Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW E34 530i aankoopadvies?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW E34 530i aankoopadvies?

    Hey, misschien moet dit onder een BMW subforum, maar het is al wel een oldtimer, dus toch maar even hier.

    Ik ben erover aan het nadenken om misschien een BMW 530i van 1988 aan te schaffen.
    Dit omdat ik wel eens een BMW met 6 cylinder motor wil hebben.
    Zou mogelijk wel voor dagelijks verkeer zijn, 15 km enkel. Van wat hoger verbruik ga ik dus niet dood.
    Waar op te letten bij aanschaf?
    Typische roestplekken, typische mechanische problemen?

  • #2
    Als je hem niet gaat inschrijven als oldtimer, waarom dan de prijs betalen voor een oldtimer?
    Of is het geen woon werk verkeer?

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
      Als je hem niet gaat inschrijven als oldtimer, waarom dan de prijs betalen voor een oldtimer?
      Of is het geen woon werk verkeer?
      Ik weet niet wat je bedoeld met de prijs betalen, maar of die nu met O-plaat rijdt of niet de verkeersbelasting is toch maar rond de 40 euro
      Niet met O-plaat komt daar dan enkel een jaarlijkse keuring bij een een beetje meer verzekering.
      Z4 M40i

      Comment


      • #4
        Oldtimers zijn over het algemeen iets duurder, dan de niet old timer varianten. 5 jaar jonger.

        Comment


        • #5
          Voor een 3liter zijn de taksen toch niet mals, vroeger al niet, tegenwoordig zeker niet met co2 en Euronorm factoren in de berekening.
          Daarom dus een oldtimer: 40€ taks ipv een 1.000€ per jaar.
          Achterpoortje zal op termijn ook wel dichtgaan, maar voor nu wil ik er dan toch even van profiteren.
          Ik zou hem dus op gewone platen inschrijven en in Nederland zoeken, veel meer benzines beschikbaar daar...

          Comment


          • #6
            De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik over die wetgeving niet veel weet.

            kan je er dus dagelijks mee naar je werk rijden?
            inschrijven als oldtimer zonder o plaat dus.

            Comment


            • #7
              Yep.
              Je kan er natuurlijk niet mee naar Antwerpen, Gent of Brussel wegens te hoge emissies.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147
                Yep.
                Je kan er natuurlijk niet mee naar Antwerpen, Gent of Brussel wegens te hoge emissies.
                Nope, geen woon-werkverkeer toegestaan


                Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Bjoxx Bekijk Berichten

                  Nope, geen woon-werkverkeer toegestaan


                  Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                  Ik merk dat dat hier vaak door elkaar gehaald wordt maar het oldtimerforfait van de verkeersbelasting en de oldtimerplaat staan los van elkaar. Met een auto op oldtimerplaat mag je idd geen woon-werkverkeer doen. Als diezelfde auto op normale platen staat uiteraard wel, die wagen dient dan net zoals iedere andere wagen jaarlijks naar de keuring te gaan. Iedere auto die 30j oud is of ingeschreven is voor 31/12/1992 valt onder het oldtimerforfait van de verkeersbelasting (€40) ongeacht of die auto op oldtimerplaten of normale platen staat.

                  Comment


                  • #10
                    Kopen als je zelf kunt sleutelen .

                    Comment


                    • #11
                      Inderdaad C'Mon, ik had niet goed gelezen. Ik dacht dat hij oldtimernrplaten bedoelde.

                      Comment


                      • #12
                        Ik zou zeggen koop die 530,als je nog 30 jaar wacht om een BMW oldtimer te kopen zijn het allemaal 3 cilinders
                        Nu zal ik weer op een paar hun tenen getrapt hebben, laat de reacties maar komen, doen wat je niet laten kan mannen.
                        Dat is mijn probleem, kan het niet laten.
                        Last edited by camaro 68 rs; 21/08/2017, 09:10.
                        Z4 M40i

                        Comment


                        • #13
                          Nee Camaro, je hebt gelijk... Alleen die ophef... En het trommelgeroffel... Dramaqueen

                          Comment


                          • #14
                            Erg eigenlijk, heel erg...

                            Comment


                            • #15
                              Allemaal bedankt voor de reacties.
                              camaro 68 rs : inderdaad de reden dat ik zo'n wagen nu zou willen kopen. Wagens van eind jaren 90 en begin 00 hebben ook nog wel romige 6 cylinders, maar ook weer pakken meer electronica. Ik weet niet of dat dat als 30-jarige auto aan te raden is.

