Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veiligheidsriemen in oldtimers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Veiligheidsriemen in oldtimers

Volgens de wetgeving, dien je pas veiligheidsriemen te hebben in de oldtimer als die op het moment van zijn inschrijving riemen voorzien had.
    in mijn Opel Admiral A van 1967 zitten er 3 punts riemen vooraan en vanachter niets. In principe zou ik zo naar de autokeuring moeten kunnen omdat de verplichting pas later kwam. Maar voor mezelf en mijn passagiers wil ik beter voorzien zijn. Vooraan wil ik automatische 3punts riemen plaatsen en op de achterste bank, tbv vastzetten kinderstoel, gewone 3punts riemen.
    1. Kan dit voor de autokeuring? Zal men opmerkingen maken dat niet alle riemen automatisch zijn?
    2. Het keuringslabel is chinees... De riemen zien er wel deftig uit maar ik merk wel dat de kwaliteit niet is zoals ze in onze Opels tegenwoordig worden gemaakt. Zal dit erdoor gaan bij de keuring?

Wanneer moet je met die oldtimer naar de keuring dan?
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
      Wanneer moet je met die oldtimer naar de keuring dan?
      Niet alle oldtimers staan op O-plaat.
      Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JaviElBelga Bekijk Berichten
        Volgens de wetgeving, dien je pas veiligheidsriemen te hebben in de oldtimer als die op het moment van zijn inschrijving riemen voorzien had.
        in mijn Opel Admiral A van 1967 zitten er 3 punts riemen vooraan en vanachter niets. In principe zou ik zo naar de autokeuring moeten kunnen omdat de verplichting pas later kwam. Maar voor mezelf en mijn passagiers wil ik beter voorzien zijn. Vooraan wil ik automatische 3punts riemen plaatsen en op de achterste bank, tbv vastzetten kinderstoel, gewone 3punts riemen.
        1. Kan dit voor de autokeuring? Zal men opmerkingen maken dat niet alle riemen automatisch zijn?
        2. Het keuringslabel is chinees... De riemen zien er wel deftig uit maar ik merk wel dat de kwaliteit niet is zoals ze in onze Opels tegenwoordig worden gemaakt. Zal dit erdoor gaan bij de keuring?
        In geval ze die gordels nazien moet er normaal een E3 of E4 keurmerk in staan.
        Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

Niet alle oldtimers staan op O-plaat.
          Dan is het wettelijk gezien geen oldtimer.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Dan is het wettelijk gezien geen oldtimer.
            Allé dan, mijn Corvette van '84 en Camaro van '68 zijn dan geen oldtimer omdat deze geen O plaat hebben en ik jaarlijks naar de keuring ga.

Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

Allé dan, mijn Corvette van '84 en Camaro van '68 zijn dan geen oldtimer omdat deze geen O plaat hebben en ik jaarlijks naar de keuring ga.

Neen want er staat geen oldtimer plaat op
              Maar laat ons voor het gemak toch ook over een oldtimer spreken, gewoon omdat het oude bakken zijn

Comment

Hij zal voorgereden worden met een oldtimer nummerplaat. Dus geen zorgen. Maar dat label op de riemen, weet ik nog zo niet.

bedankt al voor jullie antwoorden.

in het geval je een oldtimer voorrijdt met normale nummerplaat, hoe zit het dan met de riemen? Wat hebben ze effectieg gecontroleerd tijdens de keuring?

Bij de keuring van mijn gewone wagen, halen ze gewoon de rizmen los om te kijken of deze correct oprollen, verder kijken ze niet direct naar een label.

Comment

Working...
                X