Zopas via de BFOV vernomen:
Europa nam de beslissing om in alle lidstaten een periodieke keuring in te voeren voor alle voertuigen die zich op de openbare weg bevinden, de oldtimers inbegrepen. De aangepaste Waalse tekst is het gevolg van de Europese Richtlijn 2014/45.
Ter herinnering, de technische controle is bedoeld om de vitale veiligheidsorganen te controleren en om na te gaan of de voertuigen geen gebreken vertonen die de veiligheid van de bestuurders en van derden in gevaar zouden kunnen brengen.
De Belgische Federatie voor Oude Voertuigen (BFOV) en de verschillende keuringcentra werden geraadpleegd in het kader van deze beslissing.
Nu afwachten hoe Vlaanderen gaat reageren op deze Waalse beslissing!
In grote lijnen komt het er op neer dat Walen met hun oldtimers van meer dan 30 en 50 jaar oud niet meer naar de autokeuring moeten!!!
Typisch Belgisch maar het zou logischer zijn geweest als hier in Vlaanderen 50+ oldtimers ook werden vrijgesteld van keuring. Zo is het altijd al geweest.
Europa nam de beslissing om in alle lidstaten een periodieke keuring in te voeren voor alle voertuigen die zich op de openbare weg bevinden, de oldtimers inbegrepen. De aangepaste Waalse tekst is het gevolg van de Europese Richtlijn 2014/45.
Ter herinnering, de technische controle is bedoeld om de vitale veiligheidsorganen te controleren en om na te gaan of de voertuigen geen gebreken vertonen die de veiligheid van de bestuurders en van derden in gevaar zouden kunnen brengen.
De Belgische Federatie voor Oude Voertuigen (BFOV) en de verschillende keuringcentra werden geraadpleegd in het kader van deze beslissing.
Nu afwachten hoe Vlaanderen gaat reageren op deze Waalse beslissing!
In grote lijnen komt het er op neer dat Walen met hun oldtimers van meer dan 30 en 50 jaar oud niet meer naar de autokeuring moeten!!!
Typisch Belgisch maar het zou logischer zijn geweest als hier in Vlaanderen 50+ oldtimers ook werden vrijgesteld van keuring. Zo is het altijd al geweest.
Comment