Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oldtimer na 25 jaar nog mogelijk ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
    ik hem al boetes van dik 3000 gehoord (das nog andere koek)
    Met een o plaat dus?

Comment

ja woon-werk betrapping met O plaat

Comment

Met een O-plaat rijden en woon-werk doen, is inschrijvingsfraude en is normaal gezien een overtreding van 2de graad. Onmiddellijke inning van 116 euro, tenzij je er mee voor de rechtbank komt. Dan kan de boete oplopen tot 2000 euro te vermeerderen met opcentiemen en dan zit je snel aan die 3.000 euro.
        Ze zouden onmiddellijk de onterecht gebruikte plaat in beslag kunnen nemen en je dus direct immobiliseren.

De verzekeringen zijn vaak nogal dubbelzinnig. Een aantal verzekeraars dekken immers ook woon-werkverkeer ook voor oldtimers, terwijl dat qua inschrijving niet toegelaten is met O-plaat. Maar als je verzekeraar dit niet dekt en je wordt betrapt op woon-werkverkeer, ben je in feite onverzekerd aan het rijden.

Als de politie dat onverzekerd rijden vaststelt, kunnen ze de hele auto in beslag nemen. Dan heb je geen recht op onmiddellijke inning en wordt het sowieso rechtbank, met alle dure gevolgen (inschrijving niet in orde, verzekering niet in orde, veel kans tot een aantal technische gebreken en zo kunnen de boetes verder oplopen...)

Aan het aantal oldtimer foodtrucks te zien met O-plaat die zondigen tegen het verbod tot commercieel gebruik, is men in het algemeen toch vrij laks op het vlak van controles. Maar als ze je pakken, kan het heel duur worden.

Comment

ja is natuurlijk weer zoals altijd he, je kan jaren en jaren met rode mazout rijden, of onverzekerd rondrijden of zoals hier met een O plaat woon/werk verkeer doen zonder betrapt te worden en iemand anders al direct op dag 1
          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten

Ik ken nochtans iemand die onlangs gepakt geweest is, toch een boete van dik 300eur geloof ik.
            Net tegoei!
            Ik kom vaak een golf II op O-platen tegen op de terugweg van mijn werk.

BMW E30 318iS '89
            BMW E28 520i '84
            BMW E34 535i '88

Comment

Working...
            X