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door donbrodka Bekijk Berichten

Niet correct
                                        Dan heb je topic opener heel blij gemaakt, al heeft hij blijkbaar zelf toch ook al hetzelfde meegemaakt zoals ik het vertelde

Comment

Working...
                                        X