                              Maar euh, ik blijf een beetje op mijn honger zitten ivm waar ik op moet letten.
                              Deze heb ik al wel gevonden:

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                Allemaal bedankt voor de reacties.
                                camaro 68 rs : inderdaad de reden dat ik zo'n wagen nu zou willen kopen. Wagens van eind jaren 90 en begin 00 hebben ook nog wel romige 6 cylinders, maar ook weer pakken meer electronica. Ik weet niet of dat dat als 30-jarige auto aan te raden is.

                                Maar euh, ik blijf een beetje op mijn honger zitten ivm waar ik op moet letten.
                                Deze heb ik al wel gevonden:
                                Echt goede raad is moeilijk te geven. Alles hangt af van de geschiedenis... als deze eens in het kanaal heeft gelegen,zal alles misgaan ook als is er visueel niets te zien...

                                De pijnpunten zullen bij de liefhebbers specifiek per model wel gekend zijn... Op bimmerboard is deze kennis aanwezig...

                                En bimmer natuurlijk...

                                Comment


                                • #17
                                  Hallo Chris,

                                  Ikzelf rij ondertussen al 3,5j dagelijks rond met een E34 535i (gelijkaardig qua techniek als een 530i).
                                  In die tijd de nodige problemen gehad, die ook normaal zijn voor een wagen van die leeftijd overigens.

                                  In mijn topic kan je het verslag vinden van al hetgeen ik er aan heb moeten doen (en nog meer eigenlijk) in de voorbije jaren!



                                  Belangrijke punten voor mij bij zo een wagen:
                                  * Onderhoudsgeschiedenis!
                                  * Roest? Onderaan deuren, dorpels en krikpunten, in tankklepje..
                                  * Algemene staat lak/carrosserie
                                  * Staat interieur? Vooral de deurpanelen en dakhemel
                                  * KM-stand imo minder belangrijk mits goed en aantoonbaar onderhoud!
                                  * Ophanging (moeilijk te controleren maar bij keuring komen de slechte dingen er wel uit)
                                  * Controleer zeker de olie en de KVS goed!
                                  *....


                                  BMW E30 318iS '89
                                  BMW E28 520i '84
                                  BMW E34 535i '88

                                  Comment


                                  • #18
                                    Bedankt Philippe, interessant topic en wagen heb je daar.

                                    al wel heel veel werk ingestoken!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vanwaar de keuze voor de 530i? Hou er rekening mee dat je ze zowel als 6cyl als 8cyl kon krijgen naagelang het bouwjaar. Persoonlijk zou ik voor de E32 730i gaan. Grootste vijand is en blijft roest van deze wagens. Vooral de onderkant van de deuren.

                                      check https://classics.honestjohn.co.uk/re...section=buying Buying Guide

                                      check zeer ook onderstaande links
                                      First let us look at the engines available, because this is much likely a thing which is most difficult to change. I will sort them by engine Code and not size of the engine, so do not be disturbed.


                                      Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
                                      Last edited by BEEMER; 29/09/2017, 14:44.
                                      The shark is BACK! BMW 635csi

                                      BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017


                                      2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                      Comment


                                      • #20
                                        Bedankt voor de links.

                                        8 cilinder zou ik sowieso proberen te vermijden wegens kosten.. Alles nog eens +2, waarschijnlijk ook moeilijker onderdelen te vinden.
                                        730i heb ik ook wel wat op nagedacht, maar lijkt me misschien te groot.
                                        Is het sportief rijplezier niet groter in een 5 serie dan een 7?
                                        Ook een beetje vrees dat daar weer meer op zit dat stuk kan gaan en dat niet gemeenschappelijke onderdelen duurder zijn gewoon omdat het een 7 serie is.

                                        Maar de twijfel blijft, voornamelijk omdat ik het eigenlijk helemaal niet nodig heb.
                                        Ik ga nu met de fiets en trein werken, mijn bedrijfswagen wordt dus voornamelijk door mijn vrouw gebruikt.
                                        Anders gebruikt zij of ik de MX-5.
                                        Golf Cabrio oldtimer wordt ook al te weinig mee gereden.
                                        Maar ja: willen hebben he...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X