Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuring Oldtimer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door patrickB Bekijk Berichten

Hier ben je 100 % zeker van ? Zou pico bello zijn.

PS : Moet je daar nog steeds zo gigantisch lang wachten?

Ben al ff niet meer op DIV geweest, dus de wachtrijen kunnen variëren, maar traditioneel is het wel een druk moment op het jaar nu.

Van die nr plaat combinatie ben ik 100% zeker, evenals de inschrijvingsdatum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Dan heb je topic opener heel blij gemaakt, al heeft hij blijkbaar zelf toch ook al hetzelfde meegemaakt zoals ik het vertelde
      Niet helemaal hetzelfde natuurlijk. De cosworth was al een oldtimer en ik heb dus ook de 32 euro taks gehad. Ik sprak enkel over de datums op de documenten, niet de bedragen. Nu is het zoals voorbeeld van donbrodka een wagen die van "gewoon" naar OT gaat half de maand. Net iets anders dus. We zullen wel zien.
      BIV is door de leeftijd sowieso 43 euro.

Heb je een advies betreffende naar de DIV gaan ? ( dag, tijdstip,...) Ik weet wel dat Kontich dicht is woensdag nm.

Comment

Ja, maar fiscaal werkt nu eenmaal per maand, en je auto is van 1/6 tem 14/6 nog geen 25 jaar, dus ga je voor die 14 dagen nog de volle pot betalen als je die in de maand juni inschrijft. En ik weet niet over welke auto het gaat, maar als dat eentje met wat cilinder inhoud is zou dat nog wel ne zure kunnen zijn ...
        Wettelijk klopt dit volledig en zou je voor inschrijving om onmiddellijk het oldtimertarief te kunnen genieten dus inderdaad moeten wachten tot 25 jaar + 1 maand.

Maar sedert het Vlaamse Gewest zelf is begonnen met de invordering van de verkeersbelasting (2014?), blijkt hun berekeningsprogramma te tellen van dag tot dag en kan je dus inschrijven zonder te wachten tot de volgende maand.
        Probeer maar eens bij de Vlaamse simulatietool :

Ik heb het eens geprobeerd voor een auto eerst ingeschreven op 16/6/1992 en in te schrijven op 17/6/2017 en de simulatie geeft ook onmiddellijk de forfaits voor oldtimer (terwijl die wettelijk gezien fiscaal pas oldtimer zou zijn 1/7). Niet verder vertellen dus ;-)

In Brussel en Wallonië wordt de wettekst wel toegepast en zit je dus nog wel met die wachttermijn van 1 maand voor de fiscale leeftijd van oldtimer.

Comment

Heb je een advies betreffende naar de DIV gaan ? ( dag, tijdstip,...) Ik weet wel dat Kontich dicht is woensdag nm.

Ik ging / ga altijd naar Alken... moeilijk om het ideale tijdstip mee te geven hoor, ik zou zeggen als je er al iets voor openingsuur aan de deur kan gaan staan ... ik heb ook al geweten dat er maar 2 man binnen zat... je moet gewoon geluk hebben ;-)

Comment

Ik ging / ga altijd naar Alken... moeilijk om het ideale tijdstip mee te geven hoor, ik zou zeggen als je er al iets voor openingsuur aan de deur kan gaan staan ... ik heb ook al geweten dat er maar 2 man binnen zat... je moet gewoon geluk hebben ;-)
            ik ga dinsdagmorgen eens naar dat van Gent, zal eens laten weten hoe druk het daar was

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

ik ga dinsdagmorgen eens naar dat van Gent, zal eens laten weten hoe druk het daar was
              Merci . Ben vroeger ook eens in alken geweest herinner ik me nu .Moest daar toevallig in de buurt zijn voor werk. Ging toen ook super snel. Was op 30 min buiten. :-)

Comment

Het langste dat ik er ooit gezeten heb moet anderhalf uur geweest zijn... 't snelste : direct aan de beurt

Tenzij je de probleem periode van 2012 meerekent, toen moest je overnachten voor de deur

Comment

Merci . Ben vroeger ook eens in alken geweest herinner ik me nu .Moest daar toevallig in de buurt zijn voor werk. Ging toen ook super snel. Was op 30 min buiten. :-)
                  Ik ben daar dus gepaseerd. Ging open om 8u30, ik ben daar dus tien minuutjes voor opening geweest en stond daar al 10 man voor de deur. Ben dan maar doorgereden, geen zin om daar lang te zitten wachten. Donderdag nieuwe poging

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

Ik ben daar dus gepaseerd. Ging open om 8u30, ik ben daar dus tien minuutjes voor opening geweest en stond daar al 10 man voor de deur. Ben dan maar doorgereden, geen zin om daar lang te zitten wachten. Donderdag nieuwe poging
                    Denk dat je idd beter wat later in de week gaat (was vandaag eigenlijk maandag) en in de nm. Je moet ook gewoon wat geluk hebben.

Comment

Als ze met 3 aan 't loket zitten doen ze ongeveer 30 dossiers per uur (ooit eens liggen tellen toen ik er "lang" gezeten had) ... dus 10 man voor je is de kop er nog niet af hé ;-)

Comment

Als ze met 3 aan 't loket zitten doen ze ongeveer 30 dossiers per uur (ooit eens liggen tellen toen ik er "lang" gezeten had) ... dus 10 man voor je is de kop er nog niet af hé ;-)
                        was dan toch beter gestopt lol :-)

Comment

donderdagmorgen dus opnieuw naar Div geweest. Gaat open om 8u30. Ik kwam daar toe om 8 uur en er stond al .... 10 man :-)
                          uiteindelijk was het nog gezellig, gemeenschappelijke vijand maakt goede vrienden, dus er kon wat gelachen en gebabbeld worden (en het regende niet haha)
                          8.30 deuren open, ticketje trekken. Er waren 2 loketten en na een uurtje was het mijn beurt. Dus al bij al vind ik dat meevallen.
                          En ondanks de kritiek : we mogen blij zijn dat er mensen dag in dat uit aan een loket zitten om ons te bedienen !!! En die mensen (de ene al meer dan de andere...) werken echt wel door, maar wachten duurt altijd te lang.

Comment

Working...
                          X