Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Preventieve roestbehandeling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Preventieve roestbehandeling

Beste allen,

Ik heb mezelf een goedkope Renault 11 gtx aangeschaft. Hij is 33 jaar oud en de carrosserie en bodem zijn prima staat. Hij heeft bijna geen last van roest.
    Echter, onder aan de dorpels duikt er nu toch wat roest op. Ik zou ook graag de onderkant nog eens willen behandelen zodat hij nog enkele jaren mee kan.

Ik ben nu dus op zoek naar een carrossier in regio Gent die wat klein laswerk kan doen en mijn bodem kan behandelen. Iemand een goed adres?

Alvast Bedankt.

Ik dacht dat er in Zwijnaarde een goede zat.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Koen Fourneau in Waregem : http://www.oldtimerrestauratie.be/NL/web/Contact

Comment

Vergeet achteraf vooral niet je auto te beschermen (en eventuele kleine roestplekjes te behandelen) tegen roest. Dit kan bijvoorbeeld goed met Fluid Film. Fijn product!

Comment

Wie kent dat kleine carrosseriebedrijfje nog op de Wiedauwkaai naast de bandencentrale. Zo'n oude poort waarlangs je binnen ging. Die man was er enkel in de namiddag en 's avonds. Heb daar destijds veel werk laten doen, is een echte vakman die aan mooie prijzen werkte.

Comment

Zoals in de goede oude tijd: toen behandelden velen hun nieuwe auto met Dinitrol (en na een jaar of 5 kwam er dan toch nog roest te voorschijn )

Die smurrie liep overal van tussen.

Comment

Doen ze dat tegenwoordig nog bij Renault, Maurice ?

Comment

Is maar 1 product dat fatsoenlijk beschermt tegen roest van binnenuit. Mike Sanders Fett.

Comment

Dinitrol bestaat nog altijd : http://www.dinitrol.be/2012/index.ph...initrol-center

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                    bestaat dat nog ??? Direct 100 liter bestellen tegen dat het ophoudt te bestaan :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                      Zoals in de goede oude tijd: toen behandelden velen hun nieuwe auto met Dinitrol (en na een jaar of 5 kwam er dan toch nog roest te voorschijn )

mijn Spitfire (nieuw gekocht in 1975) werd met Dinitrol behandeld nog voor de eerste bui...
                      na 42 jaar nog zonder het minste roestplekje, nochtans waren deze wagens erg gevoelig voor roest.
                      de wagen kreeg wel herhaaldelijk nabehandelingen met Tectyl-bussen, via de Dinitrol-gaatjes
                      Dus wel effectief !
                      Waxoyl is ook zeer performant

Comment

Hebt gij die auto nog steeds na 42 jaar?

Comment

Ja, en nog steeds als nieuw met 93.000 KMS op de teller. De wagen heeft niet veel afgezien... de laatste jaren zijn de meeste kilometers die naar en van de keuring
                          Mijn Saab Cabrio van 2005 (32.000 KMS ) volgt dezelfde weg..
                          Mijn volgende cabrio koop ik dus in 2035, hoogstwaarschijnlijk zo'n electrisch model met grote wielen naast de bestuurderzetel
                          Last edited by guyugy; 02/09/2017, 11:45.

Comment

Hehe Guyugy, respect man! Knap dat je die wagens hield!!!!

Comment

Tja ... ik heb altijd een probleem gehad met mijn wagens weg te doen, eerst behoud ik ze te lang, en dan doe ik niet graag kado' aan onbekenden... meestal zijn ze dan in de familie gerecycleerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                                Ik meen me te herinneren dat je bij afhaling van je auto een flesje met een soort thinner meekreeg om die smurrie makkelijker mee te verwijderen.

Comment

En de coating onder de wagen bleef maanden stinken... Bij mij hadden ze het chassisnummer gedekt, na vier jaar probleempje op de keuring :-((
                                  ik heb het nummer mogen laten slaan in de vloer... die na 42 jaar nog even gaaf als dag 1 is

Comment

Maar het was wel een enorm doeltreffende behandeling.

Comment

terloops... ik had ook de binnenkant van de motorkap met een dikke laag Rutex behandeld, dat is op een Spitfire de helft van de wagen ;-))
                                      de koffer kreeg dezelfde behandeling, de vleugels achter de wielen waren gekend om nog vlugger te roesten dan deze van een Alfa
                                      wat minder mooi allemaal, de wagen was hierdoor niet meer "concours", maar het resultaat was er...
                                      de wagen zal deel uitmaken van mijn erfenis ;-))

Comment

Working...
                                      